خبرهای داغ:
مسئول بسیج طلاب خراسان جنوبی گفت: در مناطق عشایری و مرزی بیشترین نیاز برای اعزام مبلغین احساس شد، زیرا این مناطق بیشتر در معرض خطر تهاجم فرهنگی است و امکان متاثر شدن از فرقه های وهابی و بهائی وجود دارد.
کد خبر: ۸۵۳۳۴۶۴
|
۰۷ تير ۱۳۹۴ - ۱۳:۳۴

محمدرضا توکلی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج خراسان جنوبی با اشاره به مهم بودن امر تبلیغ و اینکه وظیفه مبلغین نشر مبانی اسلام است، اظهار کرد: طی دو ماه اول سال 94 ، 20 نفر از طلاب را به مناطق محروم استان اعزام کردیم.

وی ادامه داد: تا پایان اردیبهشت ماه 94 در پنج نوبت اعزام داشتیم که در مجموع حدود 100 مبلغ و طلبه را به مناطق روستایی فرستادیم.

مسئول بسیج طلاب استان با بیان اینکه ماه رمضان فرصت آموزش مسائل فقهی و معنوی است، گفت : رمضان ماه با فضیلتی است و در این ماه مردم بیشتر به سمت مسائل اعتقادی و معنوی می آیند.

توکلی خاطرنشان کرد: طلاب در زمینه احیا و آموزش مسائل دینی ، احکام و مسائل تربیتی و خانوادگی که از مسائل روز جامعه به شمار می آیند، نقش مهمی ایفا می کنند.

وی افزود: استقبال مردم از حضور روحانیون و درخواست بیشتر برای حضور آنها نشان از علاقه و توجه بیشتر مردم به مسائل معنوی و اعتقادی است و این اردوها بر روحیه خود مبلغین تاثیر زیادی دارد و در خودسازی طلاب نیز موثر است.

حجت الاسلام توکلی گفت : بر نامه های مبلغین در ماه رمضان بیشتر بیان احکام و نماز مردم است و درشب های قدرطلاب به بیان اعمال و فضیلت های این شب می پردازند.

مسئول بسیج طلاب استان با بیان اینکه از دیگر موضوعاتی که مبلغین به آن می پردازند بحث وحدت و ولایت مداری است، عنوان کرد: با توجه به شرایطی که امروز ما داریم و دشمنان تلاش دارند ضرباتی فرهنگی بر جامعه وارد کنند؛ وظیفه مبلغین آگاه کردن مردم در این زمینه ها است .

وی با اشاره به اینکه اکثر مبلغینی که اعزام می شوند از مرکز استان و شهرهای مشهد و قم هستند، گفت: اعزام مبلغ از مناطقی با شرایط خوب به مناطق محروم و لمس کردن محرومیت مردم از نزدیک باعث می شود طلاب بسیجی بهتر بتوانند مردم آن مناطق را درک و به آنها کمک کنند.

حجت الاسلام توکلی ادامه داد: اعزام مبلغین به مناطق محروم استان بیشتر برحسب نیاز مناطق است و امسال با توجه به بررسی ها در مناطق عشایری و مرزی بیشترین نیاز احساس شد، زیرا این مناطق بیشتر در معرض خطر تهاجم فرهنگی و امکان متاثر شدن از فرقه های وهابی و بهائی هستند بنابراین بیشترین اعزام را به این مناطق داشتیم.

مسئول بسیج طلاب خراسان جنوبی بیان کرد: بنا به درخواست گروه های جهادی ما تعدادی کارشناس مذهبی همراه با آنها به مناطق محروم فرستادیم و البته بسیج طلاب خود کارشناسان و مبلغینی را در قالب اردوهای جهادی به مناق روستایی اعزام خواهد کرد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها