دادستان کل کشور در سالروز جهانی مبارزه با موادمخدر:

تولید موادمخدر در افغانستان زیر چتر حمایت ناتو و آمریکا انجام می‌شود

دادستان کل کشور با اشاره به پارادوکس در تشویق ایران به مبارزه با مواد مخدر و همچنین صدور قطعنامه در برابر احکام صادره برای قاچاقچیان، تولید موادمخدر در افغانستان را زیر چتر حمایتی ناتو و آمریکا عنوان کرد.
کد خبر: ۸۵۳۲۹۳۹
|
۰۶ تير ۱۳۹۴ - ۱۴:۴۴

به گزارش خبرگزاری بسیج، حجةالاسلام سیدابراهیم رئیسی صبح امروز در مراسم سالروز جهانی مبارزه با مواد مخدر با اشاره به اراده قوه قضائیه و نظام جمهوری اسلامی در برخورد با قاچاق موادمخدر اظهار داشت: از ابتدای انقلاب اسلامی گام‌های بلندی برای مبارزه با موادمخدر در کشورمان انجام شده است و به کارگیری بخش قابل توجهی از ظرفیت دستگاه قضا و همچنین احکام قاطع صادر شده برای قاچاقچیان نشان‌ دهنده این اراده در جمهوری اسلامی ایران است. 

دادستان کل کشور موادمخدر را باعث هلاکت حرص نصر خواند و افزود: اگر ابعاد مختلف مواد مخدر و تهدید آن برای منطقه و مردم شناخته نشود، مبارزه با آن نیز یک مبارزه‌ای یک ضلعی و ناکارآمد خواهد بود لذا باید برای شناسایی ابعاد مختلف تهدیدات این موضوع تلاش کرد. 

وی با انتقاد از افزایش تولید موادمخدر در افغانستان به دنبال حضور نیروهای ناتو و آمریکا در این کشور گفت: تولید موادمخدر در افغانستان زیر چتر حمایت ناتو و آمریکایی‌ها انجام می‌شود لذا باید آن‌ها پاسخگوی این پرسش باشند که چه اقداماتی را در جهت مبارزه با موادمخدر در این کشور انجام داده است. 

رئیسی ادامه داد: همچنین کشورهای اروپایی باید به این سوال پاسخ دهد که اگر ما به عنوان خط مقدم مبارزه موادمخدر در دنیا مورد تشویق قرار می‌گیریم و علاوه بر هزینه‌های مالی شهدای بسیاری را تقدیم این راه کرده‌ایم، کشورهای اروپایی چه مایه‌ای در این موضوع گذاشته و خواهند گذاشت. 

دادستان کل کشور همچنین با انتقاد از صدور قطعنامه‌های حقوق بشر درباره احکام قاچاقچیان اظهار داشت: چگونه است ایران در موضوع مبارزه با مواد مخدر مورد تشویق کشورهای دنیا قرار می‌گیرد ولی در مقابل به دنبال احکام صادره برای قاچاقچیان بازخواست می‌شود و قطعنامه علیه ما صادر می‌کنند؟ لذا این دو یک پارادوکس بزرگ است که باید به آن پاسخ داد.

وی ادامه داد: این موضوع چه توجیهی دارد که از یک سو کشورمان مورد تقدیر قرار می‌گیرد و از سوی دیگر با توبیخ برخی گزارشگران بین‌المللی مواجه می‌شویم. 

رئیسی گفت: جامعه آری از مواد مخدر که یک شعار بین‌المللی است نیازمند الزاماتی است که نخستین آن برخورد قاطع با قاچاقچیان و علاوه بر آن تبادل اطلاعات در خصوص فعالیت قاچاق و منابع مالی باندهای قاچاق موادمخدر است.

دادستان کل کشور خاطرنشان کرد: کشور جمهوری اسلامی ایران در حال جهاد بزرگی است و اگر جامعه جهانی اقدامی در حمایت از این تلاش انجام ندهد، مردم اروپا نخستین قربانیان موادمخدر خواهند بود. 

وی موضوع مواد مخدر را نتیجه اقدامات سلطه در دنیا عنوان کرد و افزود: جریان سلطه جوان‌هایی را می‌خواهد که از روحیه منورالفکری عاری شوند و روحیه انظلام در آن‌ها تقویت شود تا در آن‌ها فهم، درک و احساس مسئولیت وجود نداشته باشد لذا گسترش مواد مخدر نیز در این راستا انجام می‌شود تا جوانان بی‌توجه به ذخایر انسانی و ملی خود شده و این امر را در القای سینمای هالیوود می‌توان مشاهده کرد چرا که از نظر آنها روحیه سلطه‌پذیری جامعه پویا مورد پسند و مطلوب نیست.

رئیسی با تاکید بر لزوم به وجود آمدن اراده جدی و بین‌المللی در امر مبارزه با مواد مخدر، خطاب به نماینده سازمان ملل و سفرای حاضر در این مراسم گفت: من از نماینده سازمان ملل و سفرای حاضر می‌خواهم که اقدامات جهادگرانه نیروهای مسلح، مرزبانان و قضات کشورمان را به کشورهای مطبوع خود گزارش کنند و انتظارات جدی ما برای حضور و کمک کشورهای خود را نیز به آن‌ها اطلاع دهند.

دادستان کل کشور خاطرنشان کرد: البته ما از کشورهای دیگر کمک مادی نمی‌خواهیم ولی توقع داریم حداقل اقدامات ما را در مبارزه با مواد مخدر مورد نکوهش قرار نداده و علیه ما قطعنامه صادر نکنند.

وی در بخش دیگری از سخنانش به تهدید فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی در موضوع مواد مخدر پرداخت و با تقدیر از رویکرد اجتماعی کردن مبارزه با مواد مخدر از اراده جدی کشورمان در امر مبارزه با مواد مخدر خبر داد. 

رئیسی همچنین با هشدار به تمامی دستگاه‌های فرهنگی، آموزشی، دیپلماسی و بانکی و اقتصادی تاکید کرد که نظام پولی و بانکی در راستای اجرای قانون پولشویی باید در جهت شناسایی کانال‌های اقتصادی ناپاک گام برداشته تا مانع از ورود این منابع ناپاک به شبکه پاک پولی و بانکی کشور شود. 

دادستان کل کشور در پایان با اشاره به عدم همکاری کشورها با ایران در امر مبارزه با مواد مخدر گفت: عدم همکاری کشورهای دنیا با ایران، ما را در مبارزه با قاچاق مواد مخدر سست نمی‌کند ولی آنها باید بدانند که این عدم همکاری با شعار و پیام‌هایشان در تضاد است.

ارسال نظرات
آخرین اخبار