مدیرکل بازرسی مازندران:

نا آشنایی مدیران ، نا امیدی مردم وآسیب کشاورزی

به دلیل تغییر کاربری اراضی کشاورزی، امروزه شاهد کوچ روستاییان به شهرها و یا ادامه یافتن شهرها در اراضی کشاورزی هستیم و این آسیبی بوده که اراضی مازندران را تهدید می‌کند.
کد خبر: ۸۵۳۳۶۵۵
|
۰۷ تير ۱۳۹۴ - ۱۶:۱۶

 

 




به گزارش خبرگزاری بسیج مازندران، حسن میری در نشست خبری سازمان بازرسی مازندران با اشاره به اجرا نشدن صحیح قانون تغییر کاربری در مازندران، اظهار داشت: امروز کشاورزان مازندرانی به علت مقرون به صرفه نبودن کشاورزی حاضر به ترک کشاورزی هستند.

مدیرکل بازرسی مازندران با تاکید بر جدیت بیشتر دستگاه‌های اجرایی برای تغییر کاربری اراضی، گفت: عملکرد مدیران مازنی بیست سال اخیر در جلوگیری از کاربری اراضی ضعیف بوده است.

وی افزود: کشاورزان در صورتی‌ که مدیران به وظایف خود به درستی عمل کرده بودند، می‌توانستند به این حرفه امید بیشتری داشته باشند.

میری با بیان اینکه مدیران در 20 سال گذشته به وظایف قانونی خود به درستی عمل نکرده‌اند، تصریح کرد: به دلیل تغییر کاربری اراضی کشاورزی، امروزه شاهد کوچ روستاییان به شهرها و یا ادامه یافتن شهرها در اراضی کشاورزی هستیم و این آسیبی بوده که اراضی مازندران را تهدید می‌کند.

وی با بیان اینکه هیچ امکانات زیربنایی قبل از صدور مجوز تغییر کاربری نباید داده شود، خاطرنشان کرد: مازندران به عنوان قطب کشاورزی 40 درصد برنج کشور را تولید می‌کند این در حالی است که با تهدیدهای جدی در زمینه تولید این محصول و تغییر کاربری اراضی شالیزاری در مازندران مواجه هستیم.

میری تاکید کرد: زمین‌خواری، تصرف اراضی ملی و تغییر کاربری از دغدغه‌های مازندران به شمار می‌آید و به همین منظور از سال گذشته اداره کل بازرسی استان به صورت دقیق بازرسی‌ها را انجام می‌دهد.

وی با اشاره به اینکه اگر عوارض ناشی از تغییر کاربری به کشاورزی بازگردد، رضایت کشاورزان افزایش می‌یابد، گفت: بیش از یک میلیارد و 400 میلیون تومان عوارض در این بخش کسب، در حالی که این رقم در سال‌های گذشته، 500 میلیون تومان بوده است.

مدیرکل بازرسی مازندران بیان کرد: نحوه واگذاری و بهره‌برداری از معادن، نحوه صدور موافقتهای اصولی و گردشگری و جلوگیری از عوامل آلودگی رودخانه‌ها سدها و دریا از دیگر طرح‌های اداره کل بازرسی مازندران است که به صورت جدی بازرسی‌ها را در این زمینه‌ها انجام می‌دهیم.

وی با بیان اینکه با وجود تعداد کم کارشناسان به صورت دقیق بازرسی‌ها انجام می‌شود، افزود: کشاورزان به این نتیجه می‌رسند که زمین کشاورزی را به مسکونی یا تجاری تغییر دهند و به فکر درآمد اقتصادی دیگری برای امرار معاش باشند و این در حالی است که در کشورهای پیشرفته با کم کردن هزینه‌های تولید رغبت در فعالیت‌های تولیدی کشاورزی را افزایش دادند.

مدیرکل بازرسی مازندران  با اشاره به اینکه بازرسی از ادارات مسیر ادرای را سالم‌تر می‌سازد، از آغاز بازرسی از صداو سیمای مازندران و نحوه عملکرد این سازمان خبر داد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار