نماینده ولی فقیه در استان مرکزی گفت: دستگاه های حمایتی باید ایجاد انگیزه اقتصادی و توانمندسازی مهارتی مددجویان را تقویت کنند و بستر خروج آنها از چرخه فقر را هدف اصلی قرار دهند.
کد خبر: ۸۵۳۴۵۳۱
|
۰۹ تير ۱۳۹۴ - ۱۲:۱۵
آیت الله قربانعلی دری نجف آبادی شامگاه دوشنبه در آیین گشایش نمایشگاه بزرگ ضیافت کمیته امداد امام خمینی(ره) استان مرکزی در محل دبیرستان علوی اراک افزود: محور سیاستهای اقتصاد مقاومتی که توسط مقام معظم رهبری ابلاغ شده بر تقویت توانمندی تولید داخلی و کیفیت محصولات است و این مهم نیازمند حضور آگاهانه مردم در صحنه ، راهبری مشاغل خرد و خانگی و زمینه سازی برای فروش و صادرات محصولات است.
وی ادامه داد: حل مشکل اشتغال مددجویان و مهیا کردن بستر درآمد، بهترین خدمت به خانواده های ضعیف است و استقلال مالی برای این خانواده ها امنیت وآرامش را به آنان هدیه می دهد.
آیت الله دری نجف آبادی بیان کرد: باید روحیه توانمندی و مفید بودن را در وجود مدد جویان کمیته امداد احیا کنیم تا آنها بدانند که می توانند در بالندگی اقتصاد کشور سهیم باشند.
وی اضافه کرد: کمیته امداد امام خمینی (ره) شجره طیبه و یادگار ارزشمند امام راحل است که در طول چهار دهه فعالیت در راستای رفع ریشه های محرومیت کوشیده و نقش آفرینی اثر بخش داشته است.
نماینده ولی فقیه در استان مرکزی بیان کرد: باید مهم ترین هدف کمیته امداد امام خمینی (ره)ایجاد حس خودباوری در مددجویان به منظور شکوفایی استعدادها و ایجاد انگیزه کار و تلاش باشد.
وی خاطرنشان کرد: اگر رویکرد کمیته امداد توانمند سازی و ایجاد روحیه خودباوری در وجود مدد جویان باشد به امید خدا تا پایان دهه چهارم انقلاب شاهد محو تکدی گری در جامعه خواهیم بود.
مدیر کل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان مرکزی نیز در این آیین گفت: این نمایشگاه با بیش از 40 غرفه و با هدف ارائه دستاوردهای خانواده های تحت حمایت کمیته امداد برپا شده است.
محمدمهدی ناصری بیان کرد: در این نمایشگاه ضمن ارائه دستاوردهای خانواده های زیر پوشش کمیته امداد برنامه هایی چون اطعام و اکرام ایتام، ارائه برنامه های متنوع فرهنگی، ثبت نام از حامیان و سفره آسمانی ارائه می شود.
وی افزود: این نمایشگاه علاوه بر اراک در دیگر شهرهای استان همچون ساوه، خمین و زرندیه نیز برگزار شده است.
ناصری بیان کرد: هم اکنون 24 مرکز نیکوکاری در امر شناسایی، جمع آوری و توزیع کمک های مردمی با کمیته امداد همکاری دارند.
نمایشگاه بزرگ ضیافت تا روز 21 ماه مبارک رمضان از ساعت 19 تا 23 پذیرای بازدید کنندگان است.
در حال حاضر 45 هزار خانوار زیر پوشش کمیته امداد بامام خمینی (ره) استان مرکزی است و به صورت مستمر و غیر مستمر از خدمات این نهاد بهره مند می شوند.
ارسال نظرات