یک نماینده مجلس با بيان اينكه دولت باید خلاءهای قانونی که در خصوص جامعه پذیر کردن معتادان بهبود یافته وجود دارد را به مجلس ارائه دهد، گفت: نمایندگان جهت رفع این مشکلات ‏و بررسی آن آمادگی دارند.‏
کد خبر: ۸۵۳۳۲۱۹
|
۰۷ تير ۱۳۹۴ - ۱۰:۵۲
به گزارش خبرگزاری بسیج به نقل از ستاد مبارزه با مواد مخدر، عباس زارع زاده مهریزی   اظهارداشت: با توجه به اینکه موضوع مواد مخدر در جامعه کنونی تبدیل به امری فراگیر شده است و خانواده‌های زیادی را به صورت مستقیم و غیرمستقیم درگیر ساخته باید همه دست در دست یکدیگر داده و در راستای دفع این بلایای خانمانسوز اقدام کنیم.

وی با اشاره به لزوم گسترش فرهنگ‌سازی در امر پیشگیری و مبارزه با مواد مخدر بیان داشت: اجتماعی شدن مبارزه با مواد مخدر به نوعی فراگیر شدن امر به معروف و نهی از منکر در این زمینه است که قطعا اجرای هرچه بهتر آن در پیشگیری از اعتیاد بسیار موثر است.

عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور افزود: ما در مجلس در راستای تدوین قوانین، راهکار اجرایی و عملی مبارزه با مواد مخدر را فراهم می‌سازیم و سعی کرده در راستای فراگیر شدن مبارزه با مواد مخدر همکاری‌های لازم را به عمل آوریم.

این نماینده مجلس با بیان اینکه توسعه کمپ‌های ترک اعتیاد و تقویت سازمان‌های مردم نهاد در مبارزه با مواد مخدر امری مهم به شمار می‌رود، در رابطه با ارتباط کمبود شادی و مصرف انواع روانگردان‌‌ها گفت: باید جوانان هیجانات درونی آنها تخلیه شود و شادابی لازم و ایجاد فضای شاد را باید در برنامه ریزی‌ها مورد توجه قرار دهیم تا انرژی درونی جوانان را اقناع سازیم.

مهریزی با اشاره به اینکه امروزه شبکه‌های اجتماعی و انواع برنامه‌های موبایلی جوانان و نوجوانان ما را محصور کرده است، افزود: باید به سمت ورزشی شدن جامعه و فعال کردن فضاهای جمعی پیش رویم. این مساله در مبارزه با مواد مخدر و پیشگیری از اعتیاد بسیار اهمیت دارد.

وی تاکید کرد: متاسفانه وزارت ورزش و جوانان در میان وزارتخانه‌ها از کمترین اعتبارات برخوردار است و ضعیف‌ترین وزارتخانه در دولت است. نبود کادر صحیح نیز در این میان گره دیگری بر مشکلات زده است.

عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور گفت: معتقدم وزارت جوانان باید از ورزش جدا باشد تا مشکلت جوانان را با جامعیت بهتری بتوانند حل کنند. مشکلات جوانان در ازدواج، تامین معیشت زندگی و اشتغال از مهمترین موضوعات پیش روی این وزارتخانه است که همه این موارد رفع آن در پیشگیری و مبارزه با اعتیاد حائز اهمیت است.

مهریزی با اشاره به اینکه مظلومترین قشر جامعه ما جوانان هستند، افزود: متاسفانه این افراد به اندازه کافی در کشور مورد حمایت قرار نگرفته‌اند و زمانی که به حال خود رها شوند، دشمن از این فرصت استفاده کرده و جهت پیش برد اهداف خود از آنان را بهره‌برداری می‌کند.

این نماینده مجلس در مورد وضعیت معتادان بهبود یافته گفت: این افراد باید بازیافت شخصیتی شوند. سرخوردگی معتادان بهبود یافته و خانواده معتادان سبب بازگشت مجدد آنها به چرخه اعتیاد شده است. دولت باید خلاءهای قانونی که در این رابطه وجود دارد را به مجلس ارائه دهد و نمایندگان نیز جهت رفع این مشکلات و بررسی آن آمادگی دارند.

مهریزی با تاکید بر اینکه برنامه‌های رسانه ملی شاد و جذاب نیست و برنامه‌ها به صورت سلیقه برخی به نمایش گذاشته می‌شود، تصریح کرد: اکثر برنامه‌های صدا و سیما تبدیل به تریبون و میزهای کنفرانس شده که جذابیتی برای جوانان ندارد. این مساله آنها را به سمت رسانه‌های بیگانه و برنامه‌های ماهواره‌ای کشانده است.

عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور خاطر نشان کرد: باید همه بسترهای مبارزه با مواد مخدر و پیشگیری از اعتیاد را شناخت و جهت رفع آن اقدام کرد. تنها با شعاری عمل کردن مشکلات رفع نمی‌شود بلکه این موضوع نیاز به همت جهادی مشئولان و اهتمام جدی آنان همچنان ارتقاء آگاهی خانواده‌ها و جوانان دارد.
ارسال نظرات