رئیس سازمان بسیج دانشجویی دانشگاه‌های استان زنجان خواستار رسیدگی مسئولان به امر هتک حرمت به دانشجوی زنجانی شد.
کد خبر: ۸۵۳۴۴۸۹
|
۰۹ تير ۱۳۹۴ - ۱۱:۳۸

به گزارش خبرگزاری بسیج از زنجان؛ امین بیات با اشاره به اقدام مسئولان دانشگاه غیرانتفاعی صوفی رازی و کشیدن چادر از سر چند نفر از دانشجویان دانشگاه اظهار داشت: طی هفته گذشته حراست دانشگاه و مسئول امور کلاس‌های دانشگاه از دانشجویان خواهر خواستند در هنگام برگزاری امتحانات از سر کردن چادر خودداری کنند.

وی با بیان اینکه دانشجویان در مقابل این خواسته مسئولان دانشگاه اعتراض کردند، گفت: مسئولان دانشگاه سر کردن چادر در امتحانات را ممنوع اعلام کرده اما دانشجویان در مقابل این اقدام مقاومت کردند.

رئیس سازمان بسیج دانشجویی دانشگاه‌های استان زنجان با اشاره به اینکه در امتحان حسابداری صبح روز گذشته مقاومت دانشجویان کارساز نبوده و مسئول امور کلاس‌های دانشگاه غیرانتفاعی صوفی رازی زنجان چادر پنج نفر از دانشجویان را از سرشان می‌کشد، بیان داشت: مابقی دانشجویان با مشاهده این اقدام به اجبار چادرهای خود را کنار می‌گذارند.

وی با بیان اینکه پس از این حرکت دانشجویان اعتراض خود را به حراست دانشگاه اعلام کردند، متذکر شد: حراست دانشگاه علت این اقدام را احتمال تقلب دانشجویان چادری اعلام کردند.

بیات اضافه کرد: این حوادث را از دانشجویان خواهر این دانشگاه که چادر از سرشان برداشته‌ شده تعریف کرده است.

وی این اقدام مسئولان دانشگاه صوفی رازی زنجان را توهین به دانشجویان دانست و یادآور شد: این اقدام علاوه بر توهین قصاص قبل از جنایت است.

رئیس سازمان بسیج دانشجویی دانشگاه‌های استان زنجان با اشاره به اینکه مسئولان دانشگاه به هیچ وقت حق باز کردن چادر دانشجویان را نداشتند، متذکر شد: مسئولان دانشگاه با این اقدام به فضای شخصی دانشجویان تعرض کردند.

وی با تاکید بر اینکه وصیت نامه شهدای یک سوم شهدای دوران هشت سال دفاع مقدس درباره حجاب است، گفت: امروز مسئولان همین دانشگاه‌ها به برکت خون پاک شهدا با آسایش مشغول به کار هستند.

بیات با اشاره به اینکه تشکل‌های دانشجویی با جدیت پیگیر این اتفاق هستند، افزود: بسیج دانشجویی نیز در این زمینه بیانیه‌ای صادر کرده است.

وی با بیان اینکه دانشگاه غیرانتفاعی صوفی رازی زنجان درباره این اتفاق تکذیبیه صادر کرده‌اند، گفت: مسئولان دانشگاه باید برخورد مناسبی با دانشجویان داشته باشند

ارسال نظرات