امام جمعه رضوانشهر گفت: هیچ انسانی در آزمون و امتحانات الهی دارای استثناء نمی باشد و همه در پیشگاه الهی مساوی هستند.
کد خبر: ۸۵۳۲۳۹۳
|
۰۵ تير ۱۳۹۴ - ۱۳:۴۰

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از رضوانشهر، حجت الاسلام و المسلمین حبیبی در نشست اخلاقی در  سپاه ناحیه رضوانشهر ضمن عرض تبریک و قبولی طاعات و عبادات در این ماه، با اشاره به تفاوت های امتحانات الهی و دنیوی اظهار کرد: یکی از تفاوت های بین امتحانات الهی و دنیوی در آن است که 

آزمون های دنیوی محدود است ولی آزمونهای الهی و اخروی نامحدود است و در همه زمان ها وجود دارد.

وی یکی دیگر از امتحانات الهی را در نوع مواد امتحانی دانست و افزود: در مواد امتحانی، در آزمون های دنیوی موارد محدودی وجود دارد ولی در آزمون های الهی انسانها با انواع ثروت، امنیت، پست و مقام و ... مورد امتحان الهی قرار می گیرند.

امام جمعه رضوانشهر سومین تفاوت در این دو آزمون را مخاطبین آن دانست و گفت: آزمون شوندگان دنیوی اقشار بخصوصی مانند دانش آموزان، دانشجویان، جویای کار و ... هستند ولی در آزمونهای الهی هیچ استثنایی در بین افراد وجود ندارد و زن و مرد، پیر و جوان در پیشگاه الهی مورد آزمون الهی قرار می گیرند.

حجه الاسلام حبیبی به اهمیت تواضع و فروتنی اشاره کرد و افزود: یکی از راه های امتحان الهی همین پست و مقام می باشد و متاسفانه خیلی ها وقتی به مقام و جایگاه بالایی می رسند گذشته خود را فراموش می کنند و دچار غرور و تکبر می گردند که این همان فراموش نمودن خدای متعال است.

وی یکی از آفات بشری را لجاجت دانست و اضافه کرد: لجاجت انسان را عاقبت به خیر نمی کند.

امام جمعه رضوانشهر ادامه داد: عوامل فتنه 88 چه کسانی که در زندان هستند و چه کسانی که هم اکنون آزاد هستند می دانند که اظهاراتشان در آن دوران اشتباه بوده ولی بر حسب لجاجتی که دارند بر اشتباهات خود صحه می گذارند و آن را درست می دانند که اگر به خودشان نیایند و دست از لجاجت بر ندارند عاقبت به خیر نمی گردند.

ارسال نظرات