رييس سازمان صنعت،‌معدن و تجارت استان سمنان:

وجود 2 هزار واحد صنعتي با اشتغال آفريني 48 هزار نفري در استان

رييس سازمان صنعت،‌معدن و تجارت استان سمنان گفت: بيش از دو هزار واحد صنعتي داراي پروانه بهره برداري در استان وجود دارد كه موجب اشتغال آفريني حدود 48 هزار نفر شده است.
کد خبر: ۸۵۳۳۳۴۹
|
۰۷ تير ۱۳۹۴ - ۱۲:۱۱
به گزارش خبرنگار خبرگزاري بسيج در سمنان، بهروز اسودی در نشست خبري با اصحاب رسانه و مطبوعات كه در سالن جلسات سازمان صنعت و معدن و تجارت استان برگزار شد، اظهار داشت: بيش از دو هزار واحد صنعتي داراي پروانه بهره برداري در استان وجود دارد كه موجب اشتغال آفريني حدود 48 هزار نفر شده است.

وي با اشاره به تقسيم بندي صنايع به سه بخش كوچك،‌ متوسط و بزرگ خاطرنشان كرد:‌ اين تقسيم بندي بر اساس تعداد نفرات شاعل در هر واحد صورت گرفته است يعني بر اساس اشتغال كمتر از 50 نفر، بين 50 تا 150 نفر و بيش از 150 نفر به ترتيب سه صنعت كوچك،‌متوسط و بزرگ شكل مي گيرد.

رييس سازمان صنعت،‌ معدن و تجارت استان سمنان اظهار داشت: استان سمنان در بخش صنعت در رتبه بندي كشوري رتبه 20 را از نظر سرمايه گذاري، رتبه 14 در تعداد پروانه بهره برداري صادره و رتبه 12 در تعداد جواز تأسيس صادره و رتبه 15 را از نظر اشتغال زايي برخوردار است.

اسودي با اشاره به بحث سرمايه گذاري و اشتغال در استان بيان كرد: مهمترين و بزرگترين معضل ما معضل آب است و هم اكنون دو تا 2.5 درصد آب استان در اختيار صنعت و معدن است كه بايد به حداقل پنج درصد افزايش يابد.

وي دومين مشكل استان را كمبود نقدينگي و تأثير منفي كه بر صنايع گذاشته و استان را با چالش مواجه كرده است،‌ عنوان كرد و افزود: اين مشكل توان رقابت داخلي و خارجي را از ما گرفته است.

رييس سازمان صنعت،‌معدن و تجارت استان سمنان با اشاره به اينكه استان سمنان به لحاظ معدني از استان هاي ظرفيت دار است، گفت: در گستره 97 هزار كيلومتر مربع بالغ بر 5/2 ميليارد تن ذخيره زمين شناسي داريم كه 350 ميليون تن آن گچي و معدني است.

اسودي اذعان داشت: در بحث معدن سه مرحله اكتشاف، استخراج و فراوري در كل دنيا وجود دارد كه سطح استخراج از استكشاف ها در دنيا در عمق سه هزار متري است؛ اما ما هنوز به عمق 10 متري هم نرفته ايم، افزود: اكتشافات هوايي، نيمه ترسيمي و سپس ترسيمي را از دو سال گذشته آغاز كرده ايم.

وي عنوان كرد:‌ استان سمنان 40 درصد نمك و گچ كل ايران، 85 درصد زئوليت كشور،‌100 درصد سيليس، 25 درصد سولفات سديم و 20 درصد پروميت كشور را تأمين مي كند اين ظرفيت، ظرفيت بسيار خوبي است.

رييس سازمان صنعت،‌ معدن و تجارت استان سمنان تأكيد كرد:‌ بايد علم بر مواد معدني تزريق شود كه اگر اين مهم انجام شود قطعاً راه براي توسعه استان در بخش معدن سهل الوصول تر خواهد شد.

اسودي بيان كرد: در زمينه تجارت در حال حاضر 240 واحد صنعتي وجود دارد كه از اين تعداد بيش از 11 هزار واحد توزيعي، سه هزار واحد توليدي و مابقي خدماتي هستند.

وي خاطرنشان كرد: بيشتر معادن استان سمنان در مناطق محروم واقع شده است كه انتقال برق، گاز و آب به اين مناطق هزينه بر است و اين امر يكي از مشكلات اصلي فراروي منابع معدني است كه اگر در بلندمدت اين معضل برطرف نشود دچار مشكل خواهيم شد.

رييس سازمان صنعت،‌ معدن و تجارت استان سمنان تصريح كرد: سازمان صنعت، معدن و تجارت زمين فروش نيست؛ ما حق انتفاع مي دهيم و راه، گاز، آب، ‌برق، زيربناها،‌ تونل هاي انرژي و فاضلاب عواملي است كه به زمين ارزش مي دهد.

اسودي بيان كرد:‌ فرهنگ صنعتي، ‌معدني و دانش بنيان بودن سيستم عامل ايجاد، تقويت و توسعه صنعت مي شود كه در اين قسمت برنامه ريزي هاي مدوني را در دست اقدام داريم.

وي با تأكيد بر اينكه اطلاعت رقبا و محصولات را بايد داشته باشيم، گفت: متأسفانه در بخش صنايع چون مشتري مداري ضعيفي داريم؛ صنعتمان به تعطيلي كشيده مي شود؛ ‌در حالي كه اول بايد مشتري داشته باشيم، بعد توليد كنيم.

رييس سازمان صنعت،‌ معدن و تجارت استان سمنان خاطرنشان كرد: ايجاد شبكه بازاريابي و اشاعه فروش اينترنتي محصولات و خدمات،‌تربيت نيروي تخصصي و ماهر و بحث آموزش هاي واقعي از جمله عوامل رشد و توسعه صنعت است.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار