خبرهای داغ:
خون شهدایی همچون بهشتی‌ها و شهدای 8 سال دفاع مقدس، درخت انقلاب اسلامی را تنومند کرد تا ما امروز در سایه این درخت با امنیت بنشینیم و هیچ بادی نتواند آنرا بلرزاند.
کد خبر: ۸۵۳۳۷۵۹
|
۰۸ تير ۱۳۹۴ - ۰۹:۲۰

 به گزارش خبرگزاری بسیج از قزوین، مراسم گرامیداشت یاد و خاطره‌ی شهید آیت‌الله بهشتی و 72 تن از یاران با وفایش در مسجد شیخ الاسلام قزوین با حضور مردم شهیدپرور به ویژه خانواده شاهد و ایثارگر و مسئولان استان قزوین برگزار شد.

حجت‌الاسلام علی نعمت‌اللهی مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قزوین در این مراسم به ویژگی‌های اخلاقی شهید آیت‌الله سید محمدحسین بهشتی اشاره کرد و گفت: فیلسوف، مدیر، مدبر، پاسخگو به همه شبهات دشمنان، داشتن تواضع و سعه صدر از جمله ویژگی‌های این عالم وارسته بود.

وی با بیان اینکه شهید بهشتی جریان روشنفکری دین‌داری را هدایت می‌کرد، افزود: طراحی قانون اساسی مجلس و خبرگان از جمله خدمات ارزشمند این شهید بزرگوار به انقلاب اسلامی بود که این انقلاب را در مقابل فتنه‌های دشمنان بیمه کرد.

نعمت‌اللهی با اشاره به شخصیت بزرگ شهید بهشتی افزود: ایشان به فرموده امام خمینی(س) به مثابه یک ملت بود، این مطلب بیانگر شخصیت والای این عالم برجسته است.

این مسئول با اشاره به اینکه دشمنان به شخصیت بزرگ عالمان، متفکران و نخبگان بزرگ دینی مانند شهید بهشتی به خوبی پی برده بودند و آنها را ترور می‌کردند، گفت: رهبر انقلاب اسلامی با مدیریت مقتدرانه و توانمند، توطئه‌های‌ دشمنان را خنثی و از دستاوردهای انقلاب اسلامی محافظت کرد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قزوین گفت: اگر خون شهدایی مانند مفتح، بهشتی، رجایی و باهنر نبود، امروز ما نمی‌توانستیم در دنیا با قاطعیت سخن بگوئیم و از ارزش‌های دینی خودمان دفاع کنیم.

نعمت‌اللهی با بیان اینکه هر چه انقلاب اسلامی دارد از مجاهدت‌های شهداست زیرا انقلاب اسلامی با خون شهدا تا ابد بیمه شد، افزود: خون شهدایی همچون بهشتی‌ها و 8 سال دفاع مقدس درخت انقلاب اسلامی را آبیاری کرد تا ما امروز در سایه این درخت با امنیت بنشینیم و هیچ بادی نتواند آنرا بلرزاند.

وی با اشاره به اینکه برپایی انقلاب اسلامی همه معادلات سیاسی دشمنان اسلام به ویژه سران استکبار جهانی را برهم زد، گفت: به همین دلیل آنها بر آن شدند تا این انقلاب نوپا را از بین ببرند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قزوین افزود: دشمنان با بهره‌گیری از شیوه‌ها و روش‌های مختلف، در صدد طراحی و اجرای توطئه‌های مختلف از جمله ترور کردن شخصیت‌های بزرگ دینی و انقلابی در کشور شدند تا بتوانند انقلاب اسلامی را ریشه‌کن کنند.

نعمت‌اللهی گفت: هر یک از توطئه‌های دشمنان از جمله فاجعه 7 تیر سال 60 با شهادت دکتر بهشتی و 72 تن از یارانش و یا فاجعه 8 شهریور سال 60 با شهادت رجائی و باهنر، می‌توانست منجر به زمین‌گیر شدن انقلاب اسلامی شود.

وی افزود: به اراده خداوند و مدیریت مقتدرانه رهبری هیچ یک از فتنه‌های دشمنان تاثیری در خدشه‌دار کردن انقلاب اسلامی نداشت و همچنان این انقلاب با اقتدار و پویایی به مسیر خود ادامه می‌دهد.

نعمت‌اللهی با اشاره به اینکه با مرور بر تاریخ انقلاب اسلامی در می‌یابیم که سران کشورهای استکبار جهانی هدفی جز آسیب زدن و زمین گیر کردن انقلاب اسلامی نداشتند، گفت: امروز نیز ایران هیچ امیدی به وعده‌های آنان ندارد و با اقتدار به مسیر خود ادامه می‌دهد تا بتواند اهداف و ارزش‌های اسلامی را احیاء کند.

وی با بیان اینکه سال‌های قبل از انقلاب اسلامی ولایت‌فقیه یک موضوع فرعی و فقهی بود و بزرگان و فقهای دینی به آن معتقد بودند، یادآور شد: امام خمینی(س) ولایت‌فقیه را از فروعات خارج کرد و در جایگاه اصلی خود نشاند و به عنوان اصول دین مسلمانان شد.

گفتنی است: در این یادواره مسئولان استانی از جمله حجت‌الاسلام عبدالکریم عابدینی نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه شهر قزوین و غلامرضا حقایق‌پور مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران و ایوب رحیمی معاون سیاسی و امنیتی استانداری قزوین حضور داشت.

 

ارسال نظرات
پر بیننده ها