خیابان مسجد جامع یکی از خیابان های اصلی یزد است که توریست های زیادی از کشورهای مختلف جهان، برای دیدن از آثار تاریخی شهر یزد از آن گذر می‌کنند اما اکنون بی تدبیری مسئولین در اجرای تعهدات، مردم را به رنج و زحمت انداخته است.
کد خبر: ۸۵۳۴۰۴۳
|
۰۸ تير ۱۳۹۴ - ۱۳:۲۶

به گزارش خبرگزاری بسیج، یکی از طرح‌های عمرانی در دست اجرا در یزد، پروژه سنگ فرش کردن خیابان مسجد جامع است که این طرح مشکلات و معظلاتی را برای کسبه و مردم مرتبط با آن محل بوجود آورده است.

در همین راستا اعضای محل و کسبه این خیابان با تماس‌های مکرر با یزد رسا، خواستار پیگیری این موضوع شدند و یزد رسا با توجه به رسالت خود در محل حضور یافته و از نزدیک با آن‌ها به گفتگو پرداخته است.

یکی از کسبه خیابان مسجد جامع با اشاره به اجرای طرح سنگ فرش در این خیابان اظهار داشت: این طرح خوب است اما در صورتی می‌تواند مفید باشد که رفت‌و‌آمد مردم مختل نشود و نخواهند کل خیابان را مسدود کنند زیرا در صورت چنین اقدامی کار و کسب مردم مختل می‌شود که اکنون نیز این وضع پیش آمده است و روزی ما تحت تاثیر قرار گرفته است.

وی در ادامه با اشاره به قول مسئولین اجرای این پروژه در اجرای شبانه‌روزی این پروژه و افتتاح آن در عید سعید فطر گفت: از روزی که این‌ها شروع به کار کردند تنها روز اول خوب کار کردند و لی از روز دوم به دلیل اختلاف بین ارگان ها و ادارت در اجرای این پروژه تقریبا کار تعطیل شده است و روزی 2 ساعت کار می‌کنند و بعد می‌روند. خیابان را زیر‌و‌رو کردند و الآن که خراب کردند کسی نیست که بخواهد به آن سروسامانی بدهد و همین موضوع همه اهل محل را به زحمت انداخته است و گرد و غبار این خاک‌ها مردم را اذیت می کند.

یکی از اهالی این محل با اشاره به توریستی بودن این خیابان تاکید کرد: این خیابان که هدف اصلی توریست‌ها است باید بهترین خیابان شهر باشد زیرا نمایی از کل شهر یزد است و توریست‌های زیادی از این خیابان بازدید می‌کنند اما از لحاظ امکانات و وضعیت ظاهری این خیابان بدترین خیابان شهر است و مسئولین برای پر کردن رزومه کاری خود هر از گاهی نیم نگاهی به این خیابان می‌اندازند که اصلا کارشناسی شده نیست.

این شهروند معترض تصریح کرد: من 60 سال از خدا عمر گرفته‌ام و تا یاد دارم مسئولین برای این خیابان طرح ارائه می‌دهند ولی این طرح‌ها تاکنون به جایی نرسیده است و مسئولین هر روز برنامه‌ای را ارئه می دهند و روز بعد می‌آیند از نو خراب می‌کنند و دوباره می‌خواهند چیز دیگری بسازند. ما با سنگ فرش کردن خیابان مخالف نیستیم اما اگر بخواهند راه عبوری را مسدود کنند و خیابان را نیز تنگ تر کنند مخالفیم و نباید این اقدام صورت گیرد زیرا اگر این خیابان مسدود شود برای خودروها کسبه محل ورشکست می‌شوند.

یکی دیگر از کسبه محل با تاکید بر پیگیری مسئولین در رفع معظلات این خیابان گفت: مسئولینی که خود را برای افتتاح غرور‌آمیز این پروژه آماده کردند حالا بیایند ببینند که مردم به چه محنت و سختی افتاده اند. مسئولین فقط دنبال رنگین کردن رزومه کاری خود هستند واز دغدغه مردم آگاهی ندارند.

وی عنوان کرد: این خیابان با طول 14 متر 2 تا پیمانکار دارد که همین دو پیمانکار هم باهم سر اختلاف دارند و همین اختلافات ارگان‌ها زندگی را برای اهل محل سخت کرده است. باید برای این خیابان پارکینگ مناسب تعبیه شود زیرا بدون پارکینگ خیابان جوابگوی حجم بالای ماشین و خودرو که بیشتر خودرو خود مسئولین است نخواهد بود. محال است که این طرح طبق قول مسئولین تا عید فطر اففتاح شود چون 20 روز باقی مانده و مسئولین تاکنون اقدامی نکرده اند.

ارسال نظرات