خبرهای داغ:
جانشین نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: هر گونه سازش با قدرت های بزرگ خیانت در حق ملت های مظلوم و ستمدیده است، که این موضوع را باید یکی از درس ها و پیام های شهید بهشتی دانست.
کد خبر: ۸۵۳۳۱۶۱
|
۰۷ تير ۱۳۹۴ - ۱۰:۰۷

به گزارش خبرگزاری بسیج از قم، حجت الاسلام و المسلمین عبدالله حاجی صادقی شنبه شب در مراسم گرامیداشت شهدای هفت تیر در شبستان امام خمینی حرم حضرت فاطمه معصومه (س) ، اظهار داشت: هر گونه سازش با قدرت های بزرگ خیانت در حق ملت های مظلوم و ستمدیده است، که این موضوع را باید یکی از درس ها و پیام های شهید بهشتی دانست.

وی با بیان اینکه هفتم تیرماه یادآور شهادت 72 تن از یاران امام و در راس آنها شهید مظلوم بهشتی است، افزود: گرامیداشت سالروز شهادت دکتر بهشتی در زمان کنونی و این برهه حساس از انقلاب معنا و مفهوم خاصی دارد، از این رو کاملا ضروری است.

حاجی صادقی تصریح کرد: بهشتی با خدا معامله کرد و خداوند نیز با رساندن او به فیض عظیم شهادت ارزشمند ترین پایان کار را به او تقدیم نمود.

وی با بیان اینکه شهادت از دست رفتن نیست، بلکه به تعبیر پیامبر(ص) فوض عظیمی است که بالاتر از آن فوضی نیست، تصریح کرد: شهادت شخص شهید بهشتی و بویژه اندیشه او را زنده و احیا کرد.

جانشین نماینده ولی فقیه در سپاه با یادآوری اینکه در زمان شهید بهشتی حملات زیادی علیه اسلام آغاز شده بود، تصریح کرد: درآن زمان که انقلاب دینی شکل گرفته بود، یک عده با تفکر لیبرالیستی در دولت موقت و به دنبال آن جریان ملی گرایی بنی صدر سعی داشتند، تا با مصادره انقلاب آن را به جای یک انقلاب دینی یک انقلاب ملی معرفی کنند، ولی شهید بهشتی با قاطعیت در برابر آنها ایستاد.

وی با اشاره به سخنانی که از سوی مسوولان دولت موقت در خصوص ناکار آمدی اسلام در دوران جدید انجام می شد، افزود: در این زمینه شهید بهشتی حساسیت های زیادی از خود نشان داد، و وقتی احساس کرد یک جریانی می خواهد اصول و مبانی دینی انقلاب را زیر سوال ببرد، با سخنرانی در دانشگاه تهران آنها را وادار به عذر خواهی کرد، و به خوبی ثابت نمود که در عصر حاضر بهترین راه سعادت بشر تن دادن به اسلام است.

حاج صادقی با اشاره به هجمه هایی که علیه اسلام صورت می گیرد، از این نظر دوران کنونی را همانند زمان بهشتی توصیف کرد، و افزود: امروز نیز همان حساسیت های شهید بهشتی در برابر کسانی که سعی می کنند، اسلام را ناکار آمد جلوه دهند، و آن را متعلق به عصر و زمان گذشته می دانند، باید وجود داشته باشند.

وی افزود: بهشتی مظلومیت ها را تحمل کرد، ولی هیچگاه مرعوب جوسازی ها و همرنگ جریان ها نشد، ولی در برابر جریان انحرافی ایستاد و از لایحه قصاص دفاع کرد.

جانشین نماینده ولی فقیه در سپاه با بیان اینکه بهشتی اسلام را پیام آور آزادی برای ملت ها می دانست، تصریح کرد: آن شهید می گفت، چرا برخی می خواهند بدون توجه به استقلال ملت، بواسطه پذیرش بردگی دشمن و به وسیله رفاقت با استکبار آزادی غربی را در کشور نهادینه کنند.

حاجی صادقی با بیان اینکه بهشتی مفهوم آزادی را استقلال ملت می دانست، تصریح کرد: آن شهید مظلوم از ارکان دین دفاع کرد و امروز پیام بهشتی به حوزه های علمیه و دانشگاه ها این است، که نگذارید دشمن ناکام و شکست خورده در میدان جنگ به مبانی دینی و اعتقادی شما ضربه بزند.

وی با اشاره به تلاش دشمن برای گسترش اسلام هراسی در اروپا و کشورهای غربی و همچنین ترویج اسلام مجازی و دروغی بی تحرک و بدون روحیه جهادی، تصریح کرد: بهشتی به همگان آموخت نگذارید دینداری منهای انقلاب در جامعه شکل بگیرد.

حاج صادقی با بیان اینکه ولایتمداری جزء ارکان دین است، افزود: شهید بهشتی تنها شخص رهبر و ولی فقیه را سکان دار انقلاب می دانست، لذا درشرایطی که همه ازاو می خواستند که به لحاظ جایگاه علمی و فقهی خود به حضرت امام توجهی نداشته باشد، گفت همه چیز خود را می دهم اما از اطاعت از رهبری دست بر نمی دارم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه هدف دشمن از تلاش برای توقف برنامه هسته ای و تحریم اقتصادی تنها ضدیت با دین است، تصریح کرد: بر خلاف تصور برخی ها دشمن به هیچ وجه دنبال منافع کشور نیست.

جانشین نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی همچنین با اشاره به سخنان اخیر رهبر معظم انقلاب در ضیافت افطاری با مسوولان نظام، تصریح کرد: رهبر انقلاب در این دیدار 8 خط قرمز را مشخص کردند، که همه آنها ریشه قرآنی دارد و عمل به آنها برای عزت ملت ایران ضروری است.

وی با تاکید بر اینکه امروز کسی که سکان دار و فرمانده نظام است، را باید تقویت کرد، افزود: همه مسوولان، دلسوزان و کسانی که خداوند توفیق خدمتگذاری و نوکری در این نظام را به آنها داده، باید بدانند که ادبیات امام و رهبری از ادبیات قرآن نشات گرفته است.

حاج صادقی افزود: مسوولان باید ضمن توجه نسبت به مواضعی که رهبری برای مقابله با دشمن از مبانی دینی استخراج می کنند، به این مساله مهم واقف باشند، که عزت کشور و ملت هیچگاه در آمریکا و لوزان تامین نمی شود، و به غیر از خداوند متعال کس دیگری نمی تواند تامین کننده این عزت باشد.


منبع: خبرگزاری جمهوری اسلامی ایران- قم 


ارسال نظرات