آیت‌الله دکتر بهشتی در مدیریت مجلس خبرگان نقش بسیار ارزنده‌ و بی بدیلی در تدوین قانون اساسی و به‌ویژه اصل مترقی ولایت فقیه داشت.
کد خبر: ۸۵۳۳۷۴۴
|
۰۸ تير ۱۳۹۴ - ۰۰:۳۳
به گزارش خبرگزاری بسیج از کرج ، سردار سرلشکر سیدیحیی رحیم‌ صفوی عصر امروز در همایش بزرگداشت سالروز هفتم تیر  که در مسجد امام سجاد(ع) کرج برگزار شد، اظهار داشت: مسائل کشور عزیزمان ایران و تغییر و تحولات محیط پیرامونی و همسایگان ایران و همچنین تنش‌های محیط بین‌المللی نشان می‌دهد که ما در حال گذر از یک مرحله تاریخی و به قول رهبر عزیزمان حضرت آیت‌الله العظمی امام خامنه‌ای، در حال عبور از یک پیچ تاریخی قرار گرفته‌ایم.

وی افزود: انقلاب اسلامی ایران به رهبری ولایت فقیه و با حضور مردم صبور و قهرمان ایران در سی و ششمین سالگرد آن در یک نقطه عطف راهبردی قرار گرفته است و مسائل پیچیده منطقه‌ای به نفع ایران و در جهت افزایش وزن سیاسی و ژئوپلیتیکی ایران در حال پیشرفت است و لیکن هوشمندی ملت ایران و حمایت مردم را می‌طلبد.

دستیار و مشاور عالی فرماندهی معظم کل قوا با اشاره به در پیش بودن روز جهانی قدس خاطرنشان کرد: راهپیمایی عظیم ملت ایران در روز قدس به‌عنوان یک پیام روشن و بزرگ به دشمنان تلقی می‌شود.

سرلشکر صفوی با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در دیدار خانواده‌های شهدای هفتم تیر و جمعی از خانواده‌های شهدای استان تهران، به تشریح برخی از ابعاد وجودی این شهیدان پرداخت و گفت: شهید آیت‌الله دکتر بهشتی شخصیت کم‌نظیر و بزرگ مرد تاریخ انقلاب اسلامی ایران است.

وی ادامه داد: نبوغ فکری و قدرت مدیریت و سازماندهی و صفات برجسته اخلاقی شهید بهشتی از او یک انسان متعالی و مطلوب در طراز انسان قرآنی ساخته بود.

سرلشکر صفوی تصریح کرد: آیت‌الله بهشتی مجتهدی جامع‌نگر بود که علاوه بر دروس و رشته‌های حوزوی مثل فقه و اصول و کلام و تاریخ اسلام و تفسیر در علوم روز، مثل سیاست، اقتصاد  و تاریخ غرب دارای جامعیت و اعلمیت بود.

دستیار و مشاور عالی فرماندهی معظم کل قوا افزود: شهید بهشتی به سه زبان دنیا یعنی آلمانی، انگلیسی و عربی تسلط داشت و سخنرانی می‌کرد و یا کتاب‌ها را با زبان اصلی‌اش می‌خواند.

سرلشکر صفوی به ذکر خاطراتی از شهید بهشتی و حضرت امام(ره) پرداخت و درباره نقش شهید بهشتی در سازماندهی‌های پیش از انقلاب گفت: آیت‌الله دکتر بهشتی قبل از پیروزی انقلاب اسلامی مهمترین نقش را در سازماندهی علماء، روحانیون، روشنفکران، دانشجویان و دانشگاهیان و بازاریان و اصناف مختلف برای مبارزه با رژیم ستمشاهی، با محوریت حضرت امام خمینی‌(ره) در ایران و خارج از ایران عهده‌دار بود.

وی خاطرنشان کرد: قبل از پیروزی انقلاب اسلامی، حضرت امام (ره) شورای انقلاب اسلامی را تشکیل دادند که آیت‌الله خامنه‌ای، آیت‌الله بهشتی، آیت‌الله مطهری و آقای هاشمی رفسنجانی از اعضاء مهم و تاثیرگذار آن شورا بودند و آیت‌الله بهشتی در مدیریت مجلس خبرگان قانون اساسی نقش بی‌بدیلی داشتند.

دستیار و مشاور عالی فرماندهی معظم کل قوا همچنین در بخشی از سخنانش با بیان اینکه 5 سال است یک مثلث شیطانی با محوریت غرب، صهیونیست و برخی از کشورهای عرب و غیرعرب به رهبری آمریکا یک جنگ نیابتی را در سوریه، عراق، لبنان و مدت 3ماه است که در یمن راه‌اندازی کرده‌اند، گفت: اهدف این جنگ نیابتی از اینکه 5 سال است 30 هزار تروریست را به جان مردم سوریه و عراق انداخته‌اند، این است که توان انسانی و اقتصادی کشورهای محور مقاومت مثل سوریه را به نفع رژیم صهیونیستی کاهش دهند.

سرلشکر صفوی با بیان اینکه آن‌ها به‌دنبال این هستند که کشورهای اسلامی را به چند قسمت تقسیم کنند، اظهار داشت: جلوگیری از بیداری اسلامی کشورهای منطقه نیز دیگر هدف این کشورها است.
ارسال نظرات