خبرهای داغ:
رئیس دادگستری استان قزوین گفت: مهمترین رکن در قانون فضای مجازی، حفظ حریم خصوصی افراد است که شامل سوء استفاده های مادی و غیر مادی می شود.
کد خبر: ۸۵۳۳۳۴۸
|
۰۷ تير ۱۳۹۴ - ۱۲:۱۲

به گزارش خبرگزاری بسیج ازقزوین، جمال انصاری رئیس دادگستری استان قزوین، در کارگاه آشنایی با جرایم رایانه ای در سالن اجتماعات سالن دادگستری استان قزوین، اظهار کرد: شایسته است از ظرفیت های موجود در فضای مجازی به صورت مثبت استفاده شود به دلیل اینکه این پتانسیل ها در راستای افزایش ارتقاء مردم و توانمندی حاکمیت ها مطلوب عمل می کند.

 ضرورت سازماندهی سطح آگاهی مردم در فضای مجازی 

وی افزود: این فضا دارای متغیرهای مثبت است ولی نباید دستخوش نگاه های آلوده و ناامن قرار گیرد در این امر ضروری است،سطح آگاهی مردم سازماندهی و ساماندهی شود که در ادامه این روند،رسالت اصحاب رسانه این است که به محقق شدن این فضا توجه و کمک کنند.

این مسئول ادامه داد:فضای مجازی به اندازه ای گسترده شده است که نمی توان آن را به آسانی مدیریت کرد به بیان ساده تر، نا آَشنایی با فضای مجازی می تواند سبب جرایم رایانه ای و تضیع حقوق مردم شود.

مدیریت فضای مجازی مورد غفلت قرار نگیرد

به گفته این مسئول، در حال حاضر نیازمند مدیریت فضای مجازی هستیم که مورد غفلت واقع نشده و نتواند محیط مناسبی برای سوء استفاده اقشار ناهنجار جامعه قرار گیرد.

انصاری احتیاط، پیش بینی و پیشگیری را از ارکان مهم حفظ حریم خصوصی دانست و تاکید کرد: این امر رسالت اصحاب رسانه و مسئولین را سخت تر می کند چرا که آنان در فرهنگ سازی جامعه و آگاه سازی مردم نقش برجسته ای دارند.

ریئس دادگستری استان قزوین عنوان کرد: در گذشته تنها از رسانه های مکتوب استفاده می شد این امر در حالی است که، امروزه در فضای مجازی اخبار با سرعت پخش می شود و این ویژگی می تواند  تهدید و یا فرصتی مطلوب باشد.

وی  اضافه کرد: دولت با استفاده از این فضا "دولت الکترونیک"  را راه اندازی کرد تا بتواند برخی امور را با شفاف سازی در دست بگیرد.

رییس دادگستری استان قزوین، تصریح کرد: مهمترین رکن در قانون فضای مجازی، حفظ حریم خصوصی افراد است که شامل سوء استفاده های مادی و غیر مادی می شود چرا که امروزه برخلاف گذشته جرم ها به صورت کامپیوتری صورت می گیرد و نیازمند رسیدگی جدی مسئولین است.

1002/پ30/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها