صلاحی در نشست شورای معاونین و مدیران سازمان بسیج اساتید تأکید کرد

ضرورت ایجاد مجمع رصد تحولات علم و فناوری در بسیج اساتید

رئیس سازمان بسیج اساتید در نشست شورای معاونین و مدیران سازمان بسیج اساتیدکشور بر ضرورت ایجاد مجمع رصد تحولات علم و فناوری در بسیج اساتید به منظور اهتمام جدی‌تر و هدفمند در حوزه علوم و فناوری‌های کشور تاکید کرد.
کد خبر: ۸۵۳۴۵۹۴
|
۰۹ تير ۱۳۹۴ - ۱۳:۰۸

به گزارش خبرگزاری بسیج، به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان بسیج اساتید نشست شورای معاونین و مدیران سازمان بسیج اساتید کشور با حضور سهراب صلاحی و معاونین و مدیران سازمان و روسای بسیج اساتید تهران بزرگ و استان تهران برگزار شد.

رئیس سازمان بسیج اساتید کشور در این نشست با اشاره به وضعیت انقلاب اسلامی در منطقه و جهان گفت: جایگاه انقلاب اسلامی در منطقه و جهان همواره حساس بوده و این وضعیت در شرایط فعلی حساس‌تر هم شده است.

وی ادامه داد: به رغم همه دشمنی‌ها و بحران آفرینی‌ها از سوی غرب و استکبار جهانی در رابطه با انقلاب اسلامی به فضل الهی و با درایت و هوشمندی و قدرت و اقتدار ولی امر مسلمین جهان یکی یکی نقشه‌ها و فتنه‌ها نقش بر آب شدند و جای شکر دارد برخورداری از چنین نعمت بزرگ الهی.

صلاحی با بیان اینکه با شکل‌گیری توافق لوزان فضایی در داخل و خارج کشور ایجاد شد که همگی درصدد تبریک و تهنیت برآمدند در حالی که غرب تنها برنده بازی بود، گفت: اما رهبری با قدرت معنوی و هوش الهی‌اش صحنه توافق لوزان را برگرداند و همه نقشه ها را نقش برآب کرد.

وی خاطر نشان ساخت: آمریکایی ها پس از شکست عراق در سال 1991 رژیم بازرسی از مراکز نظامی بر این کشور را تحمیل کردند که مقدمه آشغال عراق بود اما در لوزان می‌خواستند بدون کوچک‌ترین نبردی این رژیم بازرسی را به کشور ما تحمیل کنند.

رئیس سازمان بسیج اساتید کشور اضافه کرد: هوشیاری رهبری الهی و قدرتمند انقلاب دستیابی آمریکا به یک پیروزی بزرگ را که مقدمات آن در لوزان فراهم شده بود نقش برآب کرد.

صلاحی در این نشست به موضوع افت خیزش علمی کشور و روند عقبگرد آن در یکی دوسال اخیر اشاره کرد و آن را یک چالش و معضل جدی خواند که نیازمند ریشه‌یابی و تجزیه و تحلیل است.

وی با اشاره به فضای بوجود آمده در کشور و تبلیغات یکسویه دولتی‌ها پیرامون مذاکرات هسته‌ای و تلاش برای به حاشیه راندن منتقدان عنوان کرد: متأسفانه تحت‌الشعاع قرارگرفتن دستاوردهای هسته‌ای و دانش نخبگان داخلی از آفت‌ها و آسیب جدی کشور برآیند این فضاست.

صلاحی در این نشست تأکید کرد: به منظور اهتمام جدی‌تر و هدفمند در حوزه علوم و فناوری‌های کشور نیاز است در سازمان بسیج اساتید تشکلی با عنوان مجمع رصد تحولات علم و فناوری با حضور اساتید و چهره‌های بنام علمی دانشگاه‌ها ایجاد شود.

ارسال نظرات