فیلم های داستانی «رضا» و «داد» به جشنواره فیلم کوتاه تهران و حسنات اصفهان ارسال شد.
کد خبر: ۸۵۳۴۰۳۴
|
۰۸ تير ۱۳۹۴ - ۱۳:۱۳

به گزارش خبرگزاری بسیج، مسئول واحد هنرهای تصویری حوزه هنری یزد گفت: فیلم های کوتاه داستانی «رضا» و «داد» به نویسندگی و کارگردانی رضا صفدرخان فیلمساز جوان اردکانی به سی و دومین جشنواره بین المللی فیلم کوتاه تهران و پنجمین جشنواره ملی فیلم کوتاه حسنات اصفهان ارسال شد.


علیرضا غفاریان افزود: فیلم داستانی «رضا» با موضوع سبک زندگی اسلامی در زمینه ایثار و از خودگذشتگی است که واکنش عجیب دانش آموزان یک کلاس در سیر یک قرعه کشی را روایت می کند. در این فیلم کوتاه سه دقیقه ای محسن خالصی و حمید رضا هاتفی به ایفای نقش می پردازند.


به گفته وی، تصویربردار: امیر حاجی ده آبادی، صدابردار: حمید زیباکلام، تدوین: میثم پور آقا کوچک، دستیار صدابردار: حامد فاطمی فر، منشی صحنه: محمدرضا سعیدی پناه و عکاس: احسان امامی دیگر عوامل این فیلم را تشکیل می دهند.


مسئول واحد هنرهای تصویری حوزه هنری یزد ادامه داد: فیلم کوتاه «داد» نیز با موضوع خانواده، حدود 3 دقیقه داستان دختر بچه ای را روایت می کند که پدرش را از دست داده و در جلسه امتحان املاء نسبت به جمله "بابا آب داد، بابا نان داد" واکنش نشان می دهد. هاجر احمدیان و زینب شفیع زاده در این فیلم به ایفای نقش پرداخته اند.


غفاریان گفت: این آثار در زمینه کودک و نوجوان با مشارکت حوزه هنری یزد در شهرستان اردکان تولید شده است.


وی افزود: پیش از این فیلم کوتاه «داد» به بخش مسابقه هفدهمین جشنواره بین المللی فیلم های کوتاه کوتاه ژاپن و جشنواره فیلم کوتاه بارسلونا(مکال) کشور اسپانیا راه یافته بود.

 

رضا صفدرخان متولد 1371 اردکان، دارای مدرک کاردانی برق صنعتی دانشگاه علمی کاربردی اصفهان است.


این هنرمند فعالیت هنری خود را از سال 1387 در زمینه فیلمسازی، فیلمنامه نویسی و نمایشنامه نویسی آغاز کرده و تا کنون پنج فیلم داستانی و مستند ساخته است.


فیلم های تلویزیونی «ابدی» و «احساس» و همچنین مستند «سبک بالان عاشق» از دیگر ساخته های این کارگردان است که فیلم داستانی ابدی به مدت 35 دقیقه از شبکه قرآن و فیلم 10 دقیقه ای احساس هم از شبکه استانی تابان پخش شده است.

منبع:حوزه هنری یزد

ارسال نظرات