مدیر عامل کانون هموفیلی ایران با اشاره به درگذشت رئیس هیات مدیره انجمن کلیوی ایران گفت: مرحوم قاسمی با وجود بی‌مهری برخی مسئولان اجرایی کشور همواه فعال و پُر انرژی برای بهبود زندگی بیماران کلیوی تلاش می‌کرد.
کد خبر: ۸۵۳۴۵۸۶
|
۰۹ تير ۱۳۹۴ - ۱۳:۰۲

به گزارش خبرگزاری بسیج، احمد قویدل ضمن ابراز تاسف از درگذشت شادروان مصطفی قاسمی رئیس هیات مدیره انجمن کلیوی ایران و تسلیت به جامعه بیماران کلیوی و جامعه خیرین کشور عنوان کرد: وی یکی از فعالان صدیق در عرصه حمایت از بیماران هموفیلی کشور و از تلاشگران تاثیر گذار در بهبود شرایط رفاهی و اجتماعی و درمانی بیماران کلیوی کشور بود.

قویدل ادامه داد: شادروان قاسمی از ستون‌های اصلی انجمن کلیوی ایران بود که توانسته بود با تعامل بسیار خوب با وزارت بهداشت امکان دسترسی بیماران دیالیزی را به خدمات درمانی در کشور و همچنین تحقق پیوند کلیه در سراسر کشور را فراهم آورد.

مدیر عامل کانون هموفیلی ایران تاکید کرد:که حفظ دستاوردهای انجمن کلیوی اصلی‌ترین وظیفه دیگر مدیران موسسه است. موضع گیری‌های به موقع شادروان قاسمی در حوزه امور مرتبط با دارو و درمان و امور رفاهی بیماران دیالیزی و پیوندی از عملکردهای تاثیر گذار شادروان قاسمی در دوره خدمت  طولانی خود در انجمن کلیوی ایران بوده است. بزرگترین مشخصه این موضع گیری‌ها که همراه با تلاش در جهت تحقق خواسته‌های بر حق جامعه بیماران کلیوی بوده است، حمایت قاطع وی از بیماران دیالیزی بود. وی در این راه اگرچه مورد بی‌مهری برخی مسئولان اجرایی کشور نیز قرار می‌گرفت، اما همواه فعال و پُر انرژی به تلاش خود برای بهبود شرایط زندگی بیماران ادامه می‌داد.

قویدل افزود: وجود بیش از 170 شعبه انجمن کلیوی در سراسر کشور انعکاسی از یک تلاش بزرگ در عرصه ملی برای حفظ سلامت بیماران دیالیزی کشور است. این گستردگی شعبات یک موسسه خیریه در سطح کشور در حوزه سلامت بی‌نظیر و انعکاسی از تلاش‌ها و فداکاری‌های مردی بزرگ است که از جمله فعالان اجتماعی و خیریه ایران بوده است.

وی در ادامه گفت: انجمن کلیوی ایران وطیفه دارد تجربیات و نوشته‌های این مرد بزرگ را گرد آوری و جهت استفاده فعالان اجتماعی و نسل‌های‌های آینده منتشر کند. باید توجه کنیم که پیام وزیر بهداشت در رابطه با فوت شادروان مصطفی قاسمی از یک سو انعکاسی از ارزش‌های شناخته شده این حامی بزرگ بیماران دیالیزی و پیوندی است و از سوی دیگر انعکاس از دقت و درایت وزیری است که به عهد خود با مردم پایبند بوده و معنی تلاش و خدمت را با تمام وجود درک می‌کند، براین اساس کانون هموفیلی ایران نیز همسو با انجمن کلیوی ایران مراتب تشکر خود را از وزیر بهداشت در رابطه ارسال پیام تسلیت و قدردانی از یکی از فعالان با ارزش حوزه خیرین سلامت اعلام کرده و معتقد است قدردانی از نمایندگان مردم در حوزه سازمان‌های مردم نهاد یک اقدام ارزشی و ماندگار در تاریخ فعالیت‌های اجتماعی کشور است. انسان خلیفه خدا بر روی زمین و خدمتگزاران به مردم خدمتگزار خداوند بزرگ هستند.

مدیر عامل کانون هموفیلی ایران در پایان از مردم و جامعه خیرین به خصوص خیرین سلامت جهت شرکت در مراسم ترحیم شادروان قاسمی که از ساعت 18 الی 19:30 روز سه شنبه  9 تیرماه در مسجد جامع شهرک غرب برگزار می‌شود دعوت به عمل آورده و ابراز امیدواری کرد که بزرگترین درس زندگی شادروان قاسمی که تامین تعامل مثبت سازمان‌های مردم نهاد و مسئولان دولتی با محوریت حفظ حقوق بیمار سرلوحه فعالیت دیگر موسسات خدمتگزار در حوزه سلامت باشد.

ارسال نظرات