خبرهای داغ:
رییس سازمان بسيج سازندگي استان سمنان:
رییس سازمان بسيج سازندگي استان سمنان گفت: مهمترین رویکرد اردوهای جهادی تحقق اقتصاد مقاومتی است.
کد خبر: ۸۵۳۳۶۸۹
|
۰۷ تير ۱۳۹۴ - ۱۹:۱۲
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از سمنان، جبار دوستمحمدیان در جلسه ستاد طرح هجرت 3 که با حضور استاندار سمنان، فرمانده سپاه استان سمنان و جمعی از مدیران دستگاه های اجرایی در سالن یادگار امام استانداری سمنان برگزار شد، اظهار داشت: بسیج سازندگی به کمک دستگاه های اجرایی در راستای تدابیر رهبری مبنی بر محرومیت زدایی، مردم یاری، و محروم نوازی در جهت افزایش عمق بخشی داخلی و کمک به توسعه و کارآمدی اقدام به انجام فعالیت های آموزشی، فرهنگی در مناطق محروم استان در قالب اردوهای جهادی کرده است.

وی اردوهای جهادی در جهت تحقق اقتصاد مقاومتی است، افزود: سال گذشته در این طرح 75 تیم به مناطق محروم اعزام شده اند و در زمینه فرهنگی، آموزشی و خدمات کشاورزی فعالیت کردند.

رییس سازمان بسيج سازندگي استان سمنان در خصوص کمک رسانی از طریق متخصصان به مناطق محروم اظهار کرد: جهت توجیه کشاورزان و افزایش راندمان کار روستاییان 487 نفر از بسیجیان حضور یافتند.

دوستمحمدیان با اشاره به کمک به سازندگی و محرومیت زدایی توسط بسیج کارمندان گفت: با همکاری بسیج ادارات 36 نفر به مناطق محروم اعزام شدند که 537 نفر از مردم در این حلقه ها حضور داشتند.

وی در خصوص مرمت و بهسازی مدارس در قالب طرح هجرت سه نیز گفت: در 88 مدرسه، 1374 دانش آموز جهت بهسازی و رنگ آمیزی و پرده دوزی به کار گیری شدند.

رییس سازمان بسيج سازندگي استان سمنان با اشاره به اعزام تیم های بهداشتی و درمانی به مناطق محروم اظهار کرد: این اعزام توسط بسیج جامعه پزشکی، دانشگاه علوم پزشکی شاهرود و هلال احمر صورت گرفت که 114 تیم از جمله دندانپزشک، و ماما به این مناطق اعزام شدند.

دوستمحمدیان افزود: تیم تک تخصصی با گروه مجرب در جهت تشخیص سرطان زنان به روستای افتر اعزام شدند که 238 مراجعه صورت گرفت.

وی تصریح کرد: در اردوهای جهادی در سال 93 با کمک کمیته امداد امام خمینی(ره)، 15 مسجد و 15 واحد منازل مسکونی مرمت و 35 سرویس بهداشتی و حمام احداث شد.

رییس سازمان بسيج سازندگي استان سمنان با بیان اینکه حضور اردوهای جهادی باعث دلگرمی روستاییان می شود، گفت: در سال 93، 19هزار نفر به اردوهای جهادی اعزام شدند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها