خبرهای داغ:
امام‌جمعه گرمه گفت: افراط‌ و تفریط ابزاری برای انحراف انسان از مسیر سعادت است.
کد خبر: ۸۵۳۳۰۷۲
|
۰۷ تير ۱۳۹۴ - ۰۹:۰۰
به گزارش خبرگزاری بسیج، حجت ‌الاسلام والمسلمین گرمابی، امام‌جمعه گرمه در خطبه‌های نماز جمعه این هفته ضمن توصیه خود و نمازگزاران به رعایت تقوای الهی گفت: بین انسان و خدا هیچ مانعی وجود ندارد و تنها اعمال زشت انسان باعث ایجاد پرده و حجاب در بین این رابطه خواهد شد.

وی ضمن تسلیت به مناسبت سالروز وفات حضرت خدیجه کبری (س) افزود: این بانوی بزرگوار اسلام بر گردن همه بشریت حق دارد و جزء 4 زن سرآمد در نظام هستی است و همه ما به الگو گیری از حضرت خدیجه (س) نیازمندیم.

وی اضافه کرد: کرامت حضرت خدیجه (س) تا جایی بود که هنگامی‌که پیامبر گرامی اسلام (ص) دچار غم و اندوه می شدند به چهره این بانوی بزرگوار نگاه می‌کردند و با این کار نشاط جایگزین غم و حزن آن حضرت می‌شد.

وی دو ویژگی حضرت خدیجه که باعث ایجاد نشاط در زندگی می‌شد را ایمان به خدا و اخلاق نیکو عنوان کرد.

وی همچنین دو عامل انحراف انسان از مسیر هدایت را پیروی از هوای نفس و داشتن آرزوهای طولانی دانست و اظهار داشت: نماز، روزه و رعایت حدود الهی باعث محفوظ ماندن انسان از خطرات خواهد شد.

وی غفلت و تحت تأثیر تبلیغات دشمن قرار گرفتن را از دیگر عوامل جدا شدن انسان از صراط مستقیم عنوان کرد و افزود: انتخاب بنی‌صدر به‌عنوان رییس‌جمهور کشور یکی از غفلت‌های مردم پس از پیروزی انقلاب اسلامی بود.

وی با اشاره به اینکه غفلت گناه نیست افزود: غفلت موجب هزینه و صدمه به انسان خواهد شد و شهادت شهید بهشتی، شهادت قضات و نمایندگان مجلس نتیجه غفلت مردم در انتخاب بنی‌صدر بود.

وی گفت: افراط‌ و تفریط نیز ابزاری برای انحراف انسان از راه سعادت است و متأسفانه تندروی‌های نابجا در بین دولتمردان، مجلسیان، مردم و جناح‌های موجود وجود دارد و این تندروی‌های آفتی برای جامعه است.

وی با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری (مدظله العالی)در جمع کارگزاران نظام و دفاع از تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای تصریح کرد: همه باید به رهبری اقتدا کنیم و پیرو امر ولی‌فقیه باشیم.

ارسال نظرات
پر بیننده ها