خبرهای داغ:
شاه امیریان
سرهنگ شادمند در گرهمائی مبلغین و فعالان فرهنگی شهرستان جهرم:
فرمانده سپاه جهرم گفت: بسیج بستر تربیت دینی را در مساجد و پایگاهها فراهم نموده، حال باید روحانیون پای در این راه نهاده و در جهت کادر سازی نسل آینده انقلاب اسلامی با کمک به شجره طیبه صالحین بسیج، به این مهم بپردازند.
کد خبر: ۸۵۳۲۲۹۹
|
۰۴ تير ۱۳۹۴ - ۱۷:۳۹
به گزارش خبرگزاری بسیج از فارس، محمد صادق شادمند، فرمانده سپاه جهرم در گردهمائی مبلغان و فعالان فرهنگی آن شهرستان کهدر اولین روز از ماه مبارک رمضان برگزار گردید، با ذکر آمار و ارقامی از فعالیتهای ضد فرهنگی دشمن در عرصه ماهواره، شبکه های تلویزیونی، اینترنت و فضای مجازی اظهار نمود: نیاز مردم به وجود روحانیت مانند نیاز انسان به هوا است.
سرهنگ شادمند سپس با ذکر حدیثی از امام حسن مجتبی(ع) در مورد مشخصات یک مسجد خوب به ایراد سخنرانی پرداخت .

وی با بیان اینکه ارتباط روحانیون با مخاطبین در مساجد ضامن اخلاق و رفتار صحیح اسلامی در محله و سطح شهر می شود بیان داشت: آیین دوست یابی برای جوانان که ائمه اطهار علیهم السلام بر آن تأکید داشته اند باید از درون مساجد شکل بگیرد نه از طریق فضاهای مجازی و اینترنت.

سرهنگ شادمند با ذکر این جمله از امام (ره) که فرمودند:« مساجد سنگر است سنگرها را حفظ کنید» بیان داشت: اهمیت دادن علماء و روحانیون به مساجد و همچنین همدلی بین امام جماعت، هیأت امناء و بسیج مسجد به عنوان سه رکن اساسی بسیار مهم و تأثیر گذار در انجام امورات فرهنگی و مقابله با جنگ نرم دشمن است.

وی ضمن تأکید بر راههای جذب جوانان به مساجد از برخی از مسئولین که در این راه مشکلاتی را بر سر راه بسیج ایجاد می کنند ابراز گله مندی نمود و اظهار داشت: مساجد مهمترین پایگاه برای جذب جوانان به بسیج است که وجود آن رونق و گرمی به مسجد می دهد.

وی افزود: در صدر اسلام مسجد النبی نه تنها برای نماز خواندن بلکه برای امورات مهم اقتصادی، سیاسی، نظامی و رفع مشکلات مردم نیز استفاده می شد. اکنون نیز مساجد ما باید محل ایجاد علم و فن آوری، برقراری مسائل درسی و دانشگاهی و .... باشد.

فرمانده سپاه جهرم با اشاره به نوشتن خطای روحانی یا بسیجی پای اسلام و حکومت اسلامی توسط عده ای تنگ نظر، عنوان داشت: نحوه برخورد بزرگسالان با جوانان در مساجد و همچنین راههای تسخیر قلب جوانان در این زمانه باعث جذب و پایبندی ایشان به مسجد و اعتقادات ناب اسلامی می گردد.

وی با اشاره به حضور و بروز فضای مجازی در خلوتهای جوانانمان آن را خطری بسیار بزرگ برای آینده کشور توصیف نمود.

سرهنگ شادمند با بیان اینکه 90 درصد از شهدای ما از دل مساجد و با یادگیری درس دین و شهادت طلبی از پای منبرهای علماء به جبهه ها اعزام شدند، اظهار نمود: متأسفانه امروز شاهد این هستیم که حدود 75 درصد از مساجد شهرستان امام جماعت و روحانی ندارند بنابراین از مسئولین حوزه های علمیه شهرستان تقاضا می نمایم که برای حل این معضل چاره ای بیاندیشند.

وی ضمن تقدیر از روحانیونی که به همکاری با شجره طیبه صالحین در بسیج پرداخته اند، عنوان داشت: بسیج بستر تربیت دینی را در مساجد و پایگاهها فراهم نموده، حال باید روحانیون پای در این راه نهاده و در جهت کادر سازی نسل آینده انقلاب اسلامی با کمک به شجره طیبه صالحین بسیج، به این مهم بپردازند.

سرهنگ شادمند با اشاره به اعتماد عمیق مردم به روحانیت بیان داشت: دست روحانیونی را که در راه کمک به شجره طیبه صالحین و جهاد فرهنگی در کارزار جنگ نرم با دشمنان دین و ملتها، به بسیج کمک کنند را می بوسم.



ارسال نظرات
پر بیننده ها