برنامه طرح قرآنی ۱۴۴۹ در مسجد جامع سنندج برگزار شد

طرح قرآنی ۱۴۴۹ در مسجد جامع سنندج با پخش زنده از شبکه قرآن و معارف در مسجد جامع سنندج برگزار شد.
کد خبر: ۸۵۳۴۰۰۶
|
۰۸ تير ۱۳۹۴ - ۱۲:۱۲

به گزارش خبرگزاری بسیج از کردستان،طرح قرآنی۱۴۴۹ روز گذشته یکشنبه ۷تیرماه از ساعت ۱۶ و۳۰ دقیقه در محل صحن قدیم مسجد جامع سنندج با محوریت سوره یاسین وبا حضور اقشار مختلف مردم و مسئولان، قاریان و حافظان برتر استان و با پخش زنده از شبکه قرآن و معارف برگزار شد.

حجت‌الاسلام علی محسن منتشلو، رئیس اداره تبلیغات شهرستان سنندج در این مراسم ضمن خیر مقدم به حضارو خوشامد به شهر فرهنگ و هنر اظهار داشت: شهر سنندج شهر منابر و مساجد است و این شهرستان دارای بیشترین تعداد مساجد در بین شهرهای استان است.

وی افزود: تعداد ۱۹۳ مسجد در شهرستان سنندج وجود دارد و روحانیون اهل تسنن و تشیع در این شهرستان در کنار هم به فعالیت می پردازند.

زارعی فرماندار شهرستان سنندج مردم شهرستان سنندج عمدتا شافعی مذهب بوده و زندگی مردم بیشتر حول محور قرآن می باشد.

وی گفت: مسجد دارالاحسان سنندج محل برگزاری این برنامه از یکی از قدیمی ترین مساجد استان است و به لحاظ استفاده آیات و سوره های قرآنی در بنای آن منحصر به فرد است.

سلمان روحی، مدیرکل اوقاف و امور خیریه کردستان نیز در این برنامه اظهار داشت: هم اکنون هزار و ۷۰۰موقوفه در استان کردستان وجود دارد.
وی گفت: بیش از ۹۰ درصد نیات واقفین در استان به مساجد اختصاص دارد و مساجد در استان آباد پررونق و همراه با برگزاری برنامه های قرآنی همراه است و این به برکت نیات واقفین خیر اندیش است.
وی با بیان بیشتر نیات واقفین در استان به مساجد اختصاص دارد، افزود: هم اکنون در استان به موقوفه های قرآنی نیاز داریم و باید در این راستا اطلاع‌رسانی انجام شود

اجرای گروه تواشیح دار القراء شهرستان سنندج؛تلاوت قرآن کریم توسط قاریان برتر استان،تجلیل ازحافظان و هنرمندان قرآنی، برگزاری مسابقه از دیگر بخش های این جنگ قرآنی بود.

ارسال نظرات