قران کریم امت اسلامی را ممتاز برامتهای دیگر دانست و ممتازی جامعه اسلامی نه به لحاظ اقامه نماز، روزه، حج و جهاد بلکه بخاطر آمر بودن در معروف و ناهی از منکر است لذا این فریضه الهی ضامن جامعه اسلامی از بلا های قومی است.
کد خبر: ۸۵۳۳۶۴۹
|
۰۷ تير ۱۳۹۴ - ۱۵:۵۶




خبرگزاری بسیج مازندران،   با فرا رسیدن یازدهمین روز ماه مبارک رمضان و تقارن هفتم تیرسالروز شهادت آیت الله بهشتی و 72 همراهش در سال60 ، پاسداران و بسیجیان ستاد سپاه کربلا در سلسله مباحث اخلاقی حجه الاسلام غلامی نماینده ولی فقیه این سپاه پیرامون سیر امر معروف و نهی منکردر قرآن  گرد هم امدند.

در ادامه سلسله مباحث اخلاقی سپاه در ماه مبارک حجه الاسلام والمسلمین غلامی نماینده ولی فقیه سپاه کربلا در تبیین سیر امر معروف  آن را مترقی ترین فریضه دین الهی خواند و گفت: جایگاه امر به معروف ونهی منکر از نماز، روزه، حج و جهاد در راه خدا رفیع تر است.

 نماینده ولی فقیه در سپاه کربلا  با اشاره به آیه 90 سوره نمل که خداوند امر به عدل می کند آمران معروف را برشمرد وافزود: ذات اقدس خداوند تبارک و تعالی اولین آمر معروف است و سلسله انبیاء و پیامبر اسلام(ص)، امت اسلامی، حاکمان صالح، گروهها و سازمانهای آمر به معروف و ناهی از منکر از آمران این فریضه دین الهی هستند.

 حجه الاسلام والمسلمین غلامی با انتقاد از دستگاههای اداری که در قبال اصل اساسی قانون اسلامی  بی تفاوت هستند اظهارکرد:  حاکمان صالح  در برابر اصل امر معروف و نهی منکر وظیفه دارند لذا مدیری نمازخانه بسازد به صرف اینکه فضای نماز خانه در دستگاهش مهیا شد کفایت دارد وسپس خودش در اتاقش تنها نماز بخواند، این منافات با اقامه نماز دارد.

وی  فراهم کردن زمینه برای اقامه نماز جماعت،  اجرای عمل به خمس و ذکات را در جامعه اسلامی اساس برشمرد و یاد آور شد:  همه  به ویژه دستگاههای دولتی و حاکمیتی وظیفه قانونی دارند در جامعه آمر معروف  وناهی منکر باشند.

 این مسئول ادامه داد: اینکه متاسفانه در جامعه اسلامی مطرح می کنند پلیس وظیفه اجرای اسلام را ندارد،  یا از قانون اساسی جمهوری اسلامی خبر ندارند یا  اعتقاد و باور ندارند که در جامعه اسلامی هستند و  می بایست قانون اسلام اصیل در آن  اجرایی شود!

 حجه الاسلام غلامی گفت: اصول جامعه اسلامی اعتقاد به حاکمیت اسلامی، ولایت فقیه و امر معروف و نهی منکراست، لاکن این اصل مترقی در جامعه تعطیل شده و فقط جلسات آن سمبل شده بطوری که به مسئولین اداری موضوع جلسه امر معروف، بارها اعلان کردیم که برای تشییع جنازه این اصل مشارکت می خواهید؟!

نماینده ولی فقیه سپاه کربلا با هشدار در مورد فرود بلای الهی در ترک امر معروف و نهی از منکربیان کرد: همان گونه که امتیاز امت اسلامی به سبب مشارکت امت در امر معروف و نهی منکر است، ترک آن سرگذشتی همانند اقوام قبل از اسلام داشته و موجب نابودی می گردد.

 وی اشاره کرد: امتیاز امت اسلامی  این است که این امت یکجا و یک مرتبه نابود نمی شود بلکه با ورود دشمن در ترویج عمل به فکر و ایده غیر اسلامی یا باصطلاح عام فریبانه، فرهنگ متمدن غربی،  بتدریج آرمانها، ارزشها، عقاید و باور ها سست شده  و سپس به مصداق فرامین امیر المومنین، جامعه غارت زده و نابود می شود و یواش یواش حجاب و عفاف رخت بسته، ارزشها رنگ باخته و حرف ها هم به دلخواه دشمن در می آید و سپس عذاب الهی وارد می شود.

 حجه الاسلام غلامی ضمن یادآوری درس گرفتن همه و مسئولین جامعه اسلامی ازائمه معصومین(ع) در مواجهه با دشمن گفت: ائمه علیه السلام حاضر نمی شدند در مقابل دشمنان  ارزشها ، باورها و عقاید اسلامی، در هر شرایطی کمترین گذشت را داشته باشند، که امام حسین(ع) نمونه بزرگ این درس اسلامی است.

ارسال نظرات
پر بیننده ها