با صدور بخش‌نامه ممنوع شدن پلمپ واحدهای چاپ و نشر؛

پای نیروی انتظامی هم به مسئله تداخل صنفی چاپ باز شد

اداره کل نظارت بر اماکن عمومی نیروی انتظامی کشور در بخشنامه‌ای صدور هرگونه پلمب واحدهای چاپ و نشر را ممنوع اعلام کرد.
کد خبر: ۸۵۳۴۵۸۸
|
۰۹ تير ۱۳۹۴ - ۱۳:۰۵

  1. به گزارش خبرگزاری بسیج، اداره کل نظارت بر اماکن عمومی نیروی انتظامی تهران بزرگ در بخشنامه‌ای، هر گونه مداخله در مسئله تداخل صنفی اتحادیه چاپخانه‌داران، لیتوگرافان و صحافان را از سوی تمامی ادارات تابعه این اداره کل ممنوع اعلام کرد.

این نامه در پی صدور اخطار و پلمب برخی چاپخانه‌ها از سوی اداره نظارت بر اماکن عمومی تهران بزرگ صادر شد. آخرین نمونه این پلمب‌ها، روز گذشته، 8 تیرماه، علی‌رغم توافق صورت گرفته میان رؤسای اتحادیه‌های گفته شده صادر شد که این امر موجب شد تا اتحادیه چاپخانه‌داران به پیگیری روندهای حقوقی طی شده در این مدت ادامه دهد و با دریافت این بخشنامه از حقوق اعضای صنف خود دفاع کند.

در جریان موضوع تداخل صنفی، وحدت رویه خاصی میان بخش گسترده‌ای از چاپخانه‌داران تهرانی و اتحادیه این صنف شکل گرفت که این بخشنامه نیز نتیجه پیگیری‌های اتحادیه صنف چاپخانه‌داران و اعضای آن بوده است.

پلمب‌های اخیری که توسط اداره نظارت بر اماکن عمومی و به بهانه تداخل صنفی از سوی اتحادیه لیتوگرافان انجام گرفت، موجب تشویش و دل‌نگرانی میان برخی از چاپخانه‌داران شده بود.

در نتیجه پیگیری‌های انجام شده از سوی اتحادیه صنف چاپخانه‌داران، اداره کل نظارت بر اماکن عمومی نیروی انتظامی کشور طی بخشنامه‌ای به تاریخ 94/4/6 و شماره اتوماسیون 94135612 کلیه ادارات تابعه خود را از صدور هر گونه اخطار و پلمب احتمالی واحدهای چاپ و نشر دارای مجوز از اتحادیه‌های ذیربط را منع کرد.

روابط عمومی اتحادیه صنف چاپخانه‌داران تهران در اطلاعیه‌ای از همکارانی که ممکن است با اخطار پلمب با موضوع تداخل صنفی روبه رو شوند، خواسته است که به محض دریافت اخطاریه اداره اماکن با در دست داشتن پروانه کسب و اعلام شماره اتوماسیون بخشنامه فوق به ادارات اماکن مربوطه مراجعه کنند تا بلافاصله نامه اخطاریه رفع اثر شود.

ارسال نظرات
آخرین اخبار