رئیس سازمان قضایی نیروهای مسلح کشور گفت: قضاوت یک منصب الهی است که از حکومت الهی نشأت می گیرد و مهمترین تهدید برای قضات تبعیت از هوای نفس است.
کد خبر: ۸۵۳۴۹۹۰
|
۰۹ تير ۱۳۹۴ - ۱۴:۴۳

به گزارش خبرگزاری بسیج از کردستان، حجت الاسلام والمسلمین محمد کاظم بهرامی رئیس سازمان قضایی نیروهای مسلح کشور ظهر امروز در مراسم تکریم و معارفه رئیس سازمان قضایی نیروهای مسلح کردستان که در ستاد سپاه بیت المقدس کردستان برگزار شد ضمن گرامیداشت هفته قوه قضاییه اظهار داشت: همانطور که رهبر معظم انقلاب فرمودند؛شهید بهشتی یکی از نوادر روزگار ما بودند که دشمن چنین شخصیتی را از ما گرفت اما با هدایت امام و پشتیبانی های ملت توانستیم این حوادث سهمگین را پشت سر بگذاریم و راه این انقلاب را ادامه دهیم لذا این چنین واقعه ای هیچگاه از اذهان مردم پاک نخواهد شد.

وی قضاوت را یک منصب الهی دانست که از حکومت الهی نشأت می گیرد و بیان داشت: قوه ی قضاییه قوه ای بسیار اثرگذار و مستقل در کشور است که ضامن حقوق مردم و تضمین عدالت است.

بهرامی تبعیت از هوای نفس را مهمترین تهدید برای قضات دانست و گفت: در صورتی که به قاضی لطمه ای وارد شود اول از ناحیه درون و هوای نفس است که تبعیت از هوای نفس نیز به علت فراموش کردن قیامت و یقین نداشتن به آخرت است.

وی با اشاره به اهميت و حساسيت مديريت منابع انساني در شناسايي، انتخاب، تربيت و پرورش كاركنان، تصريح كرد: شناسايي و تشخيص استعدادهاي بالقوه و بالفعل كاركنان مي‌تواند در ارتقاي يک سازمان نقش اساسي ايفا کند؛ اگر چه امكانات و منابع مادي اهميت دارد اما قوام هر تشکيلاتي به نيروي انساني بستگي دارد.
رئیس سازمان قضائی نیروهای مسلح کشورگفت : اگر می‌خواهید زندگی مردم قوام داشته و پابرجا باشد باید دنبال عدالت باشید چرا که عدالت قوام رعیت و مردم است و عدل سرآمد ایمان است.


وی خطاب به مسئولان و نیروهای مسلح قضایی افزود: اگر می‌خواهید جامعه‌تان جامعه مقدس و ارزشمندی باشد باید حق و عدالت در جامعه حاکم شود و اگر کسی به حقی تعدی کرد جامعه بتواند آن حق را به جای خویش برگرداند.

در پایان این مراسم لوح تقدیری از سوی رئیس سازمان قضایی نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران به پاس زحمات نظری رئیس سابق سازمان قضایی نیروهای مسلح کردستان به ویاهدا و طی حکمی محمدی در این سمت معارفه شد.

ارسال نظرات