خبرهای داغ:
مسئول دفتر نهاد رهبری دانشگاه بوعلی سینا همدان:
مسئول دفتر نهاد رهبری دانشگاه بوعلی سینا همدان برگزاری مراسم بزرگداشت شهدای هفتم تیر را عشق ورزیدن به شهدا دانست و گفت: تکریم شهدا نشاندهنده این است که آن جامعه زنده بوده و می‏‌تواند در برابر سختی‎ها مصون بماند.
کد خبر: ۸۵۳۳۶۱۸
|
۰۷ تير ۱۳۹۴ - ۱۵:۲۳

به گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، حجت‌الاسلام مصطفی رستمی امروز در مراسم بزرگداشت شهدای هفتم تیر در مسجد مهدیه همدان اظهار داشت: براساس آیات قرآن همراهی، دوستی و میل به دشمنان از سوی هر کسی باشد خود وی جز دشمن است.

وی با اشاره به اینکه توجه به مقام شهدا و شهادت تربیت اهل بیتی فرد را نشان میدهد، افزود: شهادت حیات‌بخش جامعه بوده و حضور شهید در جامعه خون تازهای به رگهای زندگی تزریق میکند.

رستمی با تاکید بر اینکه شهادت‌طلبی یکی از عوامل بیداری در جامعه محسوب می‏‌شود، تصریح کرد: در ایام شهادت دکتر شهید بهشتی و 72 تن از همراهان، کشور به لحاظ حضور و فعالیت ملیگرایان، منافقان و بنیصدر در شرایط پیچیدهای قرار داشت.

وی تصریح کرد: کشور دچار بحرانی شده بود که تردید را در جامعه افکنده بود و در این زمان بود که شهادت دکتر بهشتی سبب شد تا رودهای گرفته شده از فضاهای غلط شسته شده و لایروبی شود.

امام جمعه شهر مریانج با تاکید بر اینکه شهادت دکتر بهشتی و همراهان وی سبب بیداری جامعه شد، بیان کرد: این شهادت همچنین سبب پیروزی در جبهه‌ها و آشکار شدن چهره منافقان در جامعه برای مردم شد.

رستمی با اشاره قطعنامه 598 و پذیرش صلح از سوی ایران نیز گفت: پیام قطعنامه 598 این است که صلح را به دلایلی پذیرفته و البته ظاهر این مسئله این است اما امام در پایان پیام خود اعلام میکند که شهادت در کشور هنوز تمام نشده و کشور محتاج شهادت است.

وی با اعلام اینکه شهادت در زنده بودن جامعه تاثیر بسیاری دارد، عنوان کرد: هر جامعهای که با شهادت خو گرفته و به شهادت عشق ورزید شکست‌ناپذیر بوده و سلطه دشمنان را نمیپذیرد.

رستمی با اشاره به تشییع 275 شهید اظهار داشت: حضور مردم در تشییع شهدا نشان میدهد مردم به هیچ وجه شهدا و شهادت را فراموش نکرده و اهمیت ویژهای برای آنها قائل هستند.

وی برگزاری مراسم بزرگداشت شهدای هفتم تیر را عشق ورزیدن به شهدا دانست و گفت: تکریم شهدا نشاندهنده این است که آن جامعه زنده بوده و می‏‌تواند در برابر سختیها مصون بماند.

مسئول دفتر نهاد رهبری دانشگاه بوعلی سینا همدان عنوان کرد: جامعه‌ای از شهادت ترسید و به دنبال عافیت‌طلبی باشد مرگ آن جامعه آغاز شده و باید فاتحه چنین جامعه‌ای را خواند .

وی با اشاره به اینکه شهید آیتاله دکتر بهشتی در زمان حیات خود بسیار مظلوم بودند، بیان کرد: مظلومیت شهید بهشتی از شهادت ایشان برای جامعه بسیار غمانگیزتر بوده چراکه خبر شهادت دکتر بهشتی سبب بیداری بی‏‌خبران و برخی منافقان در جامعه شد.

انتهای پیام/

ارسال نظرات