خبرهای داغ:
شاه امیریان
حجت الاسلام والمسلمین حدائق در محفل قرآنی سپاه فجر:
حجت الاسلام والمسلمین حدائق گفت: یکی از مصادیق تقوا، خدا محوری، اعتقاد به روز جزا و رفتار خوب با مردم است.
کد خبر: ۸۵۳۲۲۵۹
|
۰۴ تير ۱۳۹۴ - ۱۳:۴۴
به گزارش خبرگزاری بسیج از فارس، همزمان با ماه رمضان و در دومین پنجشنبه این ماه مبارک، دومین‌ محفل‌ اُنس با قرآن کریم سپاه‌ فجر فارس با حضور سردار گزنی، حجت الاسلم حاجی زاده نماینده ولی فقیه در سپاه فجر، پاسداران و پایوران سپاه فجر فارس و با سخنرانی حجت الاسلام والمسلمین شیخ علیرضا حدائق در حرم مطهر حضرت سید علاالدین حسین (ع) شیراز برگزار گردید.

حجت الاسلام والمسلمین شیخ علیرضا حدائق در این محفل قرآنی به تبیین عظمت ماه مبارک رمضان پرداخت و گفت: رسول خدا می فرمایند در ایام زندگی شما خداوند نسیم های رحمتی را به وزش در می آورد، خودتان را در مسیر این نسیم‌ها قرا بدهید. از مصادیق این نسیم های رحمت، ماه مبارک رمضان است.


وی با یادآوری اینکه 11 ماه روزمرگی زندگی دنیوی انسان‌ها را مشغول می‌کند، لذا ماه رمضان فرصتی برای پیدا کردن خویشتن خویش است تا انسان به آنچه که باید باشد بازگردد، گفت: خداوند در ماه رمضان امتیازات فراوانی برای بندگان روزه‌دار قائل می‌شود به عنوان مثال در این ماه، نفس‌ها تبسیح خداوند و خواب‌ها عبادت است و این امتیازاتی است که در ماه‌های دیگر وجود ندارد.

قرآنی مؤثر است که همراه با ولایت باشد

مدیرعامل بنیاد مهدی موعود(عج) فارس با تأکید بر اینکه قرآنی مؤثر است که همراه با ولایت باشد، گفت: خداوند در دومین آیه دومین سوره قرآن کریم یعنی سوره بقره اثرگذاری قرآن کریم را مشروط دانسته است و بیان می‌فرماید که قرآن کریم هر کسی را هدایت نمی‌کند.

حجت الاسلام والمسلمین حدائق ادامه داد: بهترین ساعات یکسال در این ماه اتفاق افتاده است. در روز عرفه و شب قدر خدا همه را دعوت کرده است، در بین این مدعوین ولی عصر (عج) هم حاضر است، بدون شک دعای امام زمان (عج) دعای مقبول است، خداوند به برکت دعای خوبان، دعای دیگران را هم می پذیرد، در شب قدر در روز عرفه این اتفاق مبارک رقم می خورد. ماه رمضان، ماه یاد گرفتن چگونه زندگی کردن برای یازده ماه دیگر است، در همه تشکیلات رسمی و خصوصی آموزش های ضمن خدمت داریم، ماه مبارک رمضان تربیت ضمن زندگی است از ناحیه خداوند برای بندگانش.


مهم ترین خروجی روزه، رسیدن به مقام تقواست

وی افزود: ماه رمضان، ماه بازگشت به فطرت است، در ماه رمضان دو کار باید انجام دهید یکی به گذشته تان نمره دهید و دیگری برنامه ریزی برای آینده، قرآن می فرماید مهم ترین خروجی روزه، رسیدن به مقام تقواست، همه چیز هم در این ماه مهیاست، یکی از مصادیق تقوا، خدا محوری، اعتقاد به روز جزا و رفتار خوب با مردم است. با تقوا، اقتصاد شکوفا می شود، مشکلات اقتصادی مربوط به بی تقوایی است، قرآن در سوره طلاق می فرماید شما با تقوا شوید ما اقتصادتان را شکوفا می کینم.


ماه رمضان تمرین اراده و ایستادگی است

حجت الاسلام والمسلمین شیخ علیرضا حدائق در پایان صحبت هایش گفت: خداوند می خواهد به بشر ثابت کند، ای انسان تو نیرویی در وجودت هست به نام اراده، این روزه در قیامت حجت خدا بر ما می شود، خداوند روز قیامت خواهد گفت انسان تو اراده خود را برای نخوردن بکار گرفتی چرا همان اراده را برای غیبت نکردن استفاده نکردی؟ همان اراده را چرا برای جلوگیری از بد اخلاقی استفاده نکردی؟ ماه رمضان تمرین اراده و ایستادگی است.

سرهنگ شفیعی معاونت روابط عمومی و تبلیغات سپاه فجر فارس در حاشیه این مراسم به خبرنگار خبرگزاری بسیج گفت: محفل قرآنی پاسداران و پایوران سپاه فجر فارس، پنجشنبه های ماه مبارک رمضان در حرم های مطهر حضرت احمد بن موسی (ع) و حضرت سید علاالدین حسین (ع) شیراز برگزار خواهد شد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها