دبیر شورای مدیریت بحران شهرستان تفت در نشست خبری با بیان اینکه شهرستان تفت هم در وضعیت بحرانی آب قرار دارد، گفت: اگر مردم در مصرف آب صرفه جویی نکنند در تابستان با مشکل جدی کمبود آب مواجه خواهیم بود.
کد خبر: ۸۵۳۲۶۵۶
|
۰۶ تير ۱۳۹۴ - ۱۱:۰۰

به گزارش خبرگزاری بسیج به نقل از صبح تفت: دبیر شورای مدیریت بحران شهرستان تفت صبح امروز در نشست خبری به مشکلات بحران آب کشور اشاره کرد و گفت: سد زاینده رود نزدیک به 1میلیون و500 هزار مترمکعب آب دارد.

علی اکبر سبزواری افزود: سالانه 300 هزار متر مکعب از سفره های آب زیر زمینی کشور کاسته می شود یعنی به ازای هر 5 سال به اندازه سد زاینده رود، سفره های آب زیر زمینی به پایین می رود.

وی این اتفاق را فاجعه ای در زیر زمین توصیف کرد و ادامه داد: سفره های آب کشور سالانه 900 هزار متر کعب ورودی دارد در حالی که 1میلیون و 200 هزار مترکعب از آن خارج می شود.

اینشان با بیان اینکه شهرستان تفت هم در وضعیت بحرانی آب قرار دارد، گفت: اگر مردم در مصرف آب صرفه جویی نکنند در تابستان با مشکل جدی کمبود آب مواجه خواهیم بود.

سبزواری  با انتقاد از برخی امکان دولتی و مراکز آموزش عالی شهرستان تفت که بیشترین مصرف کنندگان آب شرب را شامل می شوند، گفت: این نهاد باید تدابیر ویژه ای برای کاهش مصرف  آب داشته و وضعیت مصرف خود را متعادل کنند.

دبیر شورای مدیریت بحران شهرستان تفت اذعان داشت: امروز آبرسانی به اکثر روستاهای شهرستان تفت به صورت سیار انجام و روز به روز بر درخواست آب رسانی نیز افزوده می شود.

وی از راه اندازی کمپین حساس سازی بحران آب در تفت با اسم آب؛ مردم و صرفه جویی خبر داد و گفت: این کمپین از ششم الی دوازدهم تیر با هدف برجسته سازی و نمایان کردن بحران جدی آب به صورت اختصاصی در شهرستان تفت راه اندازی خواهد شد.

سبزواری به تشریح برنامه های این کمپین پرداخت و گفت: نصب بنرهای متعدد، نشست خبری بخشداران شهرستان با موضوع آب، نشست بانوان کارمند شهرستان تفت با موضوع صرفه جویی در مصرف آب، معرفی سفیران و همیاران آب و مسابقه بزرگ نقاشی عمومی با موضوع صرفه جویی از مهم ترین برنامه های این کمپین می باشد.

ارسال نظرات