خبرهای داغ:
معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری فارس گفت:کاهش آب پشت سدها و چاه های فارس ، زنگ خطری برای کمبود آب در این استان است.
کد خبر: ۸۵۳۴۲۸۳
|
۰۸ تير ۱۳۹۴ - ۱۹:۵۸
به گزارش خبرگزاری بسیج از فارس، روزدوشنبه درجلسه ستادبحران آب افزود: با توجه به شرایط موجود، اتخاذ تدابیر لازم و تدوین برنامه های کوتاه مدت و بلند مدت برای عبور از این معضل امری لازم و ضروری به نظر می رسد.

وی ادامه داد: خشکسالی های پی در پی سال های گذشته زمینه ایجاد مشکلات بسیار برای منابع آبی استان فارس را فراهم کرده و برای برون رفت از این مشکلات، تامین، توزیع و مصرف آب باید به صورت مستمر پایش شود.

رضاییان گفت:به دنبال کاهش بارندگی ها و تشدید کم آبی در استان فارس، ستاد بحران آب در این استان تشکیل شد تا مسائل مربوط به این حوزه به شکل کارشناسانه مورد بررسی قرار گیرد.
وی اضافه کرد: باید با همکاری و همراهی تمام فرمانداران شهرستان های فارس ، مدیریت منابع آبی در دستور کار قرار گیرد و ظرفیت های این استان در این زمینه به کار گرفته شود.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری فارس افزود: بهره گیری از نظرها و پیشنهادهای نخبگان، استادان دانشگاه و صاحب نظران از جمله برنامه هایی است که در اولویت ستاد بحران آب استان فارس قرار گرفته است.

رضاییان، با اشاره به این که حجم قابل توجهی آب روزانه صرف آبیاری فضاهای سبز شهرها می شود، افزود: شهرداری ها باید بحث آبیاری فضاهای سبز شهری را با استفاده از چاه های کشاورزی استیجاری در دستور کار خود قرار دهند.

وی اضافه کرد: فرهنگ سازی برای مصرف بهینه آب از سوی شهروندان از دیگر مواردی است که باید در دستور کار مسوولان و متولیان امر قرار گیرد.

او گفت:باید با رعایت تمام جوانب و برنامه ریزی دقیق هم از سوی مسوولان و هم از جانب شهروندان،مشکلات ناشی از خشکسالی را به حداقل برسانیم و این دوران را پشت سر گذاریم.
ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار