حمیدرضا
در سال 93 نسبت به مدت مشابه سال قبل؛
رییس دادگستری شهرستان دهلران از کاهش 25 درصدی ورودی پرونده به دادگستری دهلران در سال 93 نسبت به مدت مشابه سال قبل خبر داد.
کد خبر: ۸۵۳۲۷۱۴
|
۰۶ تير ۱۳۹۴ - ۱۱:۳۴

به گزارش خبرگزاری بسیج ; کیانوش برخی رییس دادگستری شهرستان دهلران در گفتگویی با خبرنگار ما اظهار کرد: برخورد قاطع با متخلفین یکی از اصولی است که قوه قضاییه و دادگستری شهرستان دهلران همواره بر آن تأکید داشته است.

وی افزود: در سال گذشته تعداد 12935 فقره پرونده وارد دادگستری شهرستان دهلران شده است که از این تعداد با توجه به مانده سال قبل تر (سال 92) تعداد 13251 فقره منهتی به صدور رأی شده است که 316 فقره عملکرد مثبت داشته است.

رییس دادگستری شهرستان دهلران در خصوص شوراهای حل اختلاف تصریح کرد: در این شوراها تخلفاتی مانند تخلفات راهنمایی و رانندگی ، دعاوی قضایی ساده و مسائل دیگری مورد بررسی قرار می گیرد که به نوبه خود یک باری را از روی دوش دادگستری بر می دارد و موجب می شود که همه پرونده ها از هر نوعی به سمت دادگستری هجوم نیاورند .

وی گفت: در سال 93 تعداد 1757 فقره پرونده وارد شورای حل اختلاف شده است که با احتساب مانده سال قبل تر(سال 92)، 1802 فقره منجر به صدور رأی گردیده که در مجموع تعداد 14692 فقره پرونده وارد دادگستری و شورای حل اختلاف شده است و از این تعداد 15053 پرونده مختومه اعلام شده است.

برخی خاطر نشان کرد: تعداد 355 فقره پرونده وارد دادگاه انقلاب شهرستان دهلران شده است که 320 پرونده مختومه و منجر به صدور رأی شده است.

وی عنوان کرد: با توجه به تعداد پرونده های وارده به دادگستری دهلران نسبت به مدت مشابه در سال قبل شاهد کاهش 25 درصدی ورودی پرونده به شورای حل اختلاف و دادگستری دهلران بوده ایم.

رییس دادگستری شهرستان دهلران با اشاره به اینکه 6 شعبه فعال در شهرستان وجود دارد، افزود: 3 شعبه دادسرا و 3 شعبه دادگاه در دهلران در حال فعالیت می باشند.

وی گفت: 13 شعبه شورای حل اختلاف شامل 5 شعبه شهری و 8 شعبه روستایی در این شهرستان فعالیت دارند که توانسته‌اند بیش از 1800 پرونده را مختومه کنند و 15 درصد پرونده‌ها را نیز به صلح و سازش ختم کنند.

برخی اظهار کرد: آموزش قبل از خطبه های نماز جمعه، آموزش همگانی از طریق رسانه ها توسط پیشگیری از وقوع جرم استان، برخورد قاطع با متخلفین و آگاهی مردم نسبت به مسائل حقوقی را از جمله مهمترین عوامل کاهش جرم در شهرستان دهلران دانست.

وی یادآور شد: بیشترین پرونده های تشکیل شده در دادگستری دهلران مربوط به اختلافات ملکی و تخریب اراضی ملی توسط دامداران می باشد.

رئیس دادگستری دهلران ابراز کرد: یکی از موضوعاتی که در جامعه نیازمند فرهنگ‌سازی بیشتر است پیشگامی معتمدین و متنفذین برای حل مشکل اختلافات بین زوجین است تا شاهد کاهش پدیده اجتماعی آمار طلاق در جامعه باشیم که البته در این زمینه در این شهرستان امسال 144 پرونده تشکیل‌شده که نسبت به موارد مشابه در سال گذشته این آمار کاهش را نشان می‌دهد .


ارسال نظرات
آخرین اخبار