در آستانه دیدار شاعران در نیمه ماه رمضان با رهبر انقلاب؛
احمد بابایی با بیان اینکه ثمره وقت گذاشتن های حضرت آقا منجر شده شعر آئینی و انقلابی پیشرو ترین به روز ترین تاریخ شعر صد ساله اخیر باشد، گفت: رهبر انقلاب در جلسات نیمه ماه مبارک رمضان به موضوع جهت گیری شعر تاکید فرمودند.
کد خبر: ۸۵۳۳۱۷۴
|
۰۷ تير ۱۳۹۴ - ۱۰:۱۸

  1. به گزارش خبرگزاری بسیج، احمد بابایی از شاعران کشورمان درباره حضور در جلسه شعرخوانی نیمه ماه مبارک رمضان که هرساله همزمان با میلاد کریم اهل بیت‌(ع) در محضر رهبر انقلاب برگزار می‌شود، اظهار داشت: در کشورمان به دلیل کم کاری و فاجعه نوع مدیریت فرهنگی کشور وجود دارد شاهد خلاء‌هایی هستیم، اما از سوی دیگر برخورد استثنایی حضرت آقا با موضوعات فرهنگی هنری ادبی و مخصوصا حوزه شعر موجب شده جلسه نیمه ماه مبارک رمضان با ماه کامل یعنی حضرت آقا، یک رسانه بی بدیل برای شعر شود، یعنی ما با رسانه‌ دیگری نمی‌توانیم شاهد چنین کارکردی باشیم و آن جلسه را نمی توانیم باسایر جلسات قیاس کنیم.

وی به اثر پذیری جامعه ادبی از این جلسه اشاره کرد و گفت: نوع نگاه حضرت آقا به شعر و ادبیات ویژه است و ایشان از نگاه مسئولین دیگر نمی نگرند و بر اساس شناخت کامل عمل می‌کنند؛ کسانیکه اساسا برای کار فرهنگی صاحب نام شده‌اند کاری نکرده‌اند. این نگاه منفی در کنار نگاه مثبت رهبری بسیار تاثیرگذار است.

این شاعر ادامه داد: گاهی در سایر حوزه ها هم اینگونه است حتی در بخش سیاسی و اقتصادی هم جور کم کاری‌ها را حضرت آقا می کشند، ما از تعلق خاطر به حضرت آقا شاید این حرف‌ها را نزنیم، اما مسئولین کم کاری می‌کنند و حضرت آقا جور آنها را می‌کشند، ولی حداقل در فضای فرهگی می‌توانیم جرات کنیم و بگوییم یک مسیحا دمی باید بیاید هویی بکشد تا فضای رخوت آمیز فرهنگی از میان برود و ما نباید همه جور فضای فرهنگی را بر عهده حضرت آقا قرار دهیم.

بابایی درباره شناخت و اشراف رهبر انقلاب به شعر و شاعران امروز گفت: در مورد نگاه حیرت آوری که حضرت آقا نسبت به همه اقشار دارند معمولا پس از شنیدن سخنان ایشان مواردی مطرح می‌شود و همگان عنوان می‌کنند که ایشان خیلی پخته موارد را مطرح می‌کنند؛ مرحوم امیری فیروز کوهی سال‌ها پیش می گفتند که: " آقای خامنه‌ای در جوانی حدود سن 25 سالگی به جلسات شعر می آمدند و آن موقع از شعر شناسان برجسته بودند." یلان ادبیات قائلند که نگاه ایشان تخصصی و ویژه است، اما از منظر دیگر اینکه ایشان از حوزه جهت گیری شعر هم بی نظیر هستند (یعنی جهت دادن به شعر )؛ این جلسات از دوره ریاست جمهوری حضرت آقا بوده و در حال حاضر نمود بیشتری دارد و کیفی‌تر شده است، اما می‌توان گفت که از یک ولی فقیه و ولی امر جز این انتظار نمی رود که فارغ از مسایل زیبایی شناسی شعر ، شاعران را در خلق اثر به موضوع جهت گیری شعر هم رهنمون باشند.

این شاعر که سال گذشته شعر برجسته‌ای پیرامون حضرت زینب در محضر رهبر انقلاب خواند گفت: سال گذشته هم رهبر انقلاب در دیدار شاعران مانیفست شعر معاصر را بیان فرمودند، ثمره وقت گذاشتن های حضرت آقا  منجر شده شعر آئینی و انقلابی پیشرو ترین به روز ترین تاریخ شعر صد ساله اخیر باشد، چرا که به موضوعاتی پرداخته که در تاریخ ادبیات ما یا با کج کاری ادبا و اهل فرهنگ مواجه بوده و یا کم کاری ؛ امروز کار به جایی رسیده که اگر شاعر معاصر امروز شعر نگوید مورد انتقاد شاعران هم عصران خود خواهد بود.

شعر زیبای احمد بابایی را که سال گذشته در محضر رهبر انقلاب خواند اینجا بخوانید. (ما نمک‌خورده‌ عشقیم، به زینب سوگند/ پاسبانان دمشقیم، به زینب سوگند).

ارسال نظرات