امام جمعه زنجان گفت: مشکل اقتصادی تنها با نگاه به درون و دل بستن به استعدادها و قابلیت‎ها حل می‎شود.
کد خبر: ۸۵۳۲۵۳۱
|
۰۶ تير ۱۳۹۴ - ۰۹:۵۰

به گزارش خبرگزاری بسیج از زنجان؛ آیت‌الله شیخ‌علی خاتمی در خطبههای نماز جمعه این هفته با اشاره به روز پنجم تیر روز جهانی مواد مخدر اظهار داشت: بیشترین زندانیان در زمینه مواد مخدر است که استکبار جهانی در این زمینه تاثیرگذار است.

وی با بیان اینکه اگر نسل جوان دچار مواد مخدر باشند دشمن بهتر می‌‏تواند به آن جامعه مسلط شود، افزود: با توجه به اینکه سن اعتیاد کاهش یافته است باید به آن توجه شود.

خطیب جمعه زنجان بر ضرورت توجه مسئولان، خانواده و آموزش و پرورش در این زمینه تاکید کرد و گفت: باید در زمینه آموزش به خانواده‌ها و جوانان اقدامات عملی در جامعه صورت گیرد.

نماینده ولی فقیه در استان زنجان با بیان اینکه در این زمینه باید حساسیت داشت، تصریح کرد: برخی از آمار و اطلاعات در این زمینه وحشتناک است.

آیتالله خاتمی با اشاره به اینکه 90 درصد کسانی که به مواد مخدر دچار شدهاند از سیگار و قلیان آغاز کردهاند، تصریح کرد: سیل مواد مخدر در راه است و افراد مختلف جامعه با این خطر مواجه هستند.

وی با بیان اینکه هفت تن در سال گذشته در استان زنجان مواد مخدر مصرف کردهاند، گفت: 10 هزار ‌معتاد در استان زنجان وجود دارد.

خطیب جمعه زنجان آغاز با سیگار و قلیان و مصرف برای تفنن مهمترین علت درگیری جوانان به مواد مخدر است، افزود: بیشترین طلاق‏‌ها به دلیل اعتیاد افراد جامعه است و بیشترین زندانیها نیز از این موضوع نشات میگیرد.

نماینده ولی فقیه در استان زنجان با اشاره به ششم تیرماه را یک روز حساس و تاریخی عنوان کرد و گفت: این روز در پرونده استکبار جهانی روز سیاهی است چرا که در این روز نماینده امام در وزارت دفاع در سال 60 توسط ایادی استکبار مورد سوء قصد دشمنان قرار گرفتند.

آیت‌الله خاتمی با بیان اینکه مقام معظم رهبری امروز ناخدای کشتی نجات ایران اسلامی هستند، افزود: با ناکام ماندن این توطئه امام خمینی (ره) توطئههای دشمنان را ناکام عنوان کرده و گفتند اینان به کسانی قصد کردهاند که آوای صلح او در جهان طنین‏‌انداز است.

وی با اشاره به دهم ماه رمضان سالروز رحلت حضرت خدیجه کبری (س) گفت: پیامبر گرامی اسلام در این سال دو نفر از یاران با وفای خود را از دست داد.

آیتالله خاتمی با بیان اینکه اعضای تیم مذاکره‌کننده امانتدار، با غیرت و با شجاعت در مذاکرات حضور یافتهاند، افزود: این تیم با غیرت ملی، دقت کامل و قصد باز کردن گره و پیش بردن کار کشور در مقابل تعداد کثیر مذاکره‌کنندگان مشغول تلاش بوده و با شجاعت مواضع را بیان و دنبال می‏‌کنند.

وی گفت: خطوط قرمز از سوی گروه مذاکره کننده رعایت شده است، اگر چه مقام معظم رهبری بارها تاکید کرده‏اند که مشکل اقتصادی تنها با نگاه به درون و دل بستن به استعدادها و قابلیتها حل میشود.

ارسال نظرات