بسیج نیشابور در سوگ عزای همسر پیامبر(ص)

به مناسبت گرامی داشت سالروز وفات حضرت خدیجه (س) با سخنرانی مسئول موسسه فقهی اهل بیت(ع) مشهد، در نمازخانه شهدای بسیج نیشابور برگزار شد.
کد خبر: ۸۵۳۳۳۲۸
|
۰۷ تير ۱۳۹۴ - ۱۱:۱۸

به گزارش خبرگزاری بسیج در خراسان رضوی، حجت الاسلام والمسلمین محمد حسین رجایی خراسانی با اشاره به سخن پیامبر اكرم (ص) در مورد همسر خود گفت:پیامبر گرامی اسلام (ص) درباره خدیجه (س)مى‏فرمودند:"خدیجه زنى بود كه چون همه از من روى مى‏گردانیدند او به من روى مى‏كرد و چون همه از من مى‏گریختند، به من محبت و مهربانى مى‏كرد و چون همه دعوت مرا تكذیب مى‏كردند به من ایمان مى‏آورد و مرا تصدیق مى‏كرد. در مشكلات زندگى مرا یارى مى‏داد و با مال خود كمك مى‏كرد و غم از دلم مى‏زدود"

این سخنران برجسته به ویژگی بارز ایشان قبل از اسلام اشاره کرد و اظهار داشت: لقب «طاهره‏» به خاطر مزین بودن به صفات پسندیده و فضائل اخلاقى و پاكدامنى ایشان بود.

رجایی ادامه داد: اهالى مكه با اموال وى به صورت مضاربه‏اى تجارت مى‏كردند وایشان پس از ازدواج با پیامبر(ص) همه آن ثروت را در اختیار حضرت رسول (ص) قرار داد و سبب تقویت جنبه اقتصادى، دین اسلام شد.

این واعظ دینی تصریح کرد:پیامبر(ص) دوران جوانى خویش را به وى بخشید و با هیچ زنى درزمان حیات ایشان ازدواج نكرد و ثمره این ازدواج شش فرزند به نام‏هاى قاسم، عبدالله، رقیه، زینب، ام‏كلثوم و فاطمه علیهاالسلام می باشد.

خاطر نشان می شود برنامه های ماه مبارک رمضان بسیج نیشابور همه روزه با تلاوت ازجزء قرآن کریم شروع وبا تفسیر سوره تغابن درروزهای فرد ومباحث اخلاقی درروزهای زوج ومحفل انس با قرآن کریم درروزهای پنج شنبه ادامه پیدا می کند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها