اما و اگر هاي صعود به مرحله نهايي ليگ جهاني واليبال

كواچ: نتوانستيم از انرژي تماشاگرانمان استفاده كنيم

شکست تيم‌ملي والیبال مقابل لهستان کار صعود ایران را به مرحله نهایی لیگ جهانی به اما و اگر کشاند
کد خبر: ۸۵۳۴۶۴۶
|
۰۹ تير ۱۳۹۴ - ۱۳:۴۸
به گزارش خبرگزاري بسيج، شکست تيم‌ملي والیبال مقابل لهستان کار صعود ایران را به مرحله نهایی لیگ جهانی به اما و اگر کشاند. در شرایطی که علاقه‌مندان کشورمان منتظر کسب ششمین پیروزی شاگردان کواچ در این مسابقات بودند شکست سه بر یک در دیدار دوم برابر لهستان شانس حضور تيم‌ملي در مرحله بعد را کاهش داد. حال آنکه امریکا صعودش را قطعی کرده و در دو بازی باقی مانده اش احتمالا به بازیکنان اصلی‌اش استراحت می‌دهد تا در دور نهایی بتواند از عنوان قهرمانی دوره گذشته‌اش دفاع کند.
بلندقامتان کشورمان یک‌شنبه شب در ورزشگاه آزادی دور از انتظار ظاهر شدند و برخلاف بازی‌های قبلی خود نتوانستند جنگنده و کم‌اشتباه ظاهر شوند. تیم اسلوبودان کواچ که به هر سه امتیاز این بازی به شدت نیاز داشت با شکست سه بر یک به لهستان حتی یک امتیاز هم نگرفت تا کماکان با 15 امتیاز در رده سوم جدول گروه B لیگ جهانی باقی بماند. اما لهستانی‌ها با این برد 20 امتیازی شدند و جایگاهشان در رده دوم را تثبیت کردند. همانطور که گفته شد صدرنشین گروه خیالش از بابت صعود راحت است. منتها دو بازی باقی مانده برای لهستان و ایران از اهمیت بالایی برخوردار است.
براساس موقعیت تیم‌ها در جدول رده‌بندی، در صورتی که لهستانی‌ها در دو بازی آینده خود مقابل امریکا تنها یک امتیاز هم کسب کنند صعودشان به عنوان تیم دوم به مرحله بعد قطعی می‌شود. این بدان معنی است که یک باخت سه بر دو نیز حکم صعودشان را امضا می‌کند. با این حال ملی‌پوشان والیبال ایران امیدوارند که یانکی‌ها در دو بازی خود در زمین لهستان با جدیت هرچه تمام به میدان بروند و با پیروزی سه بر صفر یا سه بر یک هیچ امتیازی به آنها ندهند. در چنین شرایطی اگر تیم کواچ بتواند هر دو بازی مقابل روسیه را با پیروزی پشت سر بگذارد و به روس‌ها امتیاز ندهد شانس صعود خواهد داشت. در این صورت امتیاز ایران و لهستان و تعداد پیروزی‌های دو تیم برابر می‌شود و در ست‌شماری این تيم‌ملي کشورمان است که جواز صعود به دور بعد را به دست می‌آورد.

  تبریک کواچ به لهستان

اسلوبودان کواچ شکست مقابل لهستان را ناامیدکننده خواند. سرمربی تيم‌ملي والیبال از دست دادن سرویس‌ها را یکی از عوامل باخت ایران عنوان کرد: «به لهستان تبریک می‌گویم. آنها خیلی از ما بهتر بودند و مزد برتری خود را نیز گرفتند. ما بازی را بهتر از آنها شروع کردیم، اما با اشتباه‌هایی که انجام دادیم، باعث شدیم که این نتیجه رقم بخورد. وقتی با تیمی در حد و اندازه لهستان بازی می‌کنیم برای نتیجه گرفتن چاره‌ای جز این نداریم که با سرویس خوب دریافت اول آنها را با مشکل مواجه کنیم که متأسفانه ما موفق به انجام آن نشدیم. متأسفم که نتوانستیم از این همه انرژی که تماشاگرانمان به ما انتقال دادند، استفاده کنیم. متأسفانه جابه‌جایی‌های دو لیبرو نیز جواب نداد و من بازی را به شرایط عادی برگرداندم.»

  در یک قدمی صعود

سرمربی تيم‌ملي لهستان معتقد است شاگردانش در آستانه صعود به مرحله بعد قرار دارند. آنتیگا بازی دوم با ایران را بهترین نمایش شاگردانش عنوان کرد: «تیم ما بهترین عملکرد خود را تا اینجای رقابت‌ها به نمایش گذاشت. هنوز صعود نکردیم اما کاملاً مشخص است که شانس بالایی داریم باید تمام توان و انرژیمان را بگذاریم تا بتوانیم در شرایطی که همه تیم‌ها به دلیل بازی های زیاد و سفرهای طولانی خسته هستند، نتیجه بگیریم.»
سرمربی لهستان بی‌تفاوتی امریکا از رویارویی با این تیم را رد کرد: «امریکا تیم بزرگی است این تیم به مرحله بعد صعود کرده است، اما آنها هیچ وقت به این فکر نبوده‌اند که بازی را ساده بگیرند و فقط چند امتیاز یا ست بگیرند، مسلماً آنها برای پیروزی می‌جنگند اما قطعاً انگیزه بازیکنان ما برای پیروزی بیشتر است. حالا مصمم هستیم که اشتباه‌های بازی‌های رفت را انجام ندهیم.»

  نمی‌توانستیم نتیجه را تغییر دهیم

سعید معروف پیروزی را حق مسلم لهستان دانست. کاپیتان تيم‌ملي والیبال کشورمان در نشست خبری پس از بازی از عملکرد بازیکنان حریف تمجید کرد: «باید به لهستان تبریک بگویم. به نظر من این بهترین عملکرد یک تیم در دوره مقدماتی لیگ جهانی بود. آنها غیر از ست اول کاملاً سوار بر بازی بودند و به ما اجازه هیچ کاری را ندادند. در این بازی اشتباهاتی را داشتیم، اما فکر می‌کنم اشتباه‌های ما عامل باخت در این دیدار نبود. حتی اگر این اشتباه‌های ست‌های دوم تا چهارم را انجام نمی‌دادیم تنها می‌توانستیم به حریف نزدیک شویم نه اینکه نتیجه را عوض کنیم.»

  ترس از باخت، عامل باخت 

رئیس فدراسیون والیبال ترس از شکست را مهم‌ترین فاکتور شکست تيم‌ملي می‌داند. محمدرضا داورزنی معتقد است دنیا به آخر نرسیده است: «به نظرم قدری بازیکنانمان از باخت می‌ترسیدند و همین موجب شد که نتوانند بازی خود را ارائه دهند، اما خوشحالم که مردم فهم بالایی از والیبال دارند. نباید بعد از یک باخت به تیم گلایه کرد. بله همه ما دوست داریم که همیشه تیم والیبال پیروز باشد، ولی به هر ترتیب تیمی هم که مقابل ماست، قهرمان جهان است. بازیکنان ما زحمت زیادی کشیدند، ولی لهستانی‌ها بهتر کار کردند.» داورزنی هدف والیبال ایران را موفقیت در المپیک دانست: «با توجه به صحبت‌هایی که از قبل کردیم مسیری را برای والیبال بزرگسالان ترسیم کرده‌ایم که لیگ جهانی یکی از این مسیرهاست، اما هدف نیست. خود این بازی‌هایی که در ایران و لهستان انجام شد زمینه پیشرفت و ارتقای سطح والیبال ایران را فراهم می‌کند. هدف ما موفقیت در مسابقات انتخابی المپیک است. هنوز باید با این تیم‌های بزرگ بجنگیم.»
ارسال نظرات
آخرین اخبار