معاون تعاون و امور اجتماعی بنیاد شهید و امور ایثارگران از دیدار با ۴۲۰ هزار ایثارگر در سال جاری خبر داد و گفت: این برنامه با مدیریت حجت‌الاسلام شهیدی اجرا می‌شود.
کد خبر: ۸۵۳۴۵۹۹
|
۰۹ تير ۱۳۹۴ - ۱۳:۱۱

به گزارش خبرگزاری بسیج، مهدی ایزدی معاون تعاون و امور اجتماعی بنیاد شهید و امور ایثارگران از دیدار با 420 هزار ایثارگر در سال جاری خبر داد و گفت: دیدار چهره به چهره با جامعه ایثارگران یکی از مهم ترین وظایف بنیاد است، این برنامه با مدیریت حجت‌الاسلام و المسلمین سیدمحمدعلی شهیدی نماینده ولی فقیه، معاون رییس جمهور و رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران با جدیت اجرا می‌شود.

وی با بیان اینکه والدین، همسران و فرزندان شهید، جانبازان و آزادگان در اولویت دیدار مسئولان بنیاد هستند، افزود: تلاش می‌کنیم هر سال، یک بار در منزل یا محل کار خانواده شاهد و ایثارگر حضور یابیم و از نزدیک با آنها دیدار و گفت‌وگو کنیم. تجلیل و تکریم، رفع مشکلات و برقراری ارتباط عاطفی با خانواده‌های شهدا و ایثارگر از مهم ترین اهداف این دیدارها است.

معاون تعاون و امور اجتماعی بنیاد شهید و امور ایثارگران با اشاره به اینکه 820 هزار نفر از ایثارگران، هدف دیدار مسئولان بنیاد هستند که سال گذشته از 420 هزار نفر آنها در منزل‌شان دیدار شد، افزود: سال جاری نیز تلاش می‌شود به همین تعداد از خانواده شاهد و ایثارگر دیدار انجام ‌شود.

وی با بیان اینکه سال گذشته نزدیک به 500 هزار تماس تلفنی با خانواده شاهد و ایثارگر حاصل شده است، گفت: برقراری ارتباط عاطفی و جویای وضعیت زندگی آنها شدن از جمله اهداف این تماس‌ها است. در سال جاری با مشارکت بیشتر مسئولان دستگاه‌های اجرایی، حداقل سالی یک بار از خانواده شاهد و ایثارگر دیدار انجام شود. بنیاد دیدار از خانواده شاهد و ایثارگر را در قالب طرح سپاس انجام می‌دهد دبیرخانه طرح فوق در اداره مددکاری بنیاد است و همه دستگاه‌های اجرایی می‌توانند در اجرای این طرح مشارکت داشته باشند.

وی افزود: در اولویت نخست مسئولان دستگاه‌های اجرایی دیدار از ایثارگران شاغل در نهاد خودشان و سپس سایر جامعه هدف بنیاد قرار دارد. این مسئول با اشاره به اینکه امسال 25 درصد مستمری والدین شهدا افزایش یافته است، گفت: دریافتی آنها نسبت به سایر گروه‌ها کمتر بوده به همین دلیل چنین تغییری صورت گرفته تا وضعیت معیشتی آنها بهبود یابد. در سال جاری پرداخت وام‌های ضروری به جامعه ایثارگران از طریق صندوق شاهد و سایر بانک‌هایی که قرارداد بسته شده در دستور کار بنیاد قرار دارد تا وضعیت مالی آنها بهبود یابد.

ارسال نظرات