خبرهای داغ:
شاه امیریان
نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی:
نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی گفت: دلیل استنکاف دولت از قطع یارانه ثروتمندان را نمی‌دانیم.
کد خبر: ۸۵۳۲۳۰۹
|
۰۴ تير ۱۳۹۴ - ۲۱:۲۱
به گزارش خبرگزاری بسیج از فارس، سید حسین ذوالأنوار عصر امروز در نشست هم‌اندیشی اصولگرایان فارس که با حضور جعفر قادری دیگر نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی برگزار شد، اظهار داشت: حداقل نیمی از یارانه‌بگیران به آن نیاز ندارند و وجود یا عدم وجود این مبلغ ناچیز برای آنها فرق ندارد و دولت به‌ جای عمل به وظیفه خود می‌گوید می‌خواهند مردم را به دولت بدبین کنند و به همین سبب مجلس پیش‌قدم شد و راه را برای این کار باز کرد.

وی ادامه داد: چندی قبل دوباره آمار یارانه‌بگیران 76 میلیون نفر اعلام و باز پول به‌ حساب ریخته شد و مشخص نیست در شرایطی که دولت پول کارمندان یا تاکسی‌دارهایی که در انتخابات گذشته همکاری کرده‌اند را ندارد و نمی‌پردازد، چرا همچنان این مقدار یارانه به بی‌نیازها پرداخت می‌شود.

نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: وقتی دولت حساب بانکی و اسناد املاک همه را دارد و متوجه می‌شود با یک کارت سوخت در کدام منطقه به چه خودرویی و چه میزان بنزین زده‌ شده، چرا همچنان از قطع یارانه ثروتمندان خودداری می‌کند و یا حداقل سقفی برای حذف یارانه درآمد بالاتر از چند میلیون اعلام نمی‌شود.

این نماینده مجلس در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به مسئله مذاکرات هسته‌ای، گفت: قرآن می‌فرماید یهود و نصاری از مسلمانان راضی نمی‌شوند تا اینکه تابع سیاست‌های آنان شوید.

ذوالأنوار بیان کرد: بنابر همین استدلال قرآنی، ما اگر انرژی هسته‌ای را تحویل بدهیم تازه حلقه اول است، چراکه جنگ تحمیلی را همین 1+5 به راه انداخت و از آمریکا، انگلیس، چین و روسیه همه پشت صدام صف کشیدند اما خدای متعال از ناحیه همین جنگ منافعی نیز نصیب ما ساخت.

* افشای نام دانشمندان هسته‌ای عراق، ترور صدها نفر از آنان را به دنبال داشت

وی تبیین کرد: این‌ها اگر بتوانند تمام ما را خفه می‌کنند؛ همپیمانان آمریکا همان کسانی هستند که وقتی صدام اجازه داد با دانشمندان هسته‌ای عراق آشنا شوند طی مدت کوتاهی حدود 180 دانشمند جهان اسلام را در عراق توسط شرکت «بلک واتر» کشتند.

نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی یادآور شد: شهید احمدی‌روشن در بحث داروهای هسته‌ای پوزه غرب را به خاک مالید و در شرایطی که اینها اورانیوم 20 درصد را به ما نمی‌دادند، آن را ساخت و نیروگاه تهران داروی هسته‌ای موردنیاز 900 هزار نفر را تولید کرد که اکنون بخشی از آن صادر می‌شود.

نماینده مردم شیراز در مجلس متذکر شد: وقتی یک نفر از این سرمایه‌ها چنین کاری کرد تمام غرب مبهوت شد و این‌گونه است که آن‌ها به دنبال شناسایی این نخبگان و دانشمندان هستند.

وی سپس با اشاره به برخی از پیشرفت‌هایی که در اثر فشارها نصیب ایران شده، عنوان داشت: مسئولان وزارت صنایع می‌گویند تحریم 20 تا 30 درصد بر صنعت ما تأثیر دارد، اما برخی مسئولان حتی آب خوردن و ازدواج را به این موضوع ارتباط دادند.

ذوالأنوار بیان داشت: رشد ژاپن در شرایط تحریم بود، به طوری که در 11 سالی که هنوز می‌گفتند اعتماد غرب را به دست نیاورده به اوج قدرت اقتصادی دست‌ یافت و همان ژاپنی که همه می‌گفتند جنس ژاپنی تقلبی است، اکنون به‌ جایی رسیده که همه خواهان کالاهای آن هستند.

وی تبیین کرد: در شب امتحان می‌توان نصف کتاب را خواند و در زمان خطر انسان قدرتی مضاعف می‌یابد و بنابر همین است که در تحریم نیز باید روی پای خود بایستیم.

نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی افزود: ما در حال حاضر حدود یک میلیون نخبه و بیش از چهار میلیون فارغ‌التحصیل دانشگاهی داریم، اما بسیاری از آنها بیکار هستند، بنابراین دولت باید از این انرژی و زیرساخت استفاده کند.

ذوالأنوار خاطرنشان کرد: ما در حوزه دفاع در منطقه بی‌نظیر هستیم و از نظر امنیت نیز شرایطی مهیا برای پیشرفت داریم.

این نماینده مجلس عنوان کرد: وقتی ایران پهباد را نشاند روس‌ها حاضر شدند نقشه آن را بدهیم و در ازای آن چیزهایی بدهند که نیروهای امنیتی ما همان‌ها هستند که تروریست مورد حمایت دستگاه‌های اطلاعاتی استکبار را در کشوری دیگر دست‌ بسته دستگیر کرده و به ایران می‌آورند.

* دستی پنهان کشور ما را از بلایا حفظ می‌کند

ذوالأنوار ادامه داد: این امنیت، زیرساخت و سرمایه در اختیار دولت است که بتواند اشتغال و تولید ایجاد کند و به جوانان شغل مناسب بدهد.

وی اضافه کرد: الان پول نفت ما 88 میلیارد دلار کم شده و مملکت به لطف الهی می‌چرخد و هرچند فشار هست، اما زندگی کسی فلج نشده است.

نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی تأکید کرد: استکبار با کمک سعودی پول نفت را نصف کرد که همین موضوع ونزوئلا را دچار مشکل کرده، اما در شرایطی که همگان مدت‌ها است منتظرند که ببینند آیا ما دستمان را بالا می‌بریم بر قدرت منطقه‌ای ما افزوده‌ شده و ایران اسلامی به سبب سرمایه نادیدنی قدرت الهی دچار مشکل نشده است.

* حذف یارانه ثروتمندان، مشکلات کشور را حل می‌کند

این نماینده مجلس در ادامه به برخی از راهکارهای پیشنهادی خود در زمینهٔ اقتصاد مقاومتی و متکی به درون پرداخت و گفت: در صورت قطع یارانه ثروتمندان، 24 هزار میلیارد تومان از 48 هزار میلیارد تومان یارانه پرداختی قادر است بسیاری از مشکلات کشور را حل کند.

وی افزود: راه دیگر اقتصاد مقاومتی این است که با توجه به اینکه در کشور 700 میلیون مترمکعب گاز مصرف می‌کنیم دولت برای صرفه‌جویی در آن برنامه‌ریزی کند تا مردم وارد میدان شوند چراکه قانون اصلاح الگوی مصرف نیز دو سال پیش ابلاغ‌ شده است.

ذوالانوار ادامه داد: 15 درصد صرفه‌جویی در سوخت، روزی در سوخت 110 میلیارد تومان را به کشور بازمی‌گرداند.

وی اضافه کرد: 40 درصد برق ما از نیمه‌شب تا صبح بیکار است که 73 هزار مگاوات می‌شود و می‌توان از این ظرفیت که از نیمه‌شب تا ساعاتی از بامداد بیکار است، 30 هزار مگاوات برق صرفه‌جویی کرد که 30 برابر برق یمن می‌شود.

نماینده مردم شیراز در مجلس توضیح داد: فرزندان هوشمند ملت ایران سامانه‌های صرفه‌جویی در بخاری را ساخته‌اند و توجه به همین نکته کوچک می‌تواند چقدر صرفه‌جویی به بار آورد.

وی سپس بیان کرد: کولر آبی را مردم از ساعت دو شب خاموش می‌کنند و کاری ندارد که وزارت صنایع از سال آینده اجازه ندهد کولر بدون تایمر وارد بازار شود و آنگاه نتیجه آن را در اقتصاد ببیند.

* خودروی برقی در ایران به‌ خوبی جواب می‌دهد

ذوالأنوار با بیان مثال‌های دیگری در زمینهٔ اقتصاد مقاومتی، افزود: خودرو برقی را می‌توان با همان برق صرفه‌جویی شده از نیمه‌شب‌های شهرها تأمین انرژی کرد که اکنون بیش از 30 درصد بچه‌های تهران علائم آسم دارند و اگر این خودرو برقی بیاید به کاهش آلودگی شرها نیز کمک می‌کند.

به گفته وی، با یک لیتر بنزین که یک هزار تومان قیمت دارد، 10 کیلومتر راه طی می‌شود، اما خودروی برقی با یک کیلووات برق که معادل 52 تومان هزینه دارد هفت کیلومتر راه طی می‌کند.

ذوالأنوار تصریح کرد: این کارها اقتصاد مقاومتی است و پول نیاز ندارد که دولت بگوید پول ندارم و به‌ درستی همین توانمند شدن است که جلوی زورگویی دشمن را می‌گیرد.

وی ابراز داشت: اگر قدرتمند شدیم مصون می‌مانیم و درغیراینصورت 1+5 آمده که بنیان‌های ما را بکند و جلوی دانش ما بایستد.

* در انتصاب مدیران تعدیلی ندیدیم

نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی در بخش دیگری از سخنان خود با رد شعارهای دولت در مورد عزل و نصب متعادل مدیران، اظهار داشت: در استان فارس یک مدیر اصولگرا داشتیم که تمام تلاش مدیریت اجرایی در این دو سال برکناری وی بود و این تعادل که می‌گویند کجا است که ما نمی‌بینیم.

وی افزود: بسیاری از پروژه‌های سفر متعلق به بخش خصوصی و پروژه‌هایی مانند پتروشیمی‌ها و حرم متعلق به قبل از این دولت بوده است و ما دلیل این امر را در مدیریت‌های مسئله‌دار می‌دانیم.

ذوالأنوار ادامه داد: در بحث بودجه در فصل اسفند مسئولان هر استانی حداکثر تلاش خود را می‌کنند که برای مردم استان خود بودجه بگیرند اما ما تلاش چندانی در این زمینه ندیده‌ایم.

وی همچنین در پاسخ به سؤال مدعوین، آمار بالای قتل و ضرب‌وجرح در فارس را ناشی از عدم هماهنگی مدیریت اجرایی با مدیریت انتظامی دانست.


ارسال نظرات
پر بیننده ها