خبرهای داغ:
جامعه کارگری خراسان جنوبی در بیانیه ای اعلام می دارد: در توافق هسته ای احتمالی منافع و عزت کشور باید رعایت شود و گرنه این توافق مصداق توافق بد را دارد و هیچ کس از طرف ملت ایران اجازه امضاء چنین قراردادی را نخواهد داشت.
کد خبر: ۸۵۳۳۹۴۴
|
۰۸ تير ۱۳۹۴ - ۱۲:۱۷

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج خراسان جنوبی، بیانیه شورای عالی بسیج کارگری خراسان جنوبی« در مورد مذاکرات هسته ای» به شرح ذیل است:


"مسئولین عزیز ما که در این میدان با شجاعت حرکت می کنند، بدانند تنها راه مقابله‌ی با دشمن وقیح، عزم راسخ و عدم انفعال است"

 رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار رئیس و نمایندگان مجلس شورای اسلامی(6/3/94)


رهبر انقلاب در دیدار نمایندگان مجلس شورای اسلامی فرمودند:« مسئله‌ی هسته‌ای به‌صورت یک گره در آمده است، این، راه‌حل‌هایی دارد، آن راه‌حل‌ها متوقف به تقویت درونی ما است. اگر این تقویت در درون انجام بگیرد، آن کار آسان خواهد شد.»

در این بیانیه آمده است: بیش از یک دهه است که موضوع هسته‌ای ایران به عنوان یک چالش بین‌المللی از سوی رسانه‌ها و دولت‌های غربی به افکار عمومی جهان معرفی شده است. در طول این سال‌ها، پرونده‌ی هسته‌ای ایران با افت ‌و خیزهای مختلفی مواجه بوده است .

در اوایل دهه‌ی ۸۰ شمسی حتی توافقی میان ایران و سه کشور اروپایی انجام شد، اما دیری نپایید که آن توافق به دلیل زیاده‌خواهی‌های طرف غربی منحل شد و باز هم پرونده‌ی هسته‌ای به خانه‌ی اول خود بازگشت.

در طول مذکرات دو سال اخیر نیز سطح توقعات غرب و مخصوصا آمریکا تا بدان‌جا افزایش یافت که در آستانه‌ی«مذاکرات لوزان» ، رئیس‌جمهور آمریکا با تکرار مواضع قبلی خود اذعان کرد که ایران می‌بایست برای رسیدن به توافق، امتیازات بیشتری بدهد!

این بیانیه یادآور می شود: حتی گفت‌وگوهای نُه روزه‌ی لوزان هم نتوانست چاره‌ی کار شود و رئیس‌جمهور آمریکا، بلافاصله بعد از اعلام بیانیه‌ی مطبوعاتی مذاکرات، جلوی دوربین رفت و با اشاره به اینکه به ایران اعتمادی ندارد و هرگونه توافقی صرفا بر مبنای« راستی‌آزمایی» است. گفت:« ایران با محدودیت شدید در برنامه‌ی خود مواجه خواهد شد و ایران همچنین با بیشترین بازرسی‌های شدید و سرزده و رژیم شفافیت موافقت کرد که هرگز در هیچ برنامه‌ی هسته‌ای در تاریخ درباره‌ی آن مذاکره نشد. بنابراین این توافق براساس اعتماد نیست بلکه براساس راستی‌آزمایی بی‌سابقه است.»

در این بیانیه همچنین تاکید می شود: در توافق هسته ای اخیر نیز شش اصل به شرح زیر از اصول محوری مذاکرات به شمار می رود که مسئولین نیز کاملاً به آن اشراف دارند:

اصل یکم: تمامی تحریم ها علیه جمهوری اسلامی ایران باید یکجا و هم زمان با امضاء توافقنامه کاملا لغو شود وبه هیچ شرطی موکول نشود.

اصل دوم: دستاوردهای هسته ای و میزان غنی سازی باید در حد نیازهای واقعی کشور باید حفظ وتقویت شود.

اصل سوم: هیچ محدودیتی برای استمرار تحقیقات وپیشرفت های علمی وفنی در امور هسته ای وجود نداشته باشد.

اصل چهارم: نظارت ها وبازرسی ها در حد متعارف بین المللی باشد وهیچ نظارتی فراتر از مقررات وعرف بین المللی پذیرفته نشود.

اصل پنجم: هیچ گونه نظارت بر مراکز نظامی وامنیتی واعمال محدودیت برای نیروهای مسلح پذیرفته نیست.

اصل ششم: تعهدات مندرج در توافق هسته ای باید دوجانبه وهمزمان بازگشت پذیر باشد ودر صورت نقض عهد دشمن ماهم می توانیم به شرایط قبل از توافق برگردیم.

لذا جامعه کارگری استان اعلام میدارد در توافق هسته ای احتمالی منافع و عزت کشور می تواند در راستای شش اصل فوق رعایت شود و گرنه این توافق مصداق توافق بد را دارد و هیچ کس از طرف ملت ایران اجازه امضاء قراردادی بدون رعایت شش اصل فوق را نخواهد داشت.

ارسال نظرات
پر بیننده ها