رییس شورای اسلامی کلانشهر اراک تعیین شد

در این انتخابات که به صورت رای گیری مخفی انجام شد، محمد شریفی با کسب 9 رای از 15 رای ماخوذه به عنوان رییس شورای اسلامی کلانشهر اراک برگزیده شد.
کد خبر: ۸۵۳۴۵۳۹
|
۰۹ تير ۱۳۹۴ - ۱۲:۲۱
در این انتخابات که به صورت رای گیری مخفی انجام شد، محمد شریفی با کسب 9 رای از 15 رای ماخوذه به عنوان رییس شورای اسلامی کلانشهر اراک برگزیده شد.
بر اساس قوانین موجود رییس جدید شورای اسلامی اراک تا تاریخ دوازدهم شهریور ماه سال جاری سکان مدیریت شهری این کلانشهر را در دست خواهد داشت.
در این انتخابات همچنین صحبت الله فاضلی با کسب 13 رای از 15 رای ماخوذه به عنوان دبیر شورای اسلامی کلانشهر اراک برگزیده شد و حسن دژکامه از اعضای عدل البدل این دوره از شورای اسلامی این کلانشهر نیز به عنوان عضو رسمی در نشست ها شرکت می کند.
رییس شورای اسلامی کلانشهر اراک در این نشست گفت: اعضای شورای شهر به عنوان یک تیم و یک خانواده خدمت رسانی هر چه بیشتر به مردم را در دستور کار خود قرار داده است.
محمد شریفی افزود: هر زمان افراد یک تیم یا گروه در جایگاه خود با یکدیگر همکاری و هماهنگی داشته باشند می توانند به بهترین شکل سازو کارها را در راستای اهداف بزرگ همسو کنند.
محمد شریفی افزود: اعضای شورای کلانشهر اراک باید همچون گذشته در مدت باقی مانده از فعالیت این دوره در کنار یکدیگر همکاری و هم افزایی لازم را برای پیشبرد و تحقق برنامه های مدیریت شهری اعمال کنند.
وی ادامه داد: همکاری و اتحاد اعضای شورای اسلامی موجب می شود تا جلوی هرگونه سوء استفاده در روند انجام فعالیت های شورا و کلانشهر اراک گرفته شده و از مسیر قانونی خود منحرف نشود.
معاون سیاسی فرمانداری اراک نیز در این نشست گفت: شوراها پارلمان های مردمی در مدیریت و تصمیم سازی منطقه ای هستند و باید تقویت شوند.
حمیدرضا فراهانی افزود: برای تسریع و رسیدگی به مصوبات شهر صورتجلسه ها و مصوبه ها باید طبق روال قبل به فرمانداری ارسال شود تا هرچه سریعتر به مسایل رسیدگی شود.
نایب رییس شورای اسلامی کلانشهر اراک نیز در این نشست گفت: طبق ماده سه آیین نامه شوراهای اسلامی باید ظرف مدت یک هفته پس از خروج و یا استعفای یکی از پست های شورا برای آن جایگزین انتخاب شود.
مسعود آبایی افزود: رییس یک سری وظایف از جمله تنظیم اسناد مالی، تنظیم جلسات و صورت جلسات را بر عهده دارد که فقط خود آن می تواند آن ها را انجام دهد که برای جلوگیری از ایجاد خلل در انجام وظایف باید جایگزین ظرف یک هفته برای آن انتخاب شود.
در این نشست مصوب شد ارزش افزوده برای احداث اماکن تجاری مازاد بر 25 متر طبق تعرفه منطقه ای مطابق با فرمول یک و هفت دهم درصدی ضریب جدول عمل کرد در یافت شود.
در این نشست رسیدگی به وضعیت نیروهای شرکتی شهر داری و تفریق بودجه زیبا سازی سازی شهر به جلسه بعدی موکول شد.
کلانشهر اراک با حدود یکهزار هکتار وسعت، حدود 700 هزار نفر جمعیت را در خود جای داده است.
ارسال نظرات
آخرین اخبار