خبرهای داغ:
زند در گفتگو با بسیج:

جامعه امروز بیش از هر زمانی نیاز به معنویت‌افزایی دارد

مسئول عقیدتی سیاسی سپاه انصارالحسین(ع) استان همدان با بیان اینکه جامعه امروز بیش از هر زمانی نیاز به معنویت افزایی دارد، گفت: متولیان امر باید با شیوه‌های مناسب و به زبان روز، مباحث اعتقادی را بیان کنند.
کد خبر: ۸۵۳۴۸۲۳
|
۰۹ تير ۱۳۹۴ - ۱۹:۱۷

رسول زند در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار خبرگزاری بسیج در همدان با اشاره به برنامه‌های تدارک دیده شده در ماه مبارک رمضان اظهار داشت: برنامه‌های این ماه متفاوت از روزهای عادی بوده و تمام سعی ما بر این است که همکاران و سربازان از برکات و فیوضات این ماه بهره‌مند شوند.

وی افزود: برنامه‌های ماه مبارک رمضان حول دو محور قرآن و اخلاق برنامه‌ریزی شده است و در راستای تأکیدات فرمانده معظم کل قوا مبنی بر انس و ارتباط بیشتر با قرآن، پرداختن به این موضوع به عنوان محوری‌ترین برنامه معاونت است.

مسئول عقیدتی سیاسی سپاه انصارالحسین(ع) استان همدان تصریح کرد: بر اساس برنامه‌ریزی صورت گرفته در ماه مبارک رمضان، کلاس‌های قرآنی سه روز در هفته با بحث تفسیر قرآن و آموزش روانخوانی و تجوید قرآن و حفظ قرآن برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: در این چارچوب نیز سطح‌بندی افراد صورت گرفته و همه همکاران و سربازان در کلاس‌های 30 الی 60 نفره حضور یافته و از محضر اساتید قرآن بهره‌مند می‌شوند.

زند با اشاره به موضوعاتی که در محور برنامه‌های قرآنی گنجانده شده است، یادآور شد: بحث تفسیر سوره مبارکه تغابن و حفظ یک جزء از قرآن و جزءپنجم قرآن مدنظر است که در پایان ماه مبارک نیز در راستای بررسی کیفیت آموزش از شرکت‌کنندگان آزمون به عمل می‌آید.

*نتوانسته‌ایم حلاوت و زیبایی‌های دین را آن گونه که باید به نسل جوان انتقال دهیم

وی افزود: در کنار کلاس قرآن، بحث اخلاق نیز همواره مدنظر بوده و در این ماه به صورت ویژه به آن پرداخته می‌شود و دو روز در هفته نیز به این موضوع اختصاص یافته است.

مسئول عقیدتی سیاسی سپاه انصارالحسین(ع) استان همدان با اشاره به دعوت از اساتید تاثیرگذار حوزه در زمینه مباحث اخلاقی بیان داشت: با توجه به بیانات مقام معظم رهبری در ابتدای سال و تأکید معظم له بر امر به معروف و نهی از منکر، کلاسهای اخلاق بر این موضوع متمرکز شده است.

وی تأکید کرد: با توجه به تعریفی که از مأموریتهای‌های ابلاغی وجود دارد، مخاطبین این مجموعه نیز تمام پاسداران، بسیجیان تمام وقت و سربازان هستند که در بخش‌هایی از مأموریت‌ها بسیجیان فعال را نیز شامل می‌شود.

زند با بیان اینکه جامعه امروز بیش از هر زمانی نیاز به معنویت افزایی دارد، گفت: متولیان امر باید با شیوه‌های مناسب و به زبان روز، مباحث اعتقادی را بیان کنند.

وی با ابراز تأسف از اینکه نتوانسته‌ایم حلاوت و زیبایی‌های دین را آن گونه که باید به مخاطبین به ویژه نسل جوان انتقال دهیم، افزود: به اگر در جامعه دینی موضوع امر به معروف و نهی از منکر که یکی از شعائر مقدس اسلام است با ظرافت خاص تبیین شود و جامعه را متقاعد به انجام این فریضه الهی کنیم قطعاً بسیاری از مشکلات اجتماعی رفع می‌شود.

انتهای پیام/

ارسال نظرات