مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان سمنان گفت: همه‌کسانی که در مجموعه اوقاف و امور خیریه فعالیت دارند باید توجه ویژه‌ای به قرآن داشته باشند.
کد خبر: ۸۵۳۴۰۷۵
|
۰۸ تير ۱۳۹۴ - ۱۳:۴۵
به گزارش خبرگزاري بسيج از سمنان، حجت‌الاسلام‌والمسلمین عبدالله واحدی پیش از ظهر امروز در مراسم تکریم و معارفه رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان سمنان که در شبستان اعظم حرم مطهر یحیی ابن موسی الکاظم (ع) برگزار شد، گفت: در ماه مبارک رمضان که بهار قرآن است و احادیث ائمه اطهار (ع) توجه ویژه‌ای به قرآن شده است که مسئولیت ما را دوچندان می‌کند.

وی افزود: اقداماتی که در راستای حفظ و نشر قرآن می‌شود در دودسته ظاهری و غیر ظاهری انجام می‌شود که در بخش اول می‌توان به برگزاری محافل انس با قرآن کریم در سطح قاریان شهرستانی، استانی و مصری اقدام کرد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان سمنان در بخش اقدامات غیر ظاهری به توسعه و ترویج کلاس‌های تفسیر قرآن کریم در جوار بقاع متبرکه را از اهم فعالیت‌های مراکز فرهنگی و اجتماعی بقاع متبرکه دانست.

واحدی تصریح کرد: آنچه مورد تأکید مقام معظم رهبری در این عرصه است، گفتن اذان زنده که به تعبیری به آن اذان حلقومی می‌گویند در بقاع متبرکه و مساجد است تا تأثیرگذاری بیشتری در عموم مردم داشته باشد.

وی افزود: همه‌کسانی که در بقاع متبرکه خدمت می‌کنند باید زمینه توسعه فعالیت‌های قرآنی را ایجاد کنند.

800 هزار نفر در طرح حفظ قرآن کریم شرکت کردند

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان سمنان گفت: با استقبال خوب مردم استان طی سه سال 800 هزار نفر در طرح حفظ قرآن کریم شرکت کردند.

واحدي افزود: با توجه به جمعیت استان و سهمیه 800 هزارنفری که از سوی سازمان اوقاف و امور خیریه به اداره کل ابلاغ شد، تمام تلاش خود را برای تکمیل این سهمیه انجام دادیم تا توجه به فعالیت‌های قرآنی در استان روزافزون شود.

وی افزود: 3570 نفر مازاد این سهمیه در این طرح شرکت کرده‌اند، که تلاش‌های ما را برای پیگیری این طرح در استان بیشتر می‌کند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان سمنان تصریح کرد: همه ما باید از معارف قرآنی در ظرف وجودی معنوی خود استفاده کنیم تا نور ایمان در دل ایجاد شود.

واحدي تصریح کرد: جلسات تفسیر قرآن کریم در20 بقعه تشکیل‌شده است تا مردم بهره‌مندی‌های لازم را به دست آورند.


ارسال نظرات
پر بیننده ها