مسئول بسیج دانش آموزی کردستان خبر داد:

20 هزار نفر روز سهم دانش آموزان استان برای مشارکت در طرح هجرت سه

مسئول بسیج دانش آموزی کردستان از اختصاص 20 هزار نفر روز سهم دانش آموزان استان برای مشارکت در اجرای طرح هجرت سه خبر داد.
کد خبر: ۸۵۳۲۸۸۰
|
۰۶ تير ۱۳۹۴ - ۱۱:۲۸

به گزارش خبرگزاری بسیج از کردستان، سرهنگ کشاورز در دومین نشست ستاد هماهنگی و پشتیبانی بسیج دانش آموزی استان با ارائه گزارشی از اقدامات طرح هجرت سال گذشته، میزان فعالیت دانش آموزان شرکت کننده در این طرح را 2 هزار نفر روز عنوان نمود.

کشاورز با اشاره به برخی از موانع و چالش های پیش روی طرح هجرت سه سال گذشته ، بر خرید به موقع مصالح ، استفاده از استاد کاران فرهنگی و فعالیت دانش آموزان متناسب با جنسیت آنان و عدم بکارگیری دانش آموزان در فعالیت های سنگین تاکید و تصریح نمود : فعالیت دانش آموزان صرفا در اقدامات بهسازی و زیبا سازی مدارس پیش بینی شده است.

سرهنگ کشاورز غنی سازی اوقات فراغت دانش آموزان و توجه به برنامه های تربیتی و فرهنگی را از اهداف این برنامه عنوان کرد و خواستار پیش بینی یک مرکز برای سازماندهی دانش آموزان در هر شهرستان و منطقه و پرداخت به موقع دهان شیرینه دانش آموزان و در صورت تامین اعتبار ، تهیه بسته های فرهنگی برای توزیع در بین دانش آموزان شد.

ارزیابی برنامه ها و اقدامات طرح هجرت سه در سطح شهرستانها و مناطق با همکاری آموزش و پرورش ، نوسازی مدارس و سپاه ، لزوم پیش بینی برنامه های افتتاحیه و اختتامیه طرح از دیگر موضوعاتی بود که مسئول بسیج دانش آموزی استان بر آن تاکید و گفت : این برنامه بعد از ماه مبارک رمضان در استان آغاز خواهد شد.

مسئول سازمان بسیج دانش آموزی استان در ادامه این نشست به نحوه تدریس درس آمادگی دفاعی توسط دبیران آموزش دیده در پایه سوم متوسطه اول پرداخت و گفت : در سال گذشته علاوه بر آموزش دبیران آمادگی دفاعی استان، تعداد 19 نفر از دبیران بازنسشته نیز به منظور نظارت و ارزیابی برنامه های این درس در استان بکارگیری شدند.

وی برگزاری آموزش های تابستانی طرح صالحین و اعضای شورای واحد های بسیج دانش آموزان استان با شرکت قریب به هزار نفر از فرهنگیان و اعضای شورا را از برنامه های تابستانی بسیج دانش آموزان عنوان کرد و گفت: این برنامه ها به مدت 20 روز بعد از اتمام ماه مبارک رمضان ، مرداد ماه 94 در مرکز استان و در اردوگاه شهید سلیمان خاطر سنندج با همکاری آموزش و پرورش برگزار می شود.


ارسال نظرات