با حضور امام جمعه صائین قلعه

کلاس اخلاق در ابهر برگزار شد

کلس اخلاق ویژه پاسداران ابهری با حضور امام جمعه صائین قلعه برگزار شد.
کد خبر: ۸۵۳۲۲۴۵
|
۰۴ تير ۱۳۹۴ - ۱۶:۵۲
به گزارش خبرگزاری بسیج از زنچان؛ در ششمین روز از ماه مبارک رمضان کلاس اخلاق پایوران و سربازان سپاه ناحیه ابهر با حضور حجه الاسلام موسوی امام جمعه شهر صائین قلعه در نماز خانه سپاه ناحیه ابهر برگزار گردید.

در این جلسه حجه الاسلام موسوی ضمن بیان اهمیت موضوع امربه معروف ونهی ازمنکر در جامعه گفت:

در موضوع امر به معروف و نهی ازمنکر بایدبدنبال این باشیم که جهل را از بین ببریم تا انسان هارا به نورانیت برسانیم ، اسلام یک دینی است که در همه ابعاد اجتماعی ، اقتصادی ،فقه و ... جامعیت دارد ،چقدر توانسته ایم خودمان را در بحث امر به معروف و نهی ازمنکر تربیت کنیم !

وی در ادامه افزود اگر ما امربه معروف و نهی ازمنکر میکنیم باید به دیگران هم اجازه امربه معروف و نهی از منکر را هم بدهیم واستانه تحمل خود مان را هم بالا ببریم .

وی در همین زمینه با نقل خاطره ای از مرحوم کاشف الغطاع گفت : مرحوم کاشف الغطاع در مسجد بودند و نیازمندی مراجعه میکند و برای نیازمند پول جمع آوری میکنند و نیاز آن را برطرف میکنند بعد این نیازمند یک سیدی هم آمد وخطاب به مرحوم کاشف الغطاع گفت سهم مرا هم بده ، مرحوم کاشف الغطاع میفرمایند دیر آمدی در همین حال این سید آب دهان خود را به صورت مرحوم کاشف الغطاف پرت میکند ! ولی این شخصیت بزرگوار در مقابل این کار سیدبا عبای خودش از بین نمازگزاران برای آن پول جمع آوری میکند.

حجه الاسلام موسوی امام جمعه صائین قلعه در پایان در بیان مراتب امربه معروف و نهی ازمنکر گفت در مرتبه اول خودمان از درون احساس دلسوزی کنیم و بعد مراتب امربه معروف نهی ازمنکر را بشناسیم ، خود پیامبر (ص) هم از همین روش استفاده کردن و خطبه شعبانیه آن حضرت نمونه سیره امربه معروف و نهی ازمنکر میباشد.

ارسال نظرات
آخرین اخبار