تاجیک در گفت‌و‌گویی مطرح کرد
محمدرضا تاجیک از تدوین مانیفست «نواصلاح‌گرایی» خبر داد و گفت: این کتاب به زودی با نام «مانیفست نواصلاح‌گرایی» بیرون می‌آید.
کد خبر: ۸۵۳۴۵۹۸
|
۰۹ تير ۱۳۹۴ - ۱۳:۱۰

به گزارش خبرگزاری بسیج، محمدرضا تاجیک فعال اصلاح‌طلب در گفت‌و‌گویی با روزنامه شرق از تدوین مانیفست «نواصلاح‌گرایی» خبر داده و گفته است: به نظر من نواصلاح‌طلبی یعنی حرکتی که می‌تواند بعد مغفول جنبش‌های اجتماعی و حرکت روشنفکری جامعه را به شکلی مرتفع کند و می‌تواند فضای نظری را با فضای عملی کنار هم بنشاند و کنش حکمت‌آلود را پیشنهاد کند.

تاجیک تصریح کرد: تقریبا مباحث را تمام کرده‌ام و با عده زیادی مشورت داشته‌ام. این کتاب به زودی با نام «مانیفست نواصلاح‌گرایی» بیرون می‌آید و بیشتر، مورد نقد قرار خواهد گرفت و دوستان حاشیه خواهند زد. همچنین به اشکال گوناگون هم در محافل گوناگونی درحال مطرح‌کردن این موضوع هستم و امیدوارم بازخوردهای آن بتواند به‌صورت متنی منقح دربیاید که به یک مقدمه تبدیل شود. مقدمه‌ای برای ورود دوستان که بتوانند از این نقطه صفر، آغازی داشته باشند.

این فعال اصلاح‌طلب  خاطرنشان کرد: به‌طورکلی با آقای خاتمی (رئیس دولت اصلاحات) صحبت کرده‌ام. با دوستان دیگر خیلی کلی صحبت کرده‌ام از جمله با آقای حجاریان و آقای عارف، که در فضای ایده‌های من هستند و بسیاری از دوستان اصلاح‌طلبی که کار تئوریک هم می‌کنند، با ایده‌های من آشنا هستند.

وی درباره اینکه آیا نواصلاح‌طلبی در پروژه خاتمیسم شما تعریف می‌شود و در ادامه همان است، گفت: بله؛ خاتمیسم به‌روز شده است. خاتمیسمی که در ٧٦ نمانده است، الان در ٩٤ هم می‌تواند گفتمان راهنمای عمل نسل چهارم جامعه هم باشد. نسل چهارم جامعه هم می‌تواند آن را فهم کند.

ارسال نظرات