رئیس قرارگاه فرهنگی عمار گفت: بهترین جایی که می‌تواند تقوای اجتماعی و حرکت به سمت اقتصاد و ایجاد انگیزه‌های آن در افراد ایجاد شود هیئت‌ها است
کد خبر: ۸۵۳۳۶۶۷
|
۰۷ تير ۱۳۹۴ - ۱۶:۴۸

"حجت الاسلام مهدی طائب" رئیس قرارگاه فرهنگی عمار در گفت‌وگو با خبرنگار بسیج مداحان با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب در جمع مسئولان و کارگزاران نظام که عصر روز سه شنبه(دوم تیرماه) برگزار شد گفت: به هر تقدیر ماه رمضان ماهی است که در آن دعوت به تقوا شده است. تقوا در ماه رمضان به دلیل نوع عملی که در آن یعنی روزه است و این نعمت الهی، تقوا در این ماه آسان‌تر از ماه های دیگر است. طبق فرمایشان پیامبر اکرم صل الله علیه واله و سلم شیطان در این ماه در بند است. اگر کسی بخواهد منحرف شود باید تلاش کند شیطان را از بند در بیاورد، بنابراین دعوت به تقوای اجتماعی در این ماه به معنایی این است که ما در این ماه تمرین بکنیم تا در ماه های بعد بتوانیم این تقوا را ادامه دهیم.

وی در ادامه ضمن تبیین معنی اقتصاد مقاومتی گفت: معنای اقتصاد مقاومتی این است که از امکانات موجود بهترین بهره برداری بشود و در کنار این بهره برداری از امکانات تلاش جهاد گونه انجام شود تا تمام تلاش دشمن در ایجاد کاستی ها به ناکامی تبدیل شود و این امکان وجود ندارد جزء اینکه انسان ها در مسیر تقوای اجتماعی قرار بگیرند. رعایت حقوق یکدیگر، انتخاب خط صرفه جویی و دوری از اسراف و اشرافیگری. اقتصاد مقاومتی هرگز به ریاضت و ترک ریاضتمندانه دنیا دعوت نمی کند بلکه به زندگی دور از اشرافیگری و اسراف دعوت می کند.

اقتصاد مقاومتی یک آسایش عمومی و توانمندی در جهت حرکت به سمت اهداف عالیه ایجاد می کند/ هیئت های مذهبی به هر تقدیر محل تبیین آرایش الهی و ایجاد زمینه برای تقوای هر چه بیشتر است

رئیس قرارگاه فرهنگی عمار ادامه داد: اقتصاد مقاومتی یعنی همان زندگی که مسلمانان در مدینة النبی مستقر کرده بودند و همه آرزوی آن جامعه را داشتند، جامعه ای که همانند مدینة النبی باشد، وقتی اشرافی گری در آن نباشد، چشم در چشمی ها هم از بین می رود و وقتی سراغ تولیدی بروند سراغ تولید لوازم مورد نیاز می روند و وقتی کار برای خدا و جهادگونه باشد و منافع شخصی و فردی مد نظر قرار نمی گیرد و کم کاری ها و دزدی ها در تعبیر امروز رانت خوارهای شکل نمی گیرد و یک آسایش عمومی و توانمندی در جهت حرکت به سمت اهداف عالیه ایجاد می شود.

طائب هیئات مذهبی را مهمترین جا برای ایجاد زمینه تحقق تقوای اجتماعی دانست و اظهار کرد: هیئت های مذهبی به هر تقدیر محل تبیین آرایش الهی و ایجاد زمینه برای تقوای هر چه بیشتر است، بنابراین بهترین جایی که می تواند تقوای اجتماعی و حرکت به سمت اقتصاد و ایجاد انگیزه های آن در افراد ایجاد بشود هیئت ها است.

اقتصاد مقاومتی شعار یک و یا چند سال نیست بلکه لازمه حرکت اجتماعی در کل دنیا اقتصاد مقاومتی است

وی با تاکید بر لزوم تذکر همیشگی درباره انجام تقوای اجتماعی و مسئله تقوای اقتصادی تصریح کرد: خدای متعال دعوت می کند به اینکه تقوا پیشه کنید در قرآن "الدوام" این به این معنا نیست که انسان عمل نکردند بلکه به هر ترتیب در مسیر یک هدف وقتی شما اقدام می کنید یک سری کاستی و تنبلی و انحراف ها و غفلت ها حاصل می شود که تذکر داعم لازم است. بعضی از زوایا پنهان می ماند و شما باید همیشه این زوایای پنهان را توضیح دهید. به  هر ترتیب اقتصاد مقاومتی همان طور مقام معظم رهبری تقوای اجتماعی را در کنار آن قرار دادند عین مسئله تقوا چیزی است که باید همیشه درباره آن صحبت شود و این یک راه حل تاکتیکی نیست بلکه یک امر است که اگر ما بخواهیم در این دنیا عبور داشته باشیم هیچ راهی در همه زمان ها راهی جزء آن را نداریم.

رئیس قرارگاه فرهنگی عمار عنوان کرد: این طور نیست که اقتصاد مقاومتی شعار یک و یا چند سال باشد بلکه لازم حرکت اجتماعی در کل دنیا اقتصاد مقاومتی است، این طور نیست که ما بگویم مدتی اشرافی گری نداشته باشیم، باید این امر همیشگی باشد. ممکن است در طول چند سال گذشته در این امر کم کاری شده باشد اما تذکر لازم است.

اقتصاد مقاومتی درست بشود جلوی خیلی از رانت خواری ها گرفته می شود/دشمن دوست دارد که ما یک کشور مصرف کننده و وارده کننده مطلق بمانیم

طائب در پاسخ سوالی مبنی بر علت کم کاری درباره شعار اقتصاد مقاومتی مطرح شده از سوی مقام معظم رهبری طی چند سال اخیر نیز گفت: وقتی که یک شعار اساسی و زیر بنای داده می شود دو نوع مخالف درباره آن به وجود می آید. اولین مخالف آن دشمن است، کسانی که نمی خواهند شما اصلاح بشوید، تمام توانشان را می گذارند تا این حرکت شتابنده انجام نشود. دوم کسانی که نمی توانند درک صحیحی از مسئله داشته باشند و یا احساس می کنند با اجرای این سیاست منافعشان به خطر می افتد. نهایتاً این دو نوع مخالف در برابر اقتصاد مقاومتی به وجود خواهد آمد، به هر ترتیب اقتصاد مقاومتی درست بشود جلوی خیلی از رانت خواری ها گرفته می شود، خیلی از کسانی ها که به دنبال دست آورد سرمایه های باد آورده هستند احساس خطر می کنند و ایجاد حاشیه و مخالفت می کنند.

 

وی با هشدار به اینکه دشمن تمام توان تبلیغاتی خود را در راستای تربیت نسل مصرف کننده به کار گرفته است گفت: دشمن دوست دارد که ما یک کشور مصرف کننده و وارده کننده مطلق بمانیم تا هر چه نفت، گاز و معادن داریم به دست دشمن بدهیم و آن ها بپزند و خام را به ثمر بخت ارزان بخرند و پخته آن را با بالاترین قیمت دوباره به خودمان بفروشند.

رئیس قرارگاه فرهنگی عمار ادامه داد: اقتصاد مقاومتی برعکس این موضوع است، اقتصاد مقاومتی می گوید که ما فراورده ها را به دنیا خام فروش نکینم، ما خودمان در درون کشور با استفاده از ظرفیت داخلی آن ها را به فرآورده های مورد نیاز تبدیل کنیم و خودمان بتوانیم در بازارهای جهانی بفروشیم. بنابراین دشمنانان برای متوقف کردن این حرکت دست به تخریب و حاشیه سازی می زنند در دستگاه اهل بیت علیه السلام باید درباره این حاشیه سازی های دشمن روشنگری کنیم.

دروغ است که اگر شما به شیطان بله بگوید زندگی بهتری داشته باشیم/ قبل از پیروزی انقلاب ما خاک بر سر دنیا بودیم

طائب با اشاره به اینکه قرآن کریم اجازه سازش با مستکبرین را نداده است گفت: ما امروز داریم با کل جهان استکبار و اسرائیل مذاکره می کنیم در این مذاکرات یک مسئله ای که ممکن است ما را به اشتباه بیندازد این است که راه حل مشکلات این است که در برابر خواسته های دشمن کوتاه بیائیم و در نتیجه به دنیای خوبی برسیم که این نوع نگاه به موضوع دو مشکل دارد. اول اینکه خدا اجازه این نوع سازش را نداده است و دوم این که این مسئله تحقق پیدا نمی کند به این معنا که هر چقدر در برابر دشمن کوتاه بیائید کارت سخت تر می شود و این یک دروغ است که اگر شما به شیطان بله بگوید زندگی بهتری داشته باشیم.

رئیس قرارگاه فرهنگی عمار خاطر نشان کرد: قرآن کریم می فرماید "هر کسی به سمت من بیاید و روی گردان شود و به طرف شیطان برود در آن راحتی به وجود نمی آید." دشمن می خواهد معکوس عمل کند و بگوید که بیائید تحت سلطه من باشید من ریاست دنیا را دارم و خلاصه اینکه خان دنیا من هستم هر کسی با خان دنیا دربیفتد زندگی تلخی خواهد داشت. این چیزی بوده است که در طول تاریخ در  طرز تفکر اشتباهی است که از قدیم در مغز برخی ها انداخته اند. و بسیاری نیز بوده اند که همیشه تحت سلطه خان زندگی می کردند و قبل از پیروزی انقلاب نیز همین مسئله وجود داشت که در ایران قبل از انقلاب امریکا را خان می دانستد و ما خاک بر سر دنیا بودیم.

امریکایی ها می خواهند از طریق مذاکرات ما را شکست بدهند/ امریکایی ها در مذاکرات دبه در می آورند

وی بیان کرد: پس از پیروزی انقلاب اسلامی ایران وقتی بر سر خان زدیم در همه دنیا سرفراز شدیم و امروز امریکا و غرب ذاتاً نیازمند این مذاکرات هستند چون می بینند به دلیل مقاومت ملت ایران خان بودنشان را از دنیا از دست داده اند و واقعیت دروغینشان در حال افشا شدن است. بنابراین برای لحظه های آخر هم که شده است می خواهند کاری بکنند که این ابهت دروغین شکسته نشود و این خان بودنشان مطلق از بین نرود به همین جهت امریکایی ها می خواهند از طریق مذاکرات ما را شکست بدهند پس بنابراین یک مسئله که در مذاکرات ممکن است بتوانند آسیبی ایجاد کنند این است که ما واقعاً به دشمن بله بگویم که این غلط است و این چنین نیست.

طائب مذاکرات اخیر را فرصتی مجدد برای شناخت امریکا و غرب دانست تا همه دنیا و ملت ایران بدانند که آن ها بر هیچ عهدی استوار نمی مانند و تاکید کرد: خود این مذاکرات هم یک تجربه خوبی برای دولت، ملت و دنیا شد چرا که آرام، آرام همه چیز در حال روشن شدن است که در عین حالی که ما یک سلسله امور را به طرف مقابل مذاکره کننده قول داده ایم آن چیزی که طرف مقابل به عنوان مشکل با ایران مطرح کرده است وقتی که قول همکاری و مساعدت درباره آن را دادیم به قول فرد تیم مذاکره کننده ایرانی آن ها دبه ایجاد کردند و هر بار مطالبه و خواسته جدیدی را عنوان کردند.

رئیس قرارگاه فرهنگی عمار ادامه داد: این دبه ایجاد کردن هیئت خارجی مذاکره کننده هر چقدر هم که جلوتر برود حد ندارد اینقدر دبه خواهند زد که در اخر می گویند اصلا شما حق نفس کشیدن ندارید، پس بنابراین ما اینکه یک امتیازی بدهیم آن ها به همان اکتفا می کنند و کوتاه می آیند این درس قابل قبولی نبوده است و تجربه هم نشان داد که حرف قرآن درست است که این ها به دنبال این هستند که شما لحظه ای از توانمندی هایتان غافل شوید تا شما را از صفحه روزگار حذف کنند.

دشمن با ماهیت و "هستی" ما مشکل دارد/ باید به مردم بگویم که با دزد طرف هستیم

وی در بخش پایانی این گفت‌وگوی صمیمی با اشاره به جمله تاریخی بنیان گذار جمهوری اسلامی ایران حضرت امام خمینی (ره) که فرمودند "امریکا شیطان بزرگ است" گفت: امام خمینی(ره) به خوبی ماهیت امریکا را شناخته بود و این جمله تاریخی در باره امریکا کاملاً صدق می کند امریکا واقعاً شیطان بزرگ است پس نباید به شیطان اعتماد کرد.

طائب درباره مشکل اصلی امریکا با جمهوری اسلامی ایران گفت: حقیقت قضیه این است که دشمن نه با هسته ای ما مشکل دارد و نه با حقوق بشر در ایران، هیچکدام. دشمن فقط با ما یک مشکل دارد و آن این است که ما چرا هستیم، آن ها با هستی ما مشکل داشته اند. یک زمانی در این کشور یک سفره ای بوده است و آن ها سر این سفره بوده اند و هر چه خواسته اند برده اند و خورده اند و وقتی این جریان وجود ندارد مشکل دارند.

رئیس قرارگاه فرهنگی عمار با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری درباره وفاداری مردم ایران و در پاسخ به این سوال خبرنگار ما که ما چه چیزی را به مردم نگفته ایم گفت: باید به مردم بگویم ما با دنیا مشکل نداریم، آن ها زیاده خواهی می کنند. ما با یک دزد طرف هستیم، آن ها سی سال است اموال ملت ایران را بلوکه کرده اند و اموال داخلی ما را هم می خواهند. باید این حقیقت را بگویم که ما طی این سی سال تا این جا جلو آمده ایم و این مشکلات را هم داریم و این راه حل ها را هم داریم اگر این ها را بگویم مردم هرگز کم نمی آورند و در میان هستند و پای انقلاب و نظام ایستادگی می کنند.

 انتهای پیام/

ارسال نظرات