امام جمعه کرج در دیدار با مسئولین بسیج سازندگی استان البرز:
نماینده ولی فقیه در استان البرز گفت: انسان تا زمانی که جهاد است باید جهادی فکر کند و با داشتن روحیه و مدیریت جهادی در مقابل دشمنان ایستادگی کند.
کد خبر: ۸۵۳۴۲۶۶
|
۰۸ تير ۱۳۹۴ - ۱۸:۱۱

به گزارش خبرگزاری بسیج از کرج ، آیت الله سید محمد مهدی حسینی همدانی در دیدار با مسئولین بسیج سازندگی سپاه امام حسن مجتبی(ع) که بعد از ظهر امروز دوشنبه  در دفتر امام جمعه کرج برگزار شد ضمن تبریک به مناسبت فرارسیدن ماه مبارک رمضان به سربازان عرصه جهاد و سازندگی، برخورداری از برکات این ماه مبارک را مهم دانست.

وی افزود: جوانان بسیاری در این سرزمین با عزم و اراده جدی و همچنین انگیزه الهی وارد عرصه فعالیت و خدمات رسانی می شوند که جهاد سازندگی از جمله برکات انقلاب اسلامی به شمار می رود.

آیت الله حسینی همدانی خاطر نشان کرد : در آن زمان هیجان پرشوری در انقلاب به وجود آمد و ضمن اینکه مردم دست به خیر بودند، روابط سنگین و برادرانه ای در میان ملت حاکم بود و زمانی که حضرت امام (ره) این هیجان را دیدند تصمیم به تاسیس جهادسازندگی گرفتند و به جهت انسجام روحیه افراد شروع به انجام امور عظیم کردند.

وی در ادامه گفت : قرارگیری روحیه انقلابی در کنار نفس امام ، احیای معضلات اساسی کشور و چرخش اقتصاد از جمله مسائلی بود که با تشکیل جهاد سازندگی به وجود آمد.

امام جمعه کرج به بیانات مقام معظم رهبری اشاره کرد و گفت : مقام معظم رهبری بارها بر جنگ های اقتصادی، سیاسی و فرهنگی تاکید کردند چراکه در حال حاضر کشور ما علیرغم جنگ های اقتصادی  و سیاسی دچار جنگ فرهنگی نیز شده است.

وی در خصوص روحیه جهادی گفت : انسان تا زمانی که جهاد است باید جهادی فکر کند و با داشتن روحیه و مدیریت جهادی در مقابل دشمنان ایستادگی کند.

نماینده ولی فقیه در البرز  به ابعاد مختلف روحیه جهادی اشاره کرد و گفت : روحیه جهادی دارای سه بعد ساختاری، زمینه ای و رفتاری می باشد که از جهت ساختاری مدیریت باید برای خداوند باشد که از آن به مدیریت ولایی یاد می شود چراکه ولی خدا نائب دارد و نائب وی نیز دستوری را داده است.

آیت الله حسینی همدانی در خصوص ابعاد زمینه ای و رفتاری گفت : مشارکت پذیری ، قناعت و اهمیت به بیت المال از جمله ابعاد زمینه ای و پویایی ، خودباوری ، پرکاری و تحول آفرینی از ابعاد رفتاری روحیه جهادی به شمار می رود.

نماینده ولی فقیه در استان البرز  به موقعیت کشاورزی استان البرز اشاره کرد و افزود: استان البرز از لحاظ موقعیت کشاورزی و صنعتی در جایگاه خوبی در کشور قرار دارد چراکه حرف اول را در قطب کشاورزی می زند و از لحاظ صنعتی نیز با وجود توربین هایی که در شرکت مپنا تولید می شود در شرایط خوب و مساعدی قرار دارد و عایدات البرز در کل کشور بالاترین درآمد را دارا می باشد.

وی در پایان عنوان کرد : استان البرز به جهت دارا بودن شرایط مناسب آب و هوایی و زمین کشاورزی امکانات و شرایط لازم را در جهت فعالیت های جهادی دارد.

ارسال نظرات