امام جمعه اردکان با انتقاد از برخی از مسائل بوجود آمده در کارخانجات گفت : مدیران صنایعی که برخلاف دستور خداوند عمل کنند ذره ای نزد مردم اردکان ارزشی ندارند .
کد خبر: ۸۵۳۲۴۲۴
|
۰۵ تير ۱۳۹۴ - ۱۷:۵۹

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از اردکان ؛ حجه الاسلام والمسلمین سید اسماعیل شاکر در خطبه های نماز جمعه این هفته با اشاره به صنعتی شدن شهرستان اردکان به بیان محاسن و مشکلات آن پرداخت و افزود : اگرچه این توسعه صنعتی از نظر اشتغال زایی و رونق اقتصادی برکاتی داشته است اما مشکلات و معضلاتی را نیز برای مردم بوجود آورده است .

وی گفت : دفاع ما از صنایع و سرمایه گذاران محترم به خاطر اشتغال زایی و مبارزه با بیکاری است که تا حدودی جای تقدیر دارد وگرنه از نظر مسایل زیست محیطی و بهداشتی و معضلات فرهنگی چیزی جز خسارت عاید مردم نشده است .

امام جمعه اردکان اظهار داشت : ما زحمات مسئولان و سرمایه گذاران را نادیده نمی گیریم ، ولی وقتی کارخانه و مجتمعی بیاید این دو عامل را نادیده بگیرد که اولا از نیروی بومی استفاده نکنند و علاوه بر مدیران و پیمانکاران ، نیروی کارگری خود را هم از غریبه ها تأمین کنند و ثانیا خریدهایشان را اعم از موادغذایی و بهداشتی و درمانی از شهرهای دیگر و استان های همجوار مانند اصفهان انجام دهند و علاوه بر آن به مسایل شرعی دهن کجی نمایند ؛ ما چطور ساکت بمانیم و فقط از گل و بلبل صنعت دم بزنیم ؟!

حجه الاسلام والمسلمین سید اسماعیل شاکر تصریح کرد : ما به جد از مسئولین صنایع چند مطلب را خواستاریم و با کمک مسئولین پیگیری هم می کنیم که اولا در استخدام نیرو و پیمانکار از جوان های مستعد و تحصیل کرده شهر و پیمانکارهای بومی استفاده کنند ؛ آن هم بصورت عادلانه و بابرگزاری آزمون عادلانه ، نه فرمالیته و نه با فرمهایی که به گفته برخی از مسئولین ، فردایش باید کاغذ پاره های آن را پشت کارخانه پیدا کنند و نه از طریق زد و بند و پارتی بازی .

وی افزود : ما هشدار می دهیم که غرور جوان اردکانی نباید بوسیله شما شکسته شود و نباید به نیروهای جویای کار توهین شود وگرنه ما هم بنابر فرمایش رسول خدا (ص) که فرمودند : « التکبر مع المتکبرین عین التواضع » غرور شما را می شکنیم .

خطیب جمعه اردکان اظهار داشت : ما به جد می خواهیم که در صنایع به مسایل شرعی و اعتقادی و باورهای دینی مردم احترام بگذارند . دعوت علنی به روزه خواری بر خلاف دستور خدا که فرموده روزه واجب است ، و دادن وعده ناهار به کارگران روزه خوار چگونه توجیه پذیر است ؟ برخی نگهبانی ها نیز اجازه ورود ماه رمضان را هم به کارخانه هایشان نمی دهند !!!

حجه الاسلام والمسلمین سید اسماعیل شاکر خطاب به مدیران کارخانجات گفت : مسئولان صنایع بدانند اردکان شهر دارالعلم است و مردم اردکان در کشور از جهت تدیّن و ایمان نمیگویم اول هستند ولی نمونه اند .

وی افزود : این مردم پای منبر و خطابه های آیت الله خاتمی (ره) و آیت الله بهجتی (ره) بزرگ شده اند ، چطور بپذیرند که مسئول و مدیر یک بخش از کارخانه دستور روزه خواری به جوانشان را می دهد !!!

امام جمعه اردکان گفت : مردم ما چگونه بپذیرند که هر روز صبح جوانانشان باید در سرویس ایاب و هاب به کارخانه بالاجبار به ترانه های حرام و موسیقی های زننده با صدای زنان گوش کند !؟

وی گفت : مردم چگونه ساکت بمانند و ببینند که برخی از صنایع برخلاف قوانین و مقررات و بر خلاف فتاوای همه مراجع و مقام معظم رهبری ، محیط زیست را آلوده می کنند و حاضر نیستند به خاطر سلامت و حفظ جان مردم کمی از سود خود را بکاهند و از فیلتر و فاضلاب درست و حسابی استفاده کنند !؟

خطیب جمعه اردکان تصریح کرد : ما به کسی جسارت نمی کنیم ، اما همه بدانند که آن کارخانه و صنعتی و مدیری که بر خلاف دستور خدا ، دستور روزه خواری می دهد ، نمازخانه را به انباری تبدیل می کند و حرمت مسایل شرعی را رعایت نمی کند و غرور جوانان ما را که برای کار مراجعه می کنند زیر پا می گذارد و به محیط زیست و سلامت مردم توجه نمی کند و قوانین را دور می زند ، پشیزی در نزدم مردم متدین و مؤمن اردکان ارزشی ندارند .

حجه الاسلام والمسلمین سید اسماعیل شاکر گفت : مردم ما دین و اعتقاد خود را با هیچ چیز عوض نمی کنند وگرنه که این همه اهل جمعه و جماعت و عزاداری و قرائت قرآن نبودند .

وی خطاب به مدیران کارخانه ها گفت : پیشنهاد می کنم برخی از مسئولین صنایع که به اردکان نمی آیند حداقل به نماز جمعه و مساجد سری بزنند تا اینجا را با برخی شهرهای دیگر اشتباه نگیرند و اگر ذهنیتی اشتباه درباره مردم اردکان دارند برطرف کنند .

امام جمعه اردکان اظهار داشت : ما هشدار می دهیم که اگر کاسه صبر مردم لبریز شود ، کار به تجمع و شکایت و پر کردن طومار و حتی راهپیمایی و اعتراض علنی هم می رسد و عواقب آن بر عهده خود صنایع است .

وی در ادامه خطاب به مسئولین شهرستان گفت : صحبتی هم با مسولین داریم و آن اینکه همه متحد باشید و اختلافات سیاسی را کنار بگذارید و در این موضوع یکصدا از حق مردم دفاع کنید وگرنه اولین ضربه را خود شما می خورید .

حجه الاسلام والمسلمین سید اسماعیل شاکر افزود : چقدر انسان ناراحت می شود که در برخی از این صنایع به نامه های مسئولین رده بالای شهر ما بی توجهی و بی اعتنایی و بلکه گاهی اهانت می شود !!

وی گفت : از مسئولین قضایی هم خواستاریم که ـ بنابر دستور مقام عظمای ولایت حضرت آیت الله العظمی خامنه ای که فرموده اند : درباره مسایل زیست محیطی محکم برخورد کنید ـ با تخلفات صنایع بصورت ویژه و با حساسیت خاص مقابله و رسیدگی کنند و هرگز کوتاه نیایند که این خیانتی در حق همه مردم به حساب می آید و به فرموده حضرت امیرالمؤمنین علی (ع) : بزرگترین خیانت ، خیانتی است که به عموم برگردد ( اعظم الخیانه خیانه العامه )

امام جمعه اردکان اظهار امیدواری کرد که انشاالله با عنایت خداوند و با کمک مسئولین بتوانیم شهر اردکان را از نظر مادی و معنوی ارتقا ببخشیم .

حجه الاسلام والمسلمین سید اسماعیل شاکر در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به هفته صرفه جویی در مصرف آب گفت : شهرستان اردکان در سطح استان در رتبه اول مصرف آب قرار دارد و این نشان دهنده آن است که اسراف ما زیاد است .

وی افزود : با توجه به وضعیت موجود منابع آب و عدم صرفه جویی ، کار به جیره بندی و قطع آب خواهد رسید .

امام جمعه اردکان با اشاره به نصب ایستگاه های برداشت آب و دستگاه های تصفیه آب در سطح شهر اظهار داشت : برخی از افراد در استفاده از این ایستگاه ها مسائل شرعی و صرفه جویی را رعایت نمی کنند که دارای اشکال شرعی است .

حجه الاسلام والمسلمین سید اسماعیل شاکر در بخش دیگری از خطبه های نماز جمعه این هفته ضمن گرامیداشت سالروز شهادت آیت الله بهشتی و 72 تن از یاران انقلاب فرا رسیدن هفته قوه قضائیه را تبریک گفت و اظهار داشت : شهادت این عزیزان از مصیبت های کمرشکن در اوائل انقلاب و از سندهای جنایات منافقان و اربابشان آمریکا است .

وی از کسانی که در قوه قضائیه هستند خواست تا راه این شهداء را ادامه دهند و تمام همت خود را در اجرای عدالت بکار گیرند .

امام جمعه اردکان همچنین با اشاره به کاهش مراجعه مردم به سازمان انتقال خون برای اهداء خون از مردم خواست برای نجات جان نیازمندان و سلامت خودشان این امر مهم را فراموش نکنند .

تسلیت سالروز رحلت بانوی بزرگ اسلام حضرت خدیجه کبری (س) و بیان گوشه ای از زندگانی آن حضرت از دیگر مباحثی بود که امام جمعه اردکان به آن پرداخت .

ارسال نظرات