خبرهای داغ:
مسئول نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه انصارالحسین(ع) استان همدان:
مسئول نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه انصارالحسین(ع) استان همدان با بیان اینکه ماه رمضان فرصت مناسبی برای عبادت و تقرب به خداوند است، گفت: بهترین برنامه در این ماه انس با قرآن، تدبر در قرآن و عمل به قرآن است.
کد خبر: ۸۵۳۳۰۳۷
|
۰۶ تير ۱۳۹۴ - ۲۰:۴۴

حجت‌الاسلام محمد رضوی‌راد در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج در همدان با اشاره به حدیثی از پیامبر گرامی اسلام(ص) که فرمودند «ماه رمضان ماه برکت و رحمت و آمرزش و مغفرت است»، اظهار داشت: ماه مبارک رمضان نزد خداوند بهترین ماه‌ها است و روزهای آن بهترین روزها و شب‌های آن بهترین شب‌ها و لحظه‌های آن جزء بهترین لحظه هاست.

وی با بیان اینکه در این ماه مردم به مهمانی خدا دعوت شده‌اند، افزود: خداوند در قرآن کریم می‌فرماید «ای مردم روزه بر شما واجب شد همانگونه که بر امت های گذشته واجب بود شاید به واسطه روزه پرهیزکار شوید».

مسئول نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه انصارالحسین(ع) استان همدان تصریح کرد: روزه سپر آتش جهنم بوده و نتیجه آن تقوی است چراکه انسان روزه‌دار با کسب تقوی و نزدیک شدن به خدا از آتش جهنم است دور می شود بنابراین باید روزها و شب‌های این ماه را قدر بدانیم و بهره ببریم.

وی با اشاره به فضائل ماه مبارک رمضان عنوان کرد: نفس کشیدن در این ماه نیز عبادت است پس باید از این ماه و برکات گسترده این ماه همه بهره ببریم و استفاده کنیم.

رضوی‌راد با بیان اینکه در این ماه درهای بهشت باز و درهای جهنم بسته و شیطان در غل و زنجیر است، گفت: این ماه بهترین فرصت برای خودسازی، نزدیک شدن به خدا، خالص شدن برای ورود به بهشت و رهایی از چنگال اسارت شیطان درون و برون است بنابراین انسان مؤمن از تمام لحظات این ماه استفاده کرده و به خداوند بزرگ تقرب پیدا می‌کند.

وی با اشاره به اینکه لازم است انسان مسلمان در این ماه برنامه مناسبی برای عبادت و تقرب به خداوند داشته باشد، افزود: بهترین برنامه انس با قرآن، تلاوت قرآن، تدبر در قرآن و عمل به قرآن است.

مسئول نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه انصارالحسین(ع) استان همدان یادآور شد: در ماه رمضان زمینه انس با قرآن بیشتر فراهم است و باید این انس دائمی باشد تا زمینه عمل به قرآن فراهم شده و زندگی انسان با قرآن نورانی شود.

وی بیان داشت: دعا و مناجات با خداوند به ویژه دعاهای امامان معصوم(ص) از دیگر برنامه‌هایی است که با توجه به آنها می‌توانیم با خدای تبارک و تعالی انس بگیریم.

رضوی‌راد با تأکید بر اینکه باید از شب‌های قدر بالاترین بهره را ببریم، گفت: برنامه دیگری که در این ماه مبارک باید مدنظر قرار گیرد توجه به روابط اجتماعی و صله‌رحم است، اینکه با دیگران مهربان باشیم و با مردم انس بگیریم.

وی اضافه کرد: از سفارشات پیامبر اکرم(ص) در این ماه مبارک اطعام مستمندان و ایتام است که می‌توانیم برای این امر یک حساب ویژه‌ای باز کنیم و اگر در بین اقوام نیازمند وجود دارد اطعام کنیم.

مسئول نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه انصارالحسین(ع) استان همدان با بیان اینکه تمام کارها باید با نیت و قصد تقرب به خدا باشد، گفت: در ماه مبارک رمضان ویژه‌ برنامه‌های متنوعی به همت دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه و عقیدتی برنامه‌ریزی شده و اجرایی می‌شود.

وی ادامه داد: تفسیر قرآن با طرح نور مبین، تفسیر سوره تغابن، برگزاری کلاس اخلاق دو روز در هفته و مراسم انس با قرآن که روزهای پنجشنبه با دعوت از قاریان قرآن از جمله برنامه‌های تدارک دیده شده در ماه رمضان است.

رضوی‌راد اضافه کرد: دعوت از روحانیون اعزامی از قم و روحانیون شاخص استان برای حضور در برنامه‌های اعتقادی و قرآنی نیز از دیگر برنامه‌های اجرایی در این ماه مبارک است.

وی بیان داشت: با عمل به واجبات الهی و ترک محرمات که سفارش اسلام است می‌توان اشتیاق بندگی را در این ماه و در تمام ماه ها در خود پرورش دهیم.

مسئول نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه انصارالحسین(ع) استان همدان خاطرنشان کرد: نتیجه تمام برنامه‌های ماه رمضان از قبیل روزه، نماز، عبادت، انس با قرآن، دعا، خدمت به مردم، صله رحم و کمک به نیازمندان باید تقرب به ذات پاک پروردگار عالم باشد.

انتهای پیام/

ارسال نظرات