مسئول سازمان اردویی, راهیان نور و گردشگری سپاه امیرالمومنین(ع) استان ایلام گفت: اردوگاه سید الشهدا(ع) ایلام, اردوگاه شهدای محرم شهرستان دهلران و قرارگاه امیرالمومنین(ع) شهرستان مهران ظرفیت پذیرش روزانه ۱۲۰۰ زائر راهیان نور را دارد.
کد خبر: ۸۵۳۳۲۱۶
|
۰۷ تير ۱۳۹۴ - ۱۰:۴۸

به گزارش خبرگزاری بسیج، حجت‌الله منصوربیگی، مسئول سازمان اردویی, راهیان نور و گردشگری سپاه امیرالمومنین(ع) استان ایلام گفت: اردوگاه سید الشهدا(ع) ایلام, اردوگاه شهدای محرم شهرستان دهلران و قرارگاه امیرالمومنین(ع) شهرستان مهران ظرفیت پذیرش روزانه 1200 زائر راهیان نور را دارد که همگی آنها به تمام امکانات خدماتی و رفاهی از جمله وسایل گرمایشی و سرمایشی مجهز است.

وی با بیان اینکه یادمان شهدای شرهانی جزء پر بازدیدترین یادمان های استان ایلام است، ادامه داد: استان ایلام تنها استانی است که تا به حال کوچکترین برخورد بد یا بی احترامی با زائران آنها اتفاق نیافتاده است. مناطق عملیاتی غرب و شمال غرب کشور به دلیل اینکه زیرساخت های آن ضعیف است کمتر مورد توجه زائران قرار می گیرد و همچنین نبود یادمان و عدم توجه مسئولین به این مناطق از دیگر دلایلی است که توجه زائران را به مناطق عملیاتی غرب و شمال غرب کمتر و توجه آنها را به مناطق عملیاتی جنوبی معطوف کرده است.

وی به تعداد یادمان های موجود در استان ایلام اشاره کرد و افزود: در حال حاضر چهار یادمان در استان ایلام همه ساله میزبان تعداد زیادی از زائران راهیان نور هستند. شهدای شرهانی, نقطه ایثار در مهران, شهدای میمک و حضرت امیر در بانروشان از یادمان‌های زائرپذیر استان ایلام هستند.

مسئول سازمان اردویی, راهیان نور و گردشگری سپاه امیرالمومنین(ع) استان ایلام در خصوص تعداد راویان وخادمین استان ایلام گفت: هم اکنون 120 راوی آموزش دیده، کارت روایتگری دارند و در استان فعالیت می‌کنند؛ همچنین 150 نفر در حال آموزش روایت‌گری هستند. تعداد خادمین نیز در طول سال متغیر است اما هم اکنون 12 خادم ثابت در یادمان‌های ما طی 12 ماه سال حضور دارند.

منصوربیگی با بیان اینکه تمام یادمان‌های استان ایلام ثبت ملی شده‌اند، افزود: هنگامی که یادمانی ثبت ملی می‌شود علاوه بر اینکه این کار در تثبیت موقعیت آن یادمان نقش زیادی دارد زمانی هم که بخواهیم خدماتی از سوی دولت دریافت کنیم کار ما بسیار راحت تر خواهد بود. طی سال گذشته 650 نفر زائر خارجی از یادمان‌های استان ایلام بازدید کردند.

مسئول سازمان اردویی, راهیان نور و گردشگری سپاه امیرالمومنین(ع) استان ایلام در پایان با اشاره به تعداد آثار ارسالی به جشنواره ره‌آورد سرزمین نور خاطرنشان کرد: در سال 93 تعداد 385 اثر در استان ایلام داوری شد که از این تعداد آثار 12 نفر به عنوان آثار برگزیده در استان مورد تقدیر قرار گرفت و چهار اثر هم به مرحله کشوری راه یافت. همچنین در سال 92 از استان ایلام دو نفر در بخش خاطره نویسی و مقاله حائز رتبه شدند.

ارسال نظرات