خبرهای داغ:
شاه امیریان
یادداشت خبرگزاری بسیج از استان فارس
آن 175 شهید آمدند تا بار دیگر روحیه مقاومت و عزت مندی ایران را تازه تر و قویتر از هر زمان دیگر به مردم انقلابی ایران بدمند و نشان دهند که حتی با دستان بسته نیز میتوان مقاومت کرد و پیروز گشت.
کد خبر: ۸۵۳۲۳۰۵
|
۰۴ تير ۱۳۹۴ - ۲۰:۰۰
خبرگزاری بسیج استان فارس: خبر تفحص و بازگشت پیکر 175 غواص شهید چنان شوک عظیمی به ملت ایران وارد نمود که گوشه ای پس لرزه های آن در حضور گسترده و دهها هزار نفری مردم در مراسم شکوهمند تشییع پیکر شهدای غواص تبلور یافت، اما جنبه مهمتر این واقعه ، رجوع واقعی مردم و جامعه به سیرت و فرهنگ شهدای نبرد حق علیه باطل است که براستی میتوان یگانه مسیر برون رفت از تنگناها و پیچ های تاریخی کنونی کشور را در آن جستجو کرد.

35 سال پیش زمانی که جبهه استکباری و عروسک خیمه شب بازی آنان ، دیکتاتور عراق تصور میکردند انقلاب جوان ایران در شرایط شکننده و ضعف قرار دارد و با تلنگری نظامی براحتی نابود میشود. این عزم و انسجام ملی و روحیه مقاومت و تسلیم ناپذیری ملت ایران در مقابل زورگویان و مستکبران بود که قدرتمند تر از هر سلاح مدرن ارتش بعثی ، دشمنان را از خاک کشور بیرون راند و استقلال و عزت کشور را همانند مروایدی گرانبها صیانت نمود. شهدای 8 سال دفاع مقدس در این میان خط شکنان این عرصه و نمونه عینی راه مقاومت و ایثار برای حفظ ارزش ها و آرمان های اسلامی و ملی کشور هستند که با فدا کردن جان و زندگی خود در این راه، به الگوی ناب آزادگی و تسلیم ناپذیری در مقابل تعرض و زورگویی برای نسل های آتی ملت ها تبدیل شدند. کسانی که از خون خود گذشتند تا عزت ملی کشور توسط بیگانگان پایمال نشود.

تفحص و ظهور 175 غواص آنهم با دستان بسته و زنده به گور شده در بطن تلخی و اندوه بسیار خود، تجلی شکوهمندانه از والاترین درجه از روحیه مقاومت و تسلیم ناپذیری در برابر زورگویی ها و آورنده پیامی مهم و سرنوشت ساز برای ملت ایران است که توجه و رجوع به آن، بیش از هر زمان دیگر نیاز است و آن اینکه حتی در سخت ترین شرایط و نابرابرترین نبردها نیز مقاومت و پایداری ملی در حفظ استقلال و عزت کشور، دشمنان را علی رغم تمامی امکانات مادی خود به زانو در خواهد آورد.

ارزش و اهمییت این پیام در شرایط کنونی کشور که دشمنان و عنودان ایران اسلامی بار دیگر و با حربه ای دیگر ، امیدوار به تسلیم کردن ملت ایران شده اند آنقدر والاست که مقام معظم رهبری (مده ظله العالی)در پیام تاریخی خود آن را "بشارت الهی" برای ملت ایران دانسته اند. کشور ما امروز بار دیگر صحنه نبرد حق علیه باطل گردیده است که در این عرصه بجای گلوله و تانک، تولید ملی و کار سلاح و ابزار نبرد است اما روحیه مقاومت و تسلیم ناپذیری و انسجام و عزت ملی با دوران دفاع مقدس 8 ساله هیچ تفاوتی ندارد.

آن 175 شهید آمدند تا بار دیگر روحیه مقاومت و عزت مندی ایران را تازه تر و قویتر از هر زمان دیگر به مردم انقلابی ایران بدمند و نشان دهند که حتی با دستان بسته نیز میتوان مقاومت کرد و پیروز گشت.


ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار