نماینده ولی‌فقیه در استان مرکزی تصریح کرد: شهید بهشتی یک الگوی شاخص، متفکر زمان‌شناس، مکان‌شناس و حادثه‌شناس بود که ده‌ها سال جلوتر از زمان خود را دید و برای آینده برنامه‌های مشخص، اهداف تعریف شده و تدابیری اندیشمندانه داشت.
کد خبر: ۸۵۳۴۰۵۲
|
۰۸ تير ۱۳۹۴ - ۱۳:۳۱
آیت‌الله دری نجف‌آبادی، نماینده ولی‌فقیه در استان مرکزی شامگاه یکشنبه در آئین گرامیداشت یاد و خاطره شهدای هفتم تیر در مصلای بیت‌المقدس اراک این واقعه را یکی از بزرگترین حوادث زمان انقلاب نامید و گفت: این حادثه اسف‌بار در زمره مهم‌ترین حوادث ایران و جهان بشریت قلمداد می‌شود که می‌توان این حادثه را در امتداد حوادث کربلا برشمرد.

وی رخداد هفتم تیر را اوج کینه‌توزی منافقان کوردل و مخالفان نظام مقدس جمهوری اسلامی دانست و اظهار کرد: ایران در زمان رژیم منحوس پهلوی نیز با حوادثی همچون 15 خرداد سال 42، حادثه مدرسه فیضیه، جریان 17 شهریور و شهادت هزاران انسان بی‌گناه در جریان پیروزی انقلاب اسلامی روبه رو بوده است؛ اما این حوادث که با همکاری و همدستی آمریکا، انگلیس و شاه به وقوع پیوست، مردم با سرنگونی رژیم پهلوی انتقام شهداء را از آنان گرفته و انقلاب اسلامی را پایه‌گذاری کردند.

آیت‌الله دری‌نجف آبادی همچنین حادثه حمله به هواپیمای مسافربری ایران و شهادت 292 انسان بی‌گناه، حادثه ششم تیر ماه سال 60 و سوء قصد به حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در مسجد ابوذر تهران، حادثه ترور شهید آیت‌الله مدنی، اشرفی، آیت‌الله شیخ مفید، مطهری و دیگر شخصیت‌های برتر نظام را از دیگر حوادث انقلاب اسلامی عنوان کرد.

امام جمعه اراک در ادامه از شهید بهشتی، شهید آیت‌الله صدر، شهید مطهری و در رأس آنها امام خمینی(ره)، به عنوان محور، نابغه و ستون با عظمت قرن حاضر یاد کرد و افزود: در حادثه هفتم تیر بیش از 150 نفر از عالمان و فرهیختگان از سراسر کشور در حزب جمهوری اسلامی ایران جمع شده بودند که توسط منافقان کوردل مورد سوء قصد قرار گرفته و به فیض اعظم شهادت نائل آمدند.

وی در رابطه با شخصیت والای شهید دکتر بهشتی، اظهار کرد: شهید بهشتی یک الگوی شاخص، متفکر زمان‌شناس، مکان‌شناس و حادثه‌شناس بود که ده‌ها سال جلوتر از زمان خود را دید و برای آینده برنامه‌های مشخص، اهداف تعریف شده و تدابیری اندیشمندانه داشت.

این مقام مسئول در بخشی از سخنان خویش به تأسیس دبیرستان دین و دانش در حوزه علمیه قم توسط دکتر بهشتی نیز اشاره کرد و افزود: تأسیس این دبیرستان و مدرسه حقانی تهران یکی از فعالیت‌های مهم وی بود که در راستای ترویج علم دانش و مذهب در کشور قبل از انقلاب صورت گرفت.

آیت‌الله دری نجف‌آبادی در رابطه با تألیفات دکتر بهشتی نیز گفت: کتاب شناخت اسلام و فلسفه دین از کتاب‌های شاخص آن شهید والا مقام است که در دهه 50 برای جلوگیری از انحرافات و توطئه‌های دشمنان برای جوانان کشور چاپ و جزء تعلیمات دینی قرار گرفت.

وی بابیان اینکه شهید بهشتی در دوران قبل از انقلاب به عنوان روحانی مبارز و انقلابی شناخته می‌شود که با فعالیت‌های خویش کمر پهلوی را شکست، افزود: وی پس از پیروزی انقلاب اسلامی نیز عهده‌دار مسئولیت‌های مهمی همچون ریاست شورای انقلاب، نایب رئیس مجلس خبرگان و ریاست دیوان عالی کشور بود.

آیت‌الله دری نجف‌آبادی ادامه داد: قانون اساسی که بزرگترین سند انقلاب اسلامی است به دست توانای شهید بهشتی تنظیم و مؤلفه مهم مردم سالاری دینی که از آثار پربرکت انقلاب است توسط امام‌راحل(ره) و شهید بهشتی برای نظام مقدس جمهوری اسلامی ترسیم شد.

وی ضمن اشاره به این نکته که شهید بهشتی در برابر زیاده‌خواهی‌ها کوتاه نیامده و همواره خدمتگزار مردم، قرآن و امام راحل بود، اضافه کرد: در جریان سوء قصد به جان اعضای حزب جمهوری اسلامی ایران بسیاری از دلسوزان نظام به شهادت رسیدند و غم آنان برای همیشه تاریخ ماندگار شد.

نماینده ولی‌فقیه در استان مرکزی در پایان سخنان خویش به شهدای هفتم تیر از استان مرکزی نیز اشاره کرد و افزود: حجت‌الاسلام هاشمی سنجانی، دانش آشتیانی و 4 شهید والامقام دیگر از جمله شهدای حزب جمهوری هستند که هرکدام دارای کارنامه و سوابق درخشان مبارزاتی علیه رژیم شاهنشاهی هستند.

یادآور می‌شود؛ شامگاه هفتم تیر سال 1360 شهید بهشتی و یاران با وفای انقلاب در اثر انفجار در دفتر مرکزی حزب جمهوری اسلامی به درجه رفیع شهادت نائل آمدند.

ارسال نظرات