خبرهای داغ:
کارشناس رسانه گفت: امریکا این شبکه های اجتماعی را نوعی دستگاه نظامی بر علیه کشورهای اسلامی همچون ایران می داند که بیش از 14 درصد کاربر دارند.
کد خبر: ۸۵۳۴۵۰۴
|
۰۹ تير ۱۳۹۴ - ۱۱:۳۱

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از قزوین،همایش پدافند غیر عامل با حضور مدیران ارشد دستگاه های اجرایی، مسئولین بسیج ادارت، سردار شاهرخی و دیگر مسئولین استانی در سالن باغستان جهاد کشاورزی برگزار شد.

مومنی نسب کارشناسی رسانه  با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری اظهار کرد: فضای مجازی به اندازه ای گسترده است که نمی توان آن را در چندین جلسات بررسی کرد چرا که اهمیت فضای مجازی کمتر از انقلاب نیست.

وی افزود: در حال حاضر آسیب های فضای مجازی چندین برابر فرصت های آن است به دلیل اینکه این آسیب ها یک دفعه دامن گیر کشور نشده و بعد از گذشت چند دهه اکنون به نقطعه ای به نام معضل آسیب های فضای مجازی رسیده است.

این مسئول ادامه داد: علم و فناوری دارای محصولات فراوانی است که با نیات خوب یا بد توسط کشور ها ساخته شده است به طوری که اکنون افراد به جزء فضای حقیقی در فضای مجازی نیز زندگی می کنند.

گوشی های هوشمند بین افراد خانواده فاصله عاطفی ایجاد کرده است

وی با اشاره به گوشی های هوشمند تصریح کرد: این گوشی های هوشمند در هر شرایطی همراه ماست به این منظور که، بین همسران، والدین و فرزندان از لحاظ عاطفی فاصله ایجاد کرده است به بیان دیگر، تمام محصولاتی که از امریکا وارد می شود پیوست فرهنگی دارد برای نمونه گوشی های هوشمندی که با برنامه هایی همچون وایبر، واتساپ و اینستاگرام همه افراد را در هر سنی سرگرم کرده است.

مومنی نسب با بیان اینکه اینترنت باید سالم، صریح، امن و ارزان باشد توضیح داد: اینترنتی که بر فضای ایران حاکم است توسط امریکا برنامه ریزی شده است  چرا که این کشور تنها از این طریق درآمد 13 میلیارد دلار را به خود اختصاص داده است.

شبکه های اجتماعی ابزاری امریکایی بر علیه کشورهای اسلامی است

این کارشناس رسانه ، شک، بدبینی، سوء ظن، طلاق عاطفی و لذت گرایی را از آسیب های شبکه های اجتماعی برشمرد و توضیح داد: رییس جمهور امریکا به دلیل حفظ حریم حریم شخصی به فرزندش توصیه می کند وارد شبکه های اجتماعی اینترنتی نشده چرا که به این شکل آِینده  فرزندانش تباه خواهد شد.

وی در ادامه گفت: امریکا این شبکه های اجتماعی را نوعی دستگاه نظامی بر علیه کشورهای اسلامی همچون ایران می داند که بیش از 14 درصد کاربر دارند.

با دشمن به شیوه خودش جنگ شود

به گفته این مسئول، ایران به دلیل عدم شبکه ملی اطلاعات، عدم منطق اطلاعاتی و عدم زیر ساخت ها، نا امن ترین کشور جهان در حوزه فناوری است .

مومنی نسب اضافه کرد: غرب توانسته معیارهای خود را بر اساس استاندارهای بین المللی به کشور تحمیل کند به طوری که، نه تنها دلمان را تسخیر کرده بلکه سبب تغییر در عقاید و افکارمان شده است.

وی با اشاره به شهید باقری تصریح کرد: در حال حاضر، عرصه جنگ نرم است چرا که دشمن به واسطه اینترنت سعی در از هم پاشیدگی خانواده ها دارد در این میان، ضروری است سبک جنگیدن با دشمن را به شیوه خودش تغییر داد.

 

1002/پ30/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها