جانشين دبيركل ستاد كنگره شهداي روحاني كشور:
جانشين دبيركل ستاد كنگره شهداي روحاني كشور گفت: دانشنامه و دائره المعارف روحانيت در حال بررسي و تدوين است.
کد خبر: ۸۵۳۲۲۰۵
|
۰۴ تير ۱۳۹۴ - ۱۴:۵۰

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از گیلان، یحیی عقیلی در دیدار با استاندار گیلان که امروز در استانداری برگزار شد ضمن ارائه گزارشي از روند برگزاري كنگره هاي شهداي روحاني در سطح كشور اظهار کرد: مدت 14 سال است مطالعات و شناسايي شهدا روحانی آغاز شده است و دانشنامه و دائره المعارف روحانيت در حال بررسي و تدوين است.

وی با اشاره به نقش استانها و توليد محصولات از سوي آنان اشاره و افزود: در 27 استان كنگره برگزار شده است و در سال 95 اجلاسيه كشوري برگزار خواهد شد.

جانشين دبيركل ستاد كنگره شهداي روحاني كشور تصریح کرد: جمع آوري آثار شهدا روحاني، دسته بندي و مرتب كردن آثار و اطلاعات جمع آوري شده مربوط به هر شهيد و انجام مراحل گوناگون تدوين و انتقال به رايانه به صورت يك برنامه مدون براي استفاده در برنامه هاي مختلفي كه در جهت نشر فرهنگ ايثار وشهادت برگزار مي شود.

عقیلی افزود: برپايي نمايشگاه ها و برنامه هاي فرهنگي در مناطق مختلف كشور و ارائه آمار دقيق شهداي روحاني با توجه به فقدان آمار دقيق ايثارگران روحاني از وظایف این ستاد است.

دکتر محمدعلی نجفی استاندار گيلان در این دیدار گفت: از افتخارات گیلان داشتن شهدای روحانی برجسته در کشور است و استانداری در جهت شناساندن این شهدا آمادگی کامل دارد.

وی با اشاره به شهداي شاخص روحاني گيلان افزود: ميرزا كوچك، سيد يونس رودباري و آيت ا... احسانبخش در سخت ترين شرايط به مبارزه با مستكبرين زمان خود پرداختند و در كشور به عنوان الگوهای روحانی مبارز شخصيت بارزی دارند.

استاندار گیلان به ضرورت استفاده از تمامي فرصت ها در برگزاري باشكوه كنگره شهداي روحاني استان تأكيد و خاطرنشان كرد: مديران در استانداري و فرمانداريها موظف هستند زمينه تحقق برگزاري باشكوه كنگره استاني شهداي روحاني را فراهم و تا در  اجلاسيه كشوري سال 95 گيلان سهم بسزايي داشته باشد.

دکتر نجفی اضافه کرد: شناسایی 152 شهید روحانی در استان نشان از فرهنگ غنی دینی و اسلامی این خطه دلاور پرور است.

گفتنی است؛ در اين نشست كه سردارعبداله پور فرمانده سپاه استان و جمعي از مسئولين برگزاري كنگره شهداي روحاني حضور داشتند، دكتر نجفي مبلغ يكصد و پنجاه و دو ميليون تومان به تعداد شهداي روحاني استان برای برگزاري كنگره شهداي روحانی استان اختصاص داد.

 

ارسال نظرات